Kafereser
Kafereser
Hei, alle MC glade.
Har vært sykkelløs noen år, men har bestemt meg for å bygge meg en "kafereser" til vinteren. Vil bare ha en sånn "local fuck-around" sykkel, ikke noe tursykkel med masse kjørekomfort og greier. Lurer litt på en gammel 2-takter. Suzuki GT 500 eller noe. Vil ha tak i en sykkel med gammeldagse eikehjul pg tank som tåler sveising. 2-takter er ikke noe must, men det er jo kul låt i de da. Et alternativ er to sylindret firetakter også. Bilr kjempeglad for tips og gode ideer. Er ikke stinn av grynn, så det bli'kke ny goldwing og vinkelsliper... Rød ramme... Sølv tank med sorte og hvite racingruter... trolig sort motor... Frekk sal... Ikkeno' blinklys og sånne greier... Litt småminimalistisk...
På forhånd takk!
Har du prosjektsykkel, kan du også godt fortelle meg om den.
Hilsen Detector
Har vært sykkelløs noen år, men har bestemt meg for å bygge meg en "kafereser" til vinteren. Vil bare ha en sånn "local fuck-around" sykkel, ikke noe tursykkel med masse kjørekomfort og greier. Lurer litt på en gammel 2-takter. Suzuki GT 500 eller noe. Vil ha tak i en sykkel med gammeldagse eikehjul pg tank som tåler sveising. 2-takter er ikke noe must, men det er jo kul låt i de da. Et alternativ er to sylindret firetakter også. Bilr kjempeglad for tips og gode ideer. Er ikke stinn av grynn, så det bli'kke ny goldwing og vinkelsliper... Rød ramme... Sølv tank med sorte og hvite racingruter... trolig sort motor... Frekk sal... Ikkeno' blinklys og sånne greier... Litt småminimalistisk...
På forhånd takk!
Har du prosjektsykkel, kan du også godt fortelle meg om den.
Hilsen Detector
Don't fix it if it ain't broken!
Detector - detecting the undetected since 1960!
Detector - detecting the undetected since 1960!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Kafereser
Har du lest Twisters to tråder ?
For å forslå noe: Yamaha xs 650, kawasaki z750( den 2 sylindrede), suzuki gr 650 (støpte hjul, uaktuell ?)
Eller hva med en gammel bmw ?
Eller suzuki gt 550 ? Den må det finnes endel av,for det ble solgt mange. Og så har jeg sansen for
3-sylindrede to-taktere.
For å forslå noe: Yamaha xs 650, kawasaki z750( den 2 sylindrede), suzuki gr 650 (støpte hjul, uaktuell ?)
Eller hva med en gammel bmw ?
Eller suzuki gt 550 ? Den må det finnes endel av,for det ble solgt mange. Og så har jeg sansen for
3-sylindrede to-taktere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Kafereser
Titter fælt på GR650... Liker tanken... Tror den kan få kult stuk. Det må da gå an å bytte til eikehjul på den? Hva kan passe, tro?
Don't fix it if it ain't broken!
Detector - detecting the undetected since 1960!
Detector - detecting the undetected since 1960!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kafereser
Velkommen hit til MCsiden.no, Detector
Jompa har selvfølgelig helt rett: Twister-trådene inneholder veldig mye bra info og ikke minst mange briljante bbilder
Her er linker til trådene:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=91944#p91944" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=57536#p57536" onclick="window.open(this.href);return false;

Jompa har selvfølgelig helt rett: Twister-trådene inneholder veldig mye bra info og ikke minst mange briljante bbilder

Her er linker til trådene:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=91944#p91944" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=57536#p57536" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Kafereser
En billig gammal RD350 er saken for slik lekesykkel.. 
lignende denne men i litt dårligere finish.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35887434

lignende denne men i litt dårligere finish.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35887434
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Kafereser
Hei igjen!
Har tittet litt rundt på finn.no, og har veldig tro på GR650. Hadde vært gøy med Suzuki GT500 eller GT550, eller for all del, eller Yamaha RD350 *sikle*, men objektet må ikke koste for mye. Har sett flere Suzuki GR650, og har veldig tro på de. Det jeg bare MÅ ha, er råd og tips om bytting til eikehjul. Jeg er godt skrufør etter mange års garasjeleking, men er ikke spesielt god med sveiseklypa. Dog trakterer jeg vinkelsliper med eleganse. Vil ha noe nakent og gromt med minst mulig "greier" på. Er det noen som kan si meg noe om kvaliteten på motor på GR650? Noe spesielt en skal være obs på?
Takk igjen!
Har tittet litt rundt på finn.no, og har veldig tro på GR650. Hadde vært gøy med Suzuki GT500 eller GT550, eller for all del, eller Yamaha RD350 *sikle*, men objektet må ikke koste for mye. Har sett flere Suzuki GR650, og har veldig tro på de. Det jeg bare MÅ ha, er råd og tips om bytting til eikehjul. Jeg er godt skrufør etter mange års garasjeleking, men er ikke spesielt god med sveiseklypa. Dog trakterer jeg vinkelsliper med eleganse. Vil ha noe nakent og gromt med minst mulig "greier" på. Er det noen som kan si meg noe om kvaliteten på motor på GR650? Noe spesielt en skal være obs på?
Takk igjen!
Don't fix it if it ain't broken!
Detector - detecting the undetected since 1960!
Detector - detecting the undetected since 1960!
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Kafereser
Hjul i fra LS 650 Savage, kanskje ?Detector skrev:Hei igjen!
Har tittet litt rundt på finn.no, og har veldig tro på GR650. Hadde vært gøy med Suzuki GT500 eller GT550, eller for all del, eller Yamaha RD350 *sikle*, men objektet må ikke koste for mye. Har sett flere Suzuki GR650, og har veldig tro på de. Det jeg bare MÅ ha, er råd og tips om bytting til eikehjul. Jeg er godt skrufør etter mange års garasjeleking, men er ikke spesielt god med sveiseklypa. Dog trakterer jeg vinkelsliper med eleganse. Vil ha noe nakent og gromt med minst mulig "greier" på. Er det noen som kan si meg noe om kvaliteten på motor på GR650? Noe spesielt en skal være obs på?
Takk igjen!
Ellers er GRen levert med eikehjul i USA, hadde jo vært en mulighet.
Fruen hadde en GR for mange år siden, jeg hadde toppen og sylndrene av etter ca 15000 km pga oljelekkasje, og målte slitasjen i sylindrene, stemplene kamakslingene osv.
Null slitasje.
Eneste problemet med motoren oppstod under køkjøring i Stockholm i bortimot 30 grader.
Da ble den umulig å få i første gear, mao ikke noe stort problem.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Kafereser
Jeg må atter en gang slå et slag for Guzzi. Det beste med dem er selvsagt at deler er rimelige og lett å oppdrive, selv på riktig gamle maskiner. Motorene er i tillegg slitesterke, så å kjøpe en urgammel Guzzi til formålet ditt er helt ypperlig :-) Jeg har et prosjekt selv i garasjen, og miljøet er passelig stort, svært dedikert, og svært behjelpelig. Det hjelper alltid når man står litt fast :-)






- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Kafereser
Oh shit!!
Må bare bøye meg i støvet, eller løvet ?
Må bare bøye meg i støvet, eller løvet ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Kafereser
Øh... Det er ikke *mine* prosjekter jeg har avbildet der, altså. For the record. Men skulle ønske det, da... 
Her er prosjektet mitt. Det er en TT Classic Racing-sak godkjent for løp i Forgotten Era-klassen. Den er nå mer eller mindre ferdig sammenskrudd, men jeg holder på å porte innsugene fra 30 til 36 mm for å få på litt feitere forgassere. Er ikke rare greiene, men et sted må man jo begynne.



Her er prosjektet mitt. Det er en TT Classic Racing-sak godkjent for løp i Forgotten Era-klassen. Den er nå mer eller mindre ferdig sammenskrudd, men jeg holder på å porte innsugene fra 30 til 36 mm for å få på litt feitere forgassere. Er ikke rare greiene, men et sted må man jo begynne.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Kafereser
Skjønte såpass at det ikke var dine racere som var på bildene.
Men din sykkel ser ikke dum ut, den heller.
Men din sykkel ser ikke dum ut, den heller.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kjellrf
- Innlegg: 1622
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Kafereser
Moro med caferæser!
Her er en tråd du bør lese:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... it=twister" onclick="window.open(this.href);return false;
Både Twister og jeg har bygd av Honda CX500, det er en sykkel med mange muligheter :)
Det beste utgangspunktet er nok den normale utgaven (plastikkgrisen), som jeg har, og ikke Custom (eller villsvinet som det blei kaldt...) som Twister bygde av. Dette bl.a. pga 18" bakhjul og finest tank.
Er ikke sikker på om GR650 er så fin å bygge av, den har litt customstuk og 16" bakhjul originalt. Ramma på en caferæser bør være relativ flat i seteområdet for å bli vakker...
Lykke til!

Her er en tråd du bør lese:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... it=twister" onclick="window.open(this.href);return false;
Både Twister og jeg har bygd av Honda CX500, det er en sykkel med mange muligheter :)
Det beste utgangspunktet er nok den normale utgaven (plastikkgrisen), som jeg har, og ikke Custom (eller villsvinet som det blei kaldt...) som Twister bygde av. Dette bl.a. pga 18" bakhjul og finest tank.
Er ikke sikker på om GR650 er så fin å bygge av, den har litt customstuk og 16" bakhjul originalt. Ramma på en caferæser bør være relativ flat i seteområdet for å bli vakker...
Lykke til!

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Kafereser
Hei, igjen!
Tusen takk for tilbakemeldinger. Guzzi, ja... Det tenkte jeg aldri på før nå. Har tittet litt på noen, og det ser ikke helt feil ut. Ligger noen på Finn.no, som for eksempel denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35609880" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror det kan bli ganske fett.
Har vært ute og kjent litt på vinkelsliperen i morges, og lysten stiger. Har snakka litt med kona, og hun hadde ingen store motforestillinger, så lenge jeg ikke "drar dritten inn i huset".
Tror dette kan bli moro jeg. Setter pris på alle tilbakemeldinger og tips om linker og folk som er nyttige. Halve gleden er jo å kunne prate med folk om det. Jeg bor i Sandefjord.
Kjør forsiktig, kjørelæreren min sa: "Når du kjører sykkel, må du kjøre som om alle andre i trafikken, er idioter!" Har fulgt det i 30 år, og har heldigvis ikke veltet en gang....
Hilsen Detector
Tusen takk for tilbakemeldinger. Guzzi, ja... Det tenkte jeg aldri på før nå. Har tittet litt på noen, og det ser ikke helt feil ut. Ligger noen på Finn.no, som for eksempel denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35609880" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror det kan bli ganske fett.
Har vært ute og kjent litt på vinkelsliperen i morges, og lysten stiger. Har snakka litt med kona, og hun hadde ingen store motforestillinger, så lenge jeg ikke "drar dritten inn i huset".
Tror dette kan bli moro jeg. Setter pris på alle tilbakemeldinger og tips om linker og folk som er nyttige. Halve gleden er jo å kunne prate med folk om det. Jeg bor i Sandefjord.
Kjør forsiktig, kjørelæreren min sa: "Når du kjører sykkel, må du kjøre som om alle andre i trafikken, er idioter!" Har fulgt det i 30 år, og har heldigvis ikke veltet en gang....
Hilsen Detector
Don't fix it if it ain't broken!
Detector - detecting the undetected since 1960!
Detector - detecting the undetected since 1960!
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Kafereser
Sandefjord? Da er du jo midt i smørøyet for guzzisk mekkekompetanse. Sjekk http://www.de-foroverlenede.com" onclick="window.open(this.href);return false; - via denne treffer du akkurat dem du er på jakt etter :-)
For øvrig tror jeg ikke Florida'n er det beste utgangspunktete. Du finner bedre emner på blocket.se. Denne er et ypperlig utgangspunkt. Samme som min: http://www.blocket.se/alvsborg/Moto_Guz ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
For øvrig tror jeg ikke Florida'n er det beste utgangspunktete. Du finner bedre emner på blocket.se. Denne er et ypperlig utgangspunkt. Samme som min: http://www.blocket.se/alvsborg/Moto_Guz ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Kafereser
Detector: Du bor i Sandefjord? Kult!
Her bor både Twister, og undertegnede.
Twister har som du har fått tips om, bygd denne: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... it=twister , og denne: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... t=Tripster
Undertegnede har nettopp kjøpt en gammel italiener, som jeg har cafe-racerplaner for i løpet av vinteren.
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=4 ... lit=Motobi
Ta kontakt på pm, så snakkes vi over en kaffekopp.
Mvh.
tomsnes

Her bor både Twister, og undertegnede.
Twister har som du har fått tips om, bygd denne: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... it=twister , og denne: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... t=Tripster

Undertegnede har nettopp kjøpt en gammel italiener, som jeg har cafe-racerplaner for i løpet av vinteren.
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=4 ... lit=Motobi

Ta kontakt på pm, så snakkes vi over en kaffekopp.

