Hei
Jeg har en intruder vs700 87 mod kjørt 25000 miles som har en kraftig banke/tikkelyd på lave turtall.
Ulyden virker til å forsvinne når jeg når et turtall på ca 2500 og når jeg slipper gassen, bremser på motoren.
Ulyden er verst når jeg løser ut på første gir, men kommer på alle gir om turtallet blir lavt og det er pådrag.
Er det noen som har en ide om hva det kan være?
Mvh
Bjørn
Intruder med ulyd
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Intruder med ulyd
Rådebank er mer typisk under last på midtregisteret.
Er det lenge siden sylinderne har blitt synkronisert?
Er det lenge siden sylinderne har blitt synkronisert?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Intruder med ulyd
ikke så pessimistisk nå da! (ref:rådebank) :-)
Denne sykkelen har doble rør i eksos bendene. Det innerste har en tendens til å løsne og da kommer denne lyden. Hvis du slår litt på eksos rørene med flat hånd (kald motor)vil du antakelig høre at det er noe løst der inne.
Kan sveises men det holder antakelig ikke veldig lenge. En enda enklere og midlertidig løsning er å skru inn en skrue der hvor det rakler som værst.
Denne sykkelen har doble rør i eksos bendene. Det innerste har en tendens til å løsne og da kommer denne lyden. Hvis du slår litt på eksos rørene med flat hånd (kald motor)vil du antakelig høre at det er noe løst der inne.
Kan sveises men det holder antakelig ikke veldig lenge. En enda enklere og midlertidig løsning er å skru inn en skrue der hvor det rakler som værst.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Intruder med ulyd
Hei Bjørn,ha`kke peiling hva det kan være,men det årnær sæ sikkert,og da "går alt såmeget bedre etterpå...
Min skal på ekspertundersøkelse til høsten etter å ha lidd i fem år under "merkesverksteds såkalte vinterservice"..
Hos en kar som driver enmanns godkjent MC-verksted..

Min skal på ekspertundersøkelse til høsten etter å ha lidd i fem år under "merkesverksteds såkalte vinterservice"..

Hos en kar som driver enmanns godkjent MC-verksted..



Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Intruder med ulyd
Jeg har sjekket eksosanlegget, og det var helt.
Jeg sjekket og pluggene, en var normal og en sotet.
Skal kjøpe nye plugger og rense forgasserne og håper det hjelper.
Jeg sjekket og pluggene, en var normal og en sotet.
Skal kjøpe nye plugger og rense forgasserne og håper det hjelper.
Re: Intruder med ulyd
Den Intruder jeg refererer til hadde løst inner-rør rett under clutchen. Start sykkelen og bryt på rørene med et hammerskaft etc. og hør om lyd endrer seg eller blir borte. Vet om en FJ1100 som ble overhalt med mistanke om rådebank p.g.a. dette. Du kan tro det hjalp 

Re: Intruder med ulyd
Jeg feilsøkte mer i går og demonterte eksosanlegget uten å finne feil på det. Etterpå lot jeg den svive med en sylinder, når den
fremre sveiv var lyden som vanlig og når den bakerst sveiv ble ulyden nesten borte, bare en svak tikking.
Er dette et dårlig tegn?
fremre sveiv var lyden som vanlig og når den bakerst sveiv ble ulyden nesten borte, bare en svak tikking.
Er dette et dårlig tegn?

-
- Innlegg: 416
- Registrert: 22 des 2011, 15:05
- Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia
Re: Intruder med ulyd
(Det er vanskelig å diagnostisere uten selv å høre.)
Kald/varm motor?
Min første tanke var stempelrasling (=skjørtebank), men det skal kun skje ved kald motor.
Kald/varm motor?
Min første tanke var stempelrasling (=skjørtebank), men det skal kun skje ved kald motor.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!
Re: Intruder med ulyd
bankingen har blitt bedre nå etter at jeg "synkroniserte" forgasserene.(har bare tatt av plugghetta og fått sylindrene til å svive noenlunde likt med en sylinder) Jeg har lyttet med stetoskop og mener bankingen kommer fra fremste sylinder, enten skjørtebank eller noe slark i feste til stempel. Bankingen var krafig ved kald motor, men også veldig tydelig ved varm. Tror jeg må ta og rense/stille forgasserne før jeg gjør noe mer.