The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
fikse
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX

Re: The Tob & Beistet - Hayabusa k3

Legg inn av fikse »

AJ skrev:Imponeres stadig av hvor flinke mange her inne er til å gjøre ting selv på syklene sine :=D> :notworthy:
Ja! Jeg mener det virkelig!
Skulle ønske jeg hadde samme pågangsmotet selv...
Syns jeg gjør en kjempejobb når jeg tar av tanken på Tiger for å gjøre reint det vaskbare Pipercross luftfilteret, jeg... :-)å :redface
Bare å sette igang å skru. Eneste måten å lære på er å prøve :thumleft Litt sånn seriøst: En verkstedsmanual, litt verktøy (momentnøkkel), et par pils og et sted å stå, så kommer du veldig langt AJ
Du kan jo kjøpe deg en gammel lettsykkel elns, å starte med? Jeg begynte der, rett nok som 15-åring: Et par skrujern, noen få fastnøkler, en skiftenøkkel, og et sterkt ønske om å få lettsykkelen til å gå som den skulle. Gikk merkeverdig nok bra, selv om jeg hadde motoren fullstendig i biter, uten å vite hvordan en motor virket og uten noe hjelpemidler :-)å
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev: En nabodame som spurte om det var vinterdekk siden hun så metall da jeg demonterte de :knegg
Hun MÅ ha vært seriøst blond. Eller Kinderegg. :-k

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
AJ skrev:Imponeres stadig av hvor flinke mange her inne er til å gjøre ting selv på syklene sine :=D> :notworthy:
Ja! Jeg mener det virkelig!
Skulle ønske jeg hadde samme pågangsmotet selv...
Syns jeg gjør en kjempejobb når jeg tar av tanken på Tiger for å gjøre reint det vaskbare Pipercross luftfilteret, jeg... :-)å :redface
Bare å sette igang å skru. Eneste måten å lære på er å prøve :thumleft Litt sånn seriøst: En verkstedsmanual, litt verktøy (momentnøkkel), et par pils og et sted å stå, så kommer du veldig langt AJ
Du kan jo kjøpe deg en gammel lettsykkel elns, å starte med? Jeg begynte der, rett nok som 15-åring: Et par skrujern, noen få fastnøkler, en skiftenøkkel, og et sterkt ønske om å få lettsykkelen til å gå som den skulle. Gikk merkeverdig nok bra, selv om jeg hadde motoren fullstendig i biter, uten å vite hvordan en motor virket og uten noe hjelpemidler :-)å
En verkstedmanual er definitivt god å ha ja! Haynes får man for 200,- på Amazon ;-)
Gode venner som har skrudd før er heller ikke feil. Man får tilgang til mye kunnskap (og ofte verktøy, pils og gode historier) gjennom en klubb også :thumleft

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

TBI81 skrev: Håper den orginale SV demperen blir bra på NX'en ;-)
Takk for kvikk og fin handel :thumleft
Ja, tror det blir gode greier. En bråte med folk som har gjort det samme på NX-en, og tilbakemeldingene er helt klare på at det er en stor forbedring :prf

TBI81

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev: En nabodame som spurte om det var vinterdekk siden hun så metall da jeg demonterte de :knegg
Ikke blond men sykepleier - Som stadig er bekymret for meg. Jobber på akutten og de får inn alt for mange 'slike som meg' i følge henne. Hun hadde neppe vært imponert over klesvalget mitt til jobb idag. Ikke at jeg tror dere er det heller. Shorts, småsko og hettegenser. Til mitt forsvar så lot jeg sandalene stå igjen :P :p BRUKER normalt full skinndress pluss ryggskinne om jeg kjører mer enn noen km da, skal sies ;-)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

fikse skrev:
TBI81 skrev: Håper den orginale SV demperen blir bra på NX'en ;-)
Takk for kvikk og fin handel :thumleft
Ja, tror det blir gode greier. En bråte med folk som har gjort det samme på NX-en, og tilbakemeldingene er helt klare på at det er en stor forbedring :prf
Gode ting :thumleft
Jeg gjorde samme manøvern med SV'en og en 2004 ZX6R demper (ENORM forbedring sammen med 3cm heving bak og progressive fjærer foran + tykkere olje) :-)

TBI81

Legg inn av TBI81 »

High-mount eksosen min brenner som nevnt støvlene mine ved aktiv kjøring så jeg bestilte meg varmeskjold etter tips i en annen tråd her.
Bilde

Ble disse 'custom/classic' krom-varmeskjoldene fra ebay (7tommer lang og 2.5 bred), så nå kan jeg mobbes enda mer for å ha gubbesykkel :knegg
Bilde
Prøvemonterte nå i kveld og passet helt perfekt på to-toms'ene mine. Halv cm fra plasten og helt ned i vinkelen til eksosen ved pegs'a. Ikke værst på øyemål :P :p Dette blir bra og kommer ikke til å synes mye :thumleft

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Og slik ser skjoldene ut på Beistet.
DSC03601.JPG
DSC03602.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81

Re: The Tob & .. ;)

Legg inn av TBI81 »

Svolp skrev:Må si meg mektig imponert over PR3 så langt :thumleft
Har nå kjørt en 4000km med på PR3 på bak og er strålende fornøyd jeg også. Hadde nesten forventet å se mer slitasje. Holder seg veldig bra :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

En som gav meg et tips. Michelin pr2 som har forsterket kant, og fordekket trapper ikke så mye. Holder vist ganske bra bak også. Test er test, og virkelighet er virkelighet. Siter vist bedere på tørt :yeyeye

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Har brukt opp et PR2 bak nå. Slitt jevnt og fint, ikke flatt på midten og satt perfekt i svinger (også de heftige). Særs fornøyd! Bytta til TrailAttack før ferieturen. Det fungerte også greit, men småslipper litt mer ut av svingene ved gasspådrag på våt veg. Det gjorde ikke PR2 :P :p Setter gjerne på PR2 igjen.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Hører mange skryter av PR2, men jeg er ikke helt imponert selv altså. Har det på SV'en nå og syns det fort blir ustabilt bak når grensen begynner å nærme seg.. Likte Z6ene mye bedre :-k

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

fikse skrev:
Sånne skal man samle på. Fordelen med en sånn i hus, er jo at man kan kjøpe ny motorsykkel uten at hun merker det. Så lenge fargen er den samme på både gammel og ny sykkel, så vet hun at du har svart sykkel, og that's it..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
fikse

Legg inn av fikse »

SuperMorten skrev:
fikse skrev:
Sånne skal man samle på. Fordelen med en sånn i hus, er jo at man kan kjøpe ny motorsykkel uten at hun merker det. Så lenge fargen er den samme på både gammel og ny sykkel, så vet hun at du har svart sykkel, og that's it..
Hehe, ikke sant! Godt poeng! Eller som eg gjorde, fant meg en pudding så è MC-ist og fullt ut mener at tid med MC må pleies, så mye som familielivet tillater :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

fikse skrev:
SuperMorten skrev:
fikse skrev:
Hehe, ikke sant! Godt poeng! Eller som eg gjorde, fant meg en pudding så è MC-ist og fullt ut mener at tid med MC må pleies, så mye som familielivet tillater :thumleft
Genialt :thumleft (Mener å ha sett den før ja :-) ) Jeg har derimot funnet meg ei som er intelligent, oppegående, kniskarp og bestemt ( i tillegg til søt og god :yeyeye ), og har ABSOLUTT ingenting til overs for MC.... :sorry
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar