Kafereser

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Detector
Innlegg: 9
Registrert: 09 jul 2012, 12:37
Motorsykkelen din: På jakt
Sted: Sandefjord

Kafereser

Legg inn av Detector »

Hei, alle MC glade.

Har vært sykkelløs noen år, men har bestemt meg for å bygge meg en "kafereser" til vinteren. Vil bare ha en sånn "local fuck-around" sykkel, ikke noe tursykkel med masse kjørekomfort og greier. Lurer litt på en gammel 2-takter. Suzuki GT 500 eller noe. Vil ha tak i en sykkel med gammeldagse eikehjul pg tank som tåler sveising. 2-takter er ikke noe must, men det er jo kul låt i de da. Et alternativ er to sylindret firetakter også. Bilr kjempeglad for tips og gode ideer. Er ikke stinn av grynn, så det bli'kke ny goldwing og vinkelsliper... Rød ramme... Sølv tank med sorte og hvite racingruter... trolig sort motor... Frekk sal... Ikkeno' blinklys og sånne greier... Litt småminimalistisk...

På forhånd takk!

Har du prosjektsykkel, kan du også godt fortelle meg om den.

Hilsen Detector
Don't fix it if it ain't broken!

Detector - detecting the undetected since 1960!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6987
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kafereser

Legg inn av Jompa »

Har du lest Twisters to tråder ?
For å forslå noe: Yamaha xs 650, kawasaki z750( den 2 sylindrede), suzuki gr 650 (støpte hjul, uaktuell ?)
Eller hva med en gammel bmw ?
Eller suzuki gt 550 ? Den må det finnes endel av,for det ble solgt mange. Og så har jeg sansen for
3-sylindrede to-taktere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Detector
Innlegg: 9
Registrert: 09 jul 2012, 12:37
Motorsykkelen din: På jakt
Sted: Sandefjord

Re: Kafereser

Legg inn av Detector »

Titter fælt på GR650... Liker tanken... Tror den kan få kult stuk. Det må da gå an å bytte til eikehjul på den? Hva kan passe, tro?
Don't fix it if it ain't broken!

Detector - detecting the undetected since 1960!

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37956
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kafereser

Legg inn av AJ »

Velkommen hit til MCsiden.no, Detector :vs

Jompa har selvfølgelig helt rett: Twister-trådene inneholder veldig mye bra info og ikke minst mange briljante bbilder :yeyeye

Her er linker til trådene:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=91944#p91944" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=57536#p57536" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

mekkern
Innlegg: 7613
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kafereser

Legg inn av mekkern »

En billig gammal RD350 er saken for slik lekesykkel.. :thumleft
lignende denne men i litt dårligere finish.
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35887434
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Detector
Innlegg: 9
Registrert: 09 jul 2012, 12:37
Motorsykkelen din: På jakt
Sted: Sandefjord

Re: Kafereser

Legg inn av Detector »

Hei igjen!

Har tittet litt rundt på finn.no, og har veldig tro på GR650. Hadde vært gøy med Suzuki GT500 eller GT550, eller for all del, eller Yamaha RD350 *sikle*, men objektet må ikke koste for mye. Har sett flere Suzuki GR650, og har veldig tro på de. Det jeg bare MÅ ha, er råd og tips om bytting til eikehjul. Jeg er godt skrufør etter mange års garasjeleking, men er ikke spesielt god med sveiseklypa. Dog trakterer jeg vinkelsliper med eleganse. Vil ha noe nakent og gromt med minst mulig "greier" på. Er det noen som kan si meg noe om kvaliteten på motor på GR650? Noe spesielt en skal være obs på?

Takk igjen!
Don't fix it if it ain't broken!

Detector - detecting the undetected since 1960!

mekkern
Innlegg: 7613
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kafereser

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6987
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kafereser

Legg inn av Jompa »

Detector skrev:Hei igjen!

Har tittet litt rundt på finn.no, og har veldig tro på GR650. Hadde vært gøy med Suzuki GT500 eller GT550, eller for all del, eller Yamaha RD350 *sikle*, men objektet må ikke koste for mye. Har sett flere Suzuki GR650, og har veldig tro på de. Det jeg bare MÅ ha, er råd og tips om bytting til eikehjul. Jeg er godt skrufør etter mange års garasjeleking, men er ikke spesielt god med sveiseklypa. Dog trakterer jeg vinkelsliper med eleganse. Vil ha noe nakent og gromt med minst mulig "greier" på. Er det noen som kan si meg noe om kvaliteten på motor på GR650? Noe spesielt en skal være obs på?