Mvh.
tomsnes
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Re: Kafereser
Hva med den her? http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=36079610" onclick="window.open(this.href);return false;
tomsnes... har sendt deg pm, men du har sikkert ikke sett den...
tomsnes... har sendt deg pm, men du har sikkert ikke sett den...
Don't fix it if it ain't broken!
Detector - detecting the undetected since 1960!
Detector - detecting the undetected since 1960!
-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Re: Kafereser
Alternativet er å kjøpe seg en ferdiglaget cafe racer (fra fabrikken) uten å flå pungskinnet sitt. Jeg gjorde det :-)
- en Yamaha SRX-6.
Du finner en annonsert på http://www.finn.no" onclick="window.open(this.href);return false; - søk SRX.
Tja: hva skal jeg si om SRX'n..... :-)
(1) en-sylindra firtakter 608 cc med kick-start (ikke noe el-shit
) - så her lærer du fort hva som er TDC!
(2) Originalt kort buldreanlegg - som selv Harley-gutta snur seg etter.
(3) Skråstilt, kort styre slik det skal være
(4) Lett å få tak i deler
(5) Ferdig ... en, to tre!
(Ikke like kul i lyden som en Ducati, Laverda eller Moto Guzzi ... men hakket etter)
- og et eget nettsamfunn for de frelste.
Vil du har litt mer stuk, så fjerner du endeplasten og kutter ræva - and wipsch!
- en Yamaha SRX-6.
Du finner en annonsert på http://www.finn.no" onclick="window.open(this.href);return false; - søk SRX.
Tja: hva skal jeg si om SRX'n..... :-)
(1) en-sylindra firtakter 608 cc med kick-start (ikke noe el-shit

(2) Originalt kort buldreanlegg - som selv Harley-gutta snur seg etter.
(3) Skråstilt, kort styre slik det skal være
(4) Lett å få tak i deler
(5) Ferdig ... en, to tre!
(Ikke like kul i lyden som en Ducati, Laverda eller Moto Guzzi ... men hakket etter)
- og et eget nettsamfunn for de frelste.
Vil du har litt mer stuk, så fjerner du endeplasten og kutter ræva - and wipsch!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
Re: Kafereser
Lauri... Den SRX'en ser kjempefrekk ut, og jeg takker for tipset. Litt av greia for meg er å skulle skru og mekke litt. "Skape" litt sjæl, liksom. Stas å komme ut til våren igjen med noe som ikke er hypermodifisert, men som har fått et personlig preg og ikke skriker plast...
Don't fix it if it ain't broken!
Detector - detecting the undetected since 1960!
Detector - detecting the undetected since 1960!
- Hjernen
- Innlegg: 802
- Registrert: 14 des 2010, 11:07
- Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
- Bosted: Porsgrunn
Re: Kafereser
På denne siden kan du finne inspirasjon og ide'er:
http://au.deuscustoms.com/motorcycles/bikes/
Et eksempel (basert på Yamaha SR500) ;
http://au.deuscustoms.com/motorcycle/the-ding-dagger/
Orginal sykkel;

Customutgaven:

Legg merke til at ramma under salen er orginal-lengde slik at tilbakestilling ikke blir vrient å få til!!
http://au.deuscustoms.com/motorcycles/bikes/
Et eksempel (basert på Yamaha SR500) ;
http://au.deuscustoms.com/motorcycle/the-ding-dagger/
Orginal sykkel;

Customutgaven:

Legg merke til at ramma under salen er orginal-lengde slik at tilbakestilling ikke blir vrient å få til!!
Hvis en gjør slik, funker det da tru??
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
Re: Kafereser
Hjernen... Sikle sikle...
Tusen takk for inspirasjonssiden du sendte meg. Er i forhandlinger nå om en sykkel fra mine tidlige ungdomsår. 1972 Suzuki 350. 2 sylindret 2 takt... Vi får se åssen det går...
Tusen takk for inspirasjonssiden du sendte meg. Er i forhandlinger nå om en sykkel fra mine tidlige ungdomsår. 1972 Suzuki 350. 2 sylindret 2 takt... Vi får se åssen det går...
Don't fix it if it ain't broken!
Detector - detecting the undetected since 1960!
Detector - detecting the undetected since 1960!
- Haavar
- Innlegg: 182
- Registrert: 08 feb 2012, 19:49
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600
Re: Kafereser
At det skulle bo en så lekker caferacer i en sliten Suzuki Savage er ikke lett å gjette seg til
.
http://www.rycamotors.com/bikes/
650 med selvstarter og reimdrift. Lite kapping i ramma. Kjøpe deler online eller lage selv.

http://www.rycamotors.com/bikes/
650 med selvstarter og reimdrift. Lite kapping i ramma. Kjøpe deler online eller lage selv.
Re: Kafereser
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- 500DOHC
- Innlegg: 76
- Registrert: 27 nov 2011, 14:16
- Motorsykkelen din: '77 Yamaha XS500 '78 Yamaha XS650
Re: Kafereser
Inspirasjon: http://www.dotheton.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[album]3317[/album]
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Kafereser
Kan ikkje være mange av disse igjen, var vel siste året før 380`en kom. Vi venter i spenning :-)Detector skrev:Hjernen... Sikle sikle...
Tusen takk for inspirasjonssiden du sendte meg. Er i forhandlinger nå om en sykkel fra mine tidlige ungdomsår. 1972 Suzuki 350. 2 sylindret 2 takt... Vi får se åssen det går...