Har jeg forresten ønska deg velkommen hit til MCsiden.no? Tror ikke det, når jeg tenker meg om...

Aldri for sendt får man håpe

Så her kommer'n: Velkommen hit som MCsiden.no medlem, Bikeridr

Takker & Bukker.AJ skrev: Så her kommer'n: Velkommen hit som MCsiden.no medlem, Bikeridr![]()
Nå er det en gang slik at Norgestreffet arrangerer i samarbeid med NMCU og lokal klubber landet over, også Nord-Norge...AndreasB skrev:Hvorfor legges et "Norges"treff til så langt nord? har jo ikke sjans til å hverken være der, eller dra dit.. o.O
Ser greit ut detta AJ, E6 er jo plankekjøring. Vanligvis kjører vi Oslo-Narvik på to dager med 70 mil pr dag, på 3 dager/50 mil pr dag er det jo en somle-tur. Jeg er ikke nordpå den helga, skal en tur på Vestlandet. Starter antakelig på nordoverturen søndag 15/7, har tenkt på Rv 17 Kystriksveien, så kanskje me råkast undervegsAJ skrev:Da er det reservert plass på ferge fra Skutvik til Svolvær den 12. juli og ferden forøvrig nordover vil skje på kjappest mulig måte (klikk på Google-kartet...):
Så får vi heller ta kystriksveien hjemover igjen uten stress for å måtte rekke noe.
Slik det ser ut nå setter vi kursen oppover den 10. og dagsetapper på snaue 500 km. burde gå helt fint.
Har aldri vært på så lang MC-tur før så dette blir en ny utfordring. Men det regner vi med skal gå veldig bra - med Tiger nyservet og fører og passasjer forberedt så godt det lar seg gjøre og som virkelig ser fram til denne turen
Takk for det, ArcticTiger :-)ArcticTiger skrev:Jeg er ikke nordpå den helga, skal en tur på Vestlandet. Starter antakelig på nordoverturen søndag 15/7, har tenkt på Rv 17 Kystriksveien, så kanskje me råkast undervegs![]()
God Tur AJ og Bakpå og alle andre forumister som skal på treff i Lofoten
Du skal ikke se heeeelt bort fra at jeg starter samtidig - og slår følge med dere vaffal et stykke, men jeg kunne tenkt meg å kjørt Østerdalen, for der har jeg faktisk aldri kjørt...AJ skrev:Da er det reservert plass på ferge fra Skutvik til Svolvær den 12. juli og ferden forøvrig nordover vil skje på kjappest mulig måte (klikk på Google-kartet...):
Så får vi heller ta kystriksveien hjemover igjen uten stress for å måtte rekke noe.
Slik det ser ut nå setter vi kursen oppover den 10. og dagsetapper på snaue 500 km. burde gå helt fint.
Har aldri vært på så lang MC-tur før så dette blir en ny utfordring. Men det regner vi med skal gå veldig bra - med Tiger nyservet og fører og passasjer forberedt så godt det lar seg gjøre og som virkelig ser fram til denne turen
Har ikke gjort noe endelig veivalg opp til Trøndelagen, med unntak av at det ikke blir via Trollstigen, for å si det sånn.Dexter skrev:Du skal ikke se heeeelt bort fra at jeg starter samtidig - og slår følge med dere vaffal et stykke, men jeg kunne tenkt meg å kjørt Østerdalen, for der har jeg faktisk aldri kjørt...AJ skrev: Slik det ser ut nå setter vi kursen oppover den 10. og dagsetapper på snaue 500 km. burde gå helt fint.
Høres bra ut! Geiranger og Trollstigen skulle jeg også gjerne vært innom seinere i år. Hva angår Østerdalen så er vel den så vidt noen mil kortere? I tillegg til at jeg da ikke har kjørt den veien noen gang.AJ skrev:Har ikke gjort noe endelig veivalg opp til Trøndelagen, med unntak av at det ikke blir via Trollstigen, for å si det sånn.Dexter skrev:Du skal ikke se heeeelt bort fra at jeg starter samtidig - og slår følge med dere vaffal et stykke, men jeg kunne tenkt meg å kjørt Østerdalen, for der har jeg faktisk aldri kjørt...AJ skrev: Slik det ser ut nå setter vi kursen oppover den 10. og dagsetapper på snaue 500 km. burde gå helt fint.
Den ruta har vi planlagt senere i år...![]()
Nå som du har nevnt Østerdalen kommer jeg til å se litt nærmere på dette alternativet. Slår i så fall gjerne følge
Kjørte for øvrig Østerdalsruta på vei hjem fra Norges-treffet i fjor, men det var mye omkjøringer på gamle sideveier i området pga. av flommen. Men gjorde jo ingentingDexter skrev:Høres bra ut! Geiranger og Trollstigen skulle jeg også gjerne vært innom seinere i år. Hva angår Østerdalen så er vel den så vidt noen mil kortere? I tillegg til at jeg da ikke har kjørt den veien noen gang.AJ skrev:Har ikke gjort noe endelig veivalg opp til Trøndelagen, med unntak av at det ikke blir via Trollstigen, for å si det sånn.Dexter skrev: Du skal ikke se heeeelt bort fra at jeg starter samtidig - og slår følge med dere vaffal et stykke, men jeg kunne tenkt meg å kjørt Østerdalen, for der har jeg faktisk aldri kjørt...
Den ruta har vi planlagt senere i år...![]()
Nå som du har nevnt Østerdalen kommer jeg til å se litt nærmere på dette alternativet. Slår i så fall gjerne følge
Takk, det er notertSvein2 skrev:Østerdalen er en kjedelig vei med fryktelig mange fartskontroller. Det anbefales å kjøre
vestsida av Glomma fra Kongsvinger til Elverum. Fra Elverum til Rena er det finest på østsida av elva
og mot Storsjøen lenger Nord, så kan dere fortsette Rv30 nordover til Tynset.
http://goo.gl/maps/F0Zw" onclick="window.open(this.href);return false;
Er dere kaffetørste når dere nærmer dere Elverum så si i fra.