Takk igjen!
Hjul i fra LS 650 Savage, kanskje ?
Ellers er GRen levert med eikehjul i USA, hadde jo vært en mulighet.

Fruen hadde en GR for mange år siden, jeg hadde toppen og sylndrene av etter ca 15000 km pga oljelekkasje, og målte slitasjen i sylindrene, stemplene kamakslingene osv.
Null slitasje.
Eneste problemet med motoren oppstod under køkjøring i Stockholm i bortimot 30 grader.
Da ble den umulig å få i første gear, mao ikke noe stort problem.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Kafereser

Legg inn av Fidel »

Jeg må atter en gang slå et slag for Guzzi. Det beste med dem er selvsagt at deler er rimelige og lett å oppdrive, selv på riktig gamle maskiner. Motorene er i tillegg slitesterke, så å kjøpe en urgammel Guzzi til formålet ditt er helt ypperlig :-) Jeg har et prosjekt selv i garasjen, og miljøet er passelig stort, svært dedikert, og svært behjelpelig. Det hjelper alltid når man står litt fast :-)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6987
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kafereser

Legg inn av Jompa »

Oh shit!!
Må bare bøye meg i støvet, eller løvet ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Kafereser

Legg inn av Fidel »

Øh... Det er ikke *mine* prosjekter jeg har avbildet der, altså. For the record. Men skulle ønske det, da... ;-)

Her er prosjektet mitt. Det er en TT Classic Racing-sak godkjent for løp i Forgotten Era-klassen. Den er nå mer eller mindre ferdig sammenskrudd, men jeg holder på å porte innsugene fra 30 til 36 mm for å få på litt feitere forgassere. Er ikke rare greiene, men et sted må man jo begynne.

Bilde

Bilde
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6987
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kafereser

Legg inn av Jompa »

Skjønte såpass at det ikke var dine racere som var på bildene.
Men din sykkel ser ikke dum ut, den heller.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1601
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Kafereser

Legg inn av Kjellrf »

Moro med caferæser!

Her er en tråd du bør lese:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... it=twister" onclick="window.open(this.href);return false;

Både Twister og jeg har bygd av Honda CX500, det er en sykkel med mange muligheter :)
Det beste utgangspunktet er nok den normale utgaven (plastikkgrisen), som jeg har, og ikke Custom (eller villsvinet som det blei kaldt...) som Twister bygde av. Dette bl.a. pga 18" bakhjul og finest tank.

Er ikke sikker på om GR650 er så fin å bygge av, den har litt customstuk og 16" bakhjul originalt. Ramma på en caferæser bør være relativ flat i seteområdet for å bli vakker...

Lykke til!

:vs
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Detector
Innlegg: 9
Registrert: 09 jul 2012, 12:37
Motorsykkelen din: På jakt
Sted: Sandefjord

Re: Kafereser

Legg inn av Detector »

Hei, igjen!

Tusen takk for tilbakemeldinger. Guzzi, ja... Det tenkte jeg aldri på før nå. Har tittet litt på noen, og det ser ikke helt feil ut. Ligger noen på Finn.no, som for eksempel denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=35609880" onclick="window.open(this.href);return false;

Tror det kan bli ganske fett.

Har vært ute og kjent litt på vinkelsliperen i morges, og lysten stiger. Har snakka litt med kona, og hun hadde ingen store motforestillinger, så lenge jeg ikke "drar dritten inn i huset".

Tror dette kan bli moro jeg. Setter pris på alle tilbakemeldinger og tips om linker og folk som er nyttige. Halve gleden er jo å kunne prate med folk om det. Jeg bor i Sandefjord.

Kjør forsiktig, kjørelæreren min sa: "Når du kjører sykkel, må du kjøre som om alle andre i trafikken, er idioter!" Har fulgt det i 30 år, og har heldigvis ikke veltet en gang....

Hilsen Detector
Don't fix it if it ain't broken!

Detector - detecting the undetected since 1960!

Fidel
Innlegg: 394
Registrert: 07 nov 2008, 10:35
Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica

Re: Kafereser

Legg inn av Fidel »

Sandefjord? Da er du jo midt i smørøyet for guzzisk mekkekompetanse. Sjekk http://www.de-foroverlenede.com" onclick="window.open(this.href);return false; - via denne treffer du akkurat dem du er på jakt etter :-)

For øvrig tror jeg ikke Florida'n er det beste utgangspunktete. Du finner bedre emner på blocket.se. Denne er et ypperlig utgangspunkt. Samme som min: http://www.blocket.se/alvsborg/Moto_Guz ... m?ca=2&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
HP

http://www.ridenorway.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar