Jompa skrev:For meg som stoppa i utviklinga en gang i sen-puberteten på begynnelsen av 80-tallet, er alt under 1000ccm mopeder.
For meg som er vant med å kjøre manne-sykkel er alt under 1000cm i hver sylinder jente-sykkel
*hoste* Den forrige Harley'n min var en 2 liter med ca 1000cm i hver sylinder... *hoste*
Min nåværende er ca 1340.... totalt på to. hehe.
Min sykkel er i tillegg rød, så da er den vel dobbelt så mye jentesykkel.
Neda. Snarere tvert i mot... Alle store hærførere har bært fargen rød. Det var for at dem skulle være lett synlig i kampens hete. Både blandt egne rekker, men også for å spre frykt i fiends rekker..
Rød farge er VELDIG godtatt... ROSA derimot....
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
jhn skrev:Det har vel alltid vært sånn at gårdagens r-sykler e dagens touringsykler
Vel , en sannhet med modifikasjoner , ville ikke kalt en GSX/R fra 80 tallet en touringsykkel selv om noen drar på turer med slike også.
Men tenker man på en GPZ/R-GPX/R så kan disse lett kalles touringsykler , selv kjørte jeg til Spania på GPX 750R i 87 og rundt om kring i Østerrike i 88 , det var faktisk ganske behagelig.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Min venn Kjell jobber i forsikringsselskapet Gjenstridige:
"Snakket litt med de gutta på jobben som priser MC forsikringer. De fortalte at hovedvekten på prising ikke går på kubikk eller antall hester, men på hvordan sykkelen er definert. Den billigste å forsikre er Classic- og Touring sykler, de dyreste er sport og supersport – hvor man har spor til nesen mellom speedometeret og turtelleren. Klassifiseringen bygger på forhandlernes egne definisjoner og vurderinger kjente mc sider på nettet. Se for eksempel http://www.Bikez.com" onclick="window.open(this.href);return false; hvor man ved å gå inn på sykler under ”Category” finner risikoklasse."
Gjensidige var det eneste selskapet som forsto at en KTM Duke ikke var en potensiell drapsmaskin med 140RRR-er og like mange hester.
IF, Storebrand, Unison osv. skulle ha like mye i forsikring på Duken som på en R1... :-)å
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Det finnes ingen fasit her. Noen sykler passer i flere klasser. Disse typene går jo på sykkelens egenskaper. Men jeg prøver litt likevel.
Chopper - Høyt styre og gjerne også lang gaffel. Disse er også ofte nakne
Touring - Føreren sitter rett opp og ned, Helkåpe, gjerne integrerte bokser.
Racing - kompakt MC med kåpe og mest mulig aerodynamisk vindskjerm. Foroverlent førerstilling. (Å kalle en moped eller lett-MC for racing er ellers like tåpelig som å kalle en hybrid-tråsykkel for en racersykkel)
Classic - En sykkel som enten er gammel eller er laget etter inspirasjon fra gamle sykler. Alle gamle sykler kom originalt uten kåpe etc.
Nakne - sykler uten kåpe og faste vesker
Motard - terrengsykkel
Cruiser - sykkel for å se og bli sett, i lav fart nedover stripa. Ikke fokus på kjøreegenskaper.
Custom - ombygget
Cross - grusbanesykkel - terrengsykkel
Trike - to hjul på en aksel bak, MC midtplassert foran.
Regner med at jeg får presiseringer / korrigeringer her.
Dette er hva initiativtaker til temaet skrev,en grei oversikt over skribentens definasjon av de enkelte typenes særegenheter..