Hei
Har en 79mod Honda CB 125 twin som nå er forevist biltilsynet for førstegangsreg i Norge.
Det tekniske på sykkelen ble godkjent men pga av 17 HK ble den klasset som mellomtung MC.
Har 3 uker klagefrist på dette og lurer på om noen har forslag til hva en kan gjøre for å få denne
sykkelen reg som lett MC?
Kan legge til at denne sykkelen er velholdt og i orginal stand.
Som veteran må det vere noen andre regler som gjelder..
takker for svar..
Lett sykkel og klassing
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Lett sykkel og klassing
siden den i 79 hadde vært tung mc så er det nok vanskelig...
hvis ikke må den plomberes og regges som "ny" mc tror jeg..
hvis ikke må den plomberes og regges som "ny" mc tror jeg..

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Lett sykkel og klassing
Lure bære på kossn de fant ut at motoren ytte 17 Hk og ikke 15..? 

Re: Lett sykkel og klassing
Singelen var vel 14Hk, twinen 17 etter speccene?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: Lett sykkel og klassing
Ifl det svenske vognkortet er motoren 12kw og da dette var 1. gang registrering i Norge ville ikke Bergen Trafikkstasjon vere med på å registrere den som lett sykkel.
Kontaktet da Kellox som sendte meg et brev ang motorkraften i CB125T der det stod at effekten kunne vere opp til 11,1 kw, tilbake på trafikkstasjonen var det nettopp den 0,1 kw de ikke ville vere med på. Lett motorsykkel kunne ha maks 11 kw.
Etter en ny kontakt med Kellox så skrev de en erklering at denne CB125T med det rammenr ikke hadde over 11 kw. Da ordnet allt seg og Hondaen er i dag registrert som lett sykkel
Kontaktet da Kellox som sendte meg et brev ang motorkraften i CB125T der det stod at effekten kunne vere opp til 11,1 kw, tilbake på trafikkstasjonen var det nettopp den 0,1 kw de ikke ville vere med på. Lett motorsykkel kunne ha maks 11 kw.
Etter en ny kontakt med Kellox så skrev de en erklering at denne CB125T med det rammenr ikke hadde over 11 kw. Da ordnet allt seg og Hondaen er i dag registrert som lett sykkel
