Og han lurte fælt på om det var en 2012mod, etter endel meld og jeg prøvde å forklare han at det var en 2012mod kjøpt for rundt 2uker siden helt ny.. Han påsto nemlig at det var en eldre modell.. Han spurte også om jeg hadde tracking controll knapp på den på styret... Og da begynte jeg å tenke, det var det nemlig på demo sykkelen jeg prøvde, men ikke på den jeg har nå..
Etter mye luring og fustrasjon tok jeg opp mobilen, og fikk kontakt med Aj (Trur jeg vekka han, sorry for det).
Men ihvertfall, Aj ba meg sjekke opp med yamaha norge og ramme nummeret, og se om det faktisk var en eldre type jeg hadde fått eller hva det var...
Etter omsider fikk jeg svar, og sykkelen som jeg kjøpte for rundt 2uker siden, og som skulle være en splitter ny R1 2012mod, viste seg å være en overligger ifra 2011. Dette har ikke forhandleren informert meg om, og i kontrakta står det også at det er en 2012mod, og ingen verdens ting om at det er en overligger...
Etter enda endel frustrasjon, irritasjon, matpause, og diverse fikk jeg snakket med forbrukerkontoret, og forklarte situasjonen, og de sa jeg helt klart kunne heve kjøpet, ettersom jeg ikke hadde blitt informert om dette på noen som helst måte. Jeg har altså betalt full pris som en 2012modell koster ny, og fikk en overligger fra 2011 uten å vite noe. Og det står heller ikke skrevet ned noe sted..
Etter arbeidsdagen var endt fikk jeg med meg broren min ned til forhandler. Og fikk konfrontert han med at det var en overligger ifra 2011, og at sykkelen ikke oppfyller de kravene som vi ble enige om, og at sykkelen ikke er lik den modellen jeg prøvde og som jeg skulle ha.. Så jeg sa at jeg krevde å heve kjøpet. (Dette sa de på forbrukerkontoret at jeg kunne kreve, ettersom sykkelen oppfyller ikke de krav som den skal, og at jeg ikke har blitt informert på noen som helst måte at dette var en sykkel ifra 2011)
Og forhandleren så ut til å se min side av saken, og sa at dette ordnet dem helt sikkert. Han måtte først snakke med de som han fikk sykkelen levert ifra, og han skulle ringe meg igjen i morgen.. Så da er det bare å vente på telefon ifra han og høre hva han sier i morra... Han virket ihvertfall forståelsesfull..
Huff nå var jeg sliten i skrive armen

Edit: Forbrukerkontoret sa også at jeg kan kreve å heve kjøpet pga at forhandler har både sagt og skrevet at det var en 2012mod, noe det ikke er.. Det var rett og slett kontraktbrudd fra forhandlers side..
Ps. Stor takk til Aj,