The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av TBI81 »

Ikke at dette er det beste salgstrikset kanskje, men nå var det engang slik at jeg skulle bytte dekk på sykkelen.. Og da er det vel ikke feil å bruke opp de få millimetrene som er igjen av gummi, vel? :roll Gikk særdeles fort tom for gummi litt opp på tredjegiret :-)
1.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Var verdt det når du fikk tatt et så herlig bilde :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Jeg har et lite spørsmål, satt å tittet litt på loggen din her. Og så på første side i posten din, der har du bilder av sykkelen blant annet på alpene, ser at du har noen sidevesker av stoff der eller lignende.. Hvilke typer er dette? Og hvordan festes de? Er det forsatt mulig å ha folk bakpå sykkelen selv om veskene er der?
Venter som du kanskje vet på å hente en R1 til torsdagen, og må få meg noen vesker eller lignende til jeg skal på tur engang i sommer.. Og de du hadde på bilde der ser jo ikke så ille ut..

TBI81

Legg inn av TBI81 »

lasse_hansen skrev:Jeg har et lite spørsmål, satt å tittet litt på loggen din her. Og så på første side i posten din, der har du bilder av sykkelen blant annet på alpene, ser at du har noen sidevesker av stoff der eller lignende.. Hvilke typer er dette? Og hvordan festes de? Er det forsatt mulig å ha folk bakpå sykkelen selv om veskene er der?
Venter som du kanskje vet på å hente en R1 til torsdagen, og må få meg noen vesker eller lignende til jeg skal på tur engang i sommer.. Og de du hadde på bilde der ser jo ikke så ille ut..
Det er biltemavesker faktisk (400spenn). Du får hva du betaler for. De er helt greie, men holder ikke mange sesongene. Plastrekket er bare å kaste da det går i stykker med en gang (pakk alltid i vantette pakksekker). Har nå brukt mine drøye 20 000km skulle jeg tro og er forsåvidt fornøyd. Litt gaffa på sømmer som begynner å ryke og bruker alltid ekstra stropper rundt for å sikre lasten.
TROR det skal gå å ha passasjer, men jeg har aldri prøvd. Ganske sikker på at det går. Har selv alltid pølser oppå (også biltema pakksekker) så da blir det i alle fall umulig med passasjer ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Hvordan fester man slike vesker? Ser mange av de ser ut til å henge over passasjer setet. Men det må vel være noe feste greier under også? eller?

TBI81

Legg inn av TBI81 »

lasse_hansen skrev:Hvordan fester man slike vesker? Ser mange av de ser ut til å henge over passasjer setet. Men det må vel være noe feste greier under også? eller?
Kan også legge de stroppene under setet om de blir i veien. To borrelås-stropper over sete. Ett feste bak, ett foran og ett under (nesten 'to foran'). Disse festes typisk i passasjer-pegsa og det bake i håndtaket eller lignende. På europaturen i fjor hadde jeg en liten ryggsekk i tillegg som jeg stroppet fast til pølsa (no pun intended) og i tillegg hadde pakknett over. Snedig å ha på dagsturer eller handleturer og nettet er greit til å pakke jakke/bukse under om det blir for varmt (viktig å passe på det også).
Fikk lyst på europatur nå jeg .. :-)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Sånn pakkpølse fungerer forøvrig utmerket som bagster. Merk gubbesykkelen med koppholder :knegg
gubbesykkel.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Hjernen
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)

Legg inn av Hjernen »

TBI81 skrev:Sånn pakkpølse fungerer forøvrig utmerket som bagster. Merk gubbesykkelen med koppholder :knegg
gubbesykkel.jpg
Ikke noe å le av det, kaffe er livsviktig det!!

Bilde Bilde
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Hjernen skrev:
TBI81 skrev:Sånn pakkpølse fungerer forøvrig utmerket som bagster. Merk gubbesykkelen med koppholder :knegg
gubbesykkel.jpg
Ikke noe å le av det, kaffe er livsviktig det!!
Joda helt klart, men jeg tror fortsatt det tar litt tid før jeg lager meg koppholder :mk
Eller flaskeholder for den del .. Sakset fra et kawaforum:

Bilde
Bilde

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

Nå har jeg lest meg gjennom hele bloggen din her. Imponerende! Og så er du så flink å legge ut bilder. Veldig bra!

Kjør inspirert - med gummisiden ned (eller litt luftig, alt ettersom) :thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:Nå har jeg lest meg gjennom hele bloggen din her. Imponerende! Og så er du så flink å legge ut bilder. Veldig bra!

Kjør inspirert - med gummisiden ned (eller litt luftig, alt ettersom) :thumleft
Takker! Prøver for det meste å holde gummisiden ned - selv når det er inspirert! :P :p
Håper den orginale SV demperen blir bra på NX'en ;-)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Og slik så det ut da jeg skiftet dekk for litt siden :-)
DSC03438.JPG
DSC03439.JPG
DSC03440.JPG

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Imponeres stadig av hvor flinke mange her inne er til å gjøre ting selv på syklene sine :=D> :notworthy:
Ja! Jeg mener det virkelig!
Skulle ønske jeg hadde samme pågangsmotet selv...
Syns jeg gjør en kjempejobb når jeg tar av tanken på Tiger for å gjøre reint det vaskbare Pipercross luftfilteret, jeg... :-)å :redface

Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev:Og slik så det ut da jeg skiftet dekk for litt siden :-)
Hehe! Ser seriøst ribbet ut :-) Ser du får brukt bakdekket ehh... _betydelig_ før du bytter det :lol
Drømmer du om garasje kanskje? :roll
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev:Og slik så det ut da jeg skiftet dekk for litt siden :-)
Hehe! Ser seriøst ribbet ut :-) Ser du får brukt bakdekket ehh... _betydelig_ før du bytter det :lol
Drømmer du om garasje kanskje? :roll
Hvada brukeopp? Plenty igjen her vel? :roll En nabodame som spurte om det var vinterdekk siden hun så metall da jeg demonterte de :knegg
DSC03433.JPG
Garasje har jeg drømt om i alle mine år. En vakker dag kanskje ..

Svar