Siden min ZX9R har blitt 14år, så passer den vel inn i denne tråden.
mulig jeg får litt kjeft av Jompa, siden dette er faktisk en "plastikk racer"
Da denne syklen kom ut i 1998 hadde den blitt oppgraderinger i forhold til 94-97 modelene.
Kawasaki var vel på det tidpunktet ute etter Honda sin CBR 900 RR Fireblade og trodde dem hadde et godt kort på hånden.
Men det var før dem fikk se Yamaha sin YZF R1.
Men det er nå uansett historie.
Den største forskjellen dette året var at Kawasaki hadde gjort syklen 23kg lettere.
Kortere og sterkere chassi og 5hk og 5 Nm mer i motoren.
Min ZX9R ble kjøpt i mars i år. Den hadde da rullet 59 000 km.
Den er stort sett helt orginal, se bort i fra sotet vindskjerm og slip on potte.
Dette er syklen som er fin til små turer, til og fra jobb etc.
For langturer bør du ihverfall ha god tid og beregne en del hvilepause/rast.
Etter en 10 mil i strekk på denne syklen begynner ihverfall jeg å kjenne at nå er det på tide med en stopp.
Jeg sitter nok litt for anstrengt for lengre ettaper.
Den er smidig og fin å kjøre, ihverfall på landevei, Forbikjøring er jo en smal sak. Det er ingen problem å kjøre forbi selv på et høyt gir, den er mer en sterk nok.
Grusveier er vel ikke akkuratt det beste underlage for denne syklen, selv om det går fint. Bare det ikke er for mye "løsgrus" og en har god tid
Som førstegangsykel så har den vært helt perfekt for meg.
Jeg var nok litt skeptisk til å begynne med, når jeg fikk føle hvor "ille" den dro (hadde kun kjørt en 400 cm før zx'n).
Men etter snart 400 mil i salen på den, har vi blitt gode venner.
Selv om jeg i dag er veldig fornøyd med min ZX9R, så skilles nok våre veier engang i fremtiden. Da nyskjerrigheten min ikke kan tøyles og jeg har alltid lyst til å prøve noe nytt.
Noen bilder.

En solskinnsdag på hvaler i Østfold

Dette er bilde er tatt i drøbak, det var min første tur med MC lappen i lomma og jeg kunne kjøre alene hippi :)
Og til slutt noen fakta:
Motor: R4, 4takt DOHC 4 vent/syl. Væskekjølt 899cm/3
Effek: 144 hk/11000 rpm
Dreimoment: 101 Nm/9000 rpm
Akselavstand :1415 mm
Salhøyde: 830 mm
Tørrvekt: 183 kg
Tankvolum: 19 liter
Akselerasjon 0-400m : 10,62 sek.
Toppfart: 278 km/t
NB! fakta er hentet fra bladet bike.