Hehehe ..... vestdiskusjonen engasjerer like mye som oljevalg, dekkvalg (piggfrie dekk på bil, el-bil....).
Årsaken til at jeg bruker vest skriver seg fra....:
- i en periode, av mangel på p-plass for bilen, så kjørte jeg scooter til byen. I bilkø'ene tråklet jeg meg lett fram med scooteren. Jeg følt meg "sårbar" så jeg hadde refleksvest - og selvfølelsen erigerte voldsomt for denne påkledningen etter at både naboer i bil og arbeidskollegaer kommenterte synligheten i trafikkbildet.
- jeg var en tur over in Britain og der kjørte mange med refleksvest .... synlig, og sikkert smart tenkte jeg.
- når jeg traver rundt i Oslos gater så ser jeg motorsykkelbud med refleksvest ... kult.
- Bullfighter's vest har et fett snitt til en feit kropp .... så da kjøpte jeg.
Heldigvis .... hell digg vizz ... så er påkledning av dette plagget like frivillig som å transportere barn bakpå ... enhver jæ ... får finne ut av dette selv.
- og jeg skal si meg hjertens enig: Å kjøre en feit streetfighter med refleksvest er bare helt fu ... man ser teit ut, for ikke å snakke om å entre en Harley med vest ... glem det. Og i 120 km/t så hjelper hverken fluoriserende hjelm eller vest på synbarheten for øvrige trafikanter. Mens når jeg vaser rundt bensinpumpa derimot eller surrer ut og inn av bilkøen .....