hei jeg trenger tips ang gml vask. var innom mi tante i dag ang tett vask + litt lekasje og de har en gml vask og utslagsvask som henger sammen i en hel benkeplate i rustfritt, og under vask så er en rørdel m gjenger sveiset fast, og der har det blitt en sprekk. kan dette tettes på en enkel måte eller må det byttes hele benken da alt henger sammen.
er jo best og bytte alt da det er gml soil rør som må kuttes og evnt legge på en benkeplate og felle ned nye vasker, og tette i front der utslagsvask går som en bue ned i kjøkkenbenk,.
tips motas m takk
noe som fester på rustfritt/messing
- lasse_hansen
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Re: noe som fester på rustfritt/messing
Hei sann.
Burde jeg nevnt noe her tru, ettersom jeg er rørlegger i arbeidstiden? Hehe
Hadde du hatt et bilde? Forsto jeg det slik at du skulle ha tettet ut denne delen under vask? Eller evt ha byttet ut hele benken med kum og alt? Da ville jeg evt vurdert det siste. Om avløpsrøra er av messing/stål som det ser ut som du forklarer så er det ikke alltid like lett å få tak i deler, osv til dette. Og det kan brått bli billigere å bytte alt, disse rørene er ofte omtrent grodd igjen innvendig også. Men om du har tilgang på en rørlegger i nærheten der du bor, så ville jeg valgt å kontakte en. Er veldig vanskelig å forklare åssen deler du skal ha,uten å ha sett hvordan det ser ut, hvordan dimensjon røra er, osv. Om røra er sveiset som du sier er det brått værre. Men er de skrudd sammen med hamp så finnes det nok alltid en mulighet for p kunne fikse dette...
Burde jeg nevnt noe her tru, ettersom jeg er rørlegger i arbeidstiden? Hehe

Hadde du hatt et bilde? Forsto jeg det slik at du skulle ha tettet ut denne delen under vask? Eller evt ha byttet ut hele benken med kum og alt? Da ville jeg evt vurdert det siste. Om avløpsrøra er av messing/stål som det ser ut som du forklarer så er det ikke alltid like lett å få tak i deler, osv til dette. Og det kan brått bli billigere å bytte alt, disse rørene er ofte omtrent grodd igjen innvendig også. Men om du har tilgang på en rørlegger i nærheten der du bor, så ville jeg valgt å kontakte en. Er veldig vanskelig å forklare åssen deler du skal ha,uten å ha sett hvordan det ser ut, hvordan dimensjon røra er, osv. Om røra er sveiset som du sier er det brått værre. Men er de skrudd sammen med hamp så finnes det nok alltid en mulighet for p kunne fikse dette...
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Har fiksa noen slike vasker, kan slag lodde ( husker ikke hvilken tråd jeg brukte ), eller så kan man bruke en tokomponent leire ( blir nesten like hard som stål når den er herdet.
Tec7 har også en plasttape tokomponent. http://www.novatech.as" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller så er jo en tur på Ikea også en ide
Tec7 har også en plasttape tokomponent. http://www.novatech.as" onclick="window.open(this.href);return false;
Eller så er jo en tur på Ikea også en ide

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Dudæven :-# En rørlegger som anbefaler Ikea
Den var ny 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

- lasse_hansen
Jeg nevnte ikke ikea? Skal ikke ha skylda for det
haha. Ikea kan vært like bra det, min mening ihvertfall

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
lasse_hansen skrev:Jeg nevnte ikke ikea? Skal ikke ha skylda for dethaha. Ikea kan vært like bra det, min mening ihvertfall
Neida. Men det gjorde vel Busa, å han skrur veg rør til daglig trur je

Har 10 år gammalt Ikeakjøkken selv jeg, og er veldig fornøyd

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
)

- lasse_hansen
Oki, jobber som rørlegger selv, og kjøpte selv ikea kjøkken. Men ikke ikea blandebatteri 

- bakern 42
- Motorsykkelen din: yamaha fz8-s 2011
takk for tips her, har prøvd å tette m kjemisk metall, og det ble bra, men det er så tvilsomt at bytter ut alt, ny benk,vask, og får rørlegger til å klippe soilrør, og bytter ut til plast under vask. er nok rimelig igjengrodde rør ja.