Hei.
Er det noen som vet dim på den bolten som er i ramma rett over sylinderne? Jeg har en motorvernbøyle som jeg skal fjerne for å montere helkåpe, og da blir de eksisterende (uoriginale) boltene for lange.
I tillegg lurer jeg på hvor mye moment de skal trekkes til med?
Setter pris på eventuelle svar.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Dimensjon på bolt FZ6
Dimensjon på bolt FZ6
Da har jeg bestilt originale bolter hos den lokale mc sjappa.
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Re: Dimensjon på bolt FZ6
Ok, var litt for sein.http://www.oemparts.no/catalog/14388?so ... order=Pris" onclick="window.open(this.href);return false;
Dimensjon på bolt FZ6
Aaargh. Skulle kose meg og montere det nye kåpesettet, så skjedde dette under demontering av første bolten 
Bolten knakk nesten helt inne i motorblokka. Blir vel verkstedet neste, med en s***ns regning som resultat. Dårlig humør nå altså.

Bolten knakk nesten helt inne i motorblokka. Blir vel verkstedet neste, med en s***ns regning som resultat. Dårlig humør nå altså.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Dimensjon på bolt FZ6
Er det noen av dere som vet om Bikerstreet i Rogaland klarer å fikse noe sånt (helst uten å skifte motorblokka)? Eventuelt om det er noen dyktige mekaniske verksted i området som kan klare det?
Edit: bikerstreet sier de skal greie å fikse det, men de måtte plukke ut motoren for å få det til. Så nå skal sykkelen inn dit i morgen, så får vi se. Blir nok uansett dyrt...
Edit: bikerstreet sier de skal greie å fikse det, men de måtte plukke ut motoren for å få det til. Så nå skal sykkelen inn dit i morgen, så får vi se. Blir nok uansett dyrt...
Dimensjon på bolt FZ6
Da har jeg fått sykkelen tilbake igjen. Det gikk visst rimelig greit å få ut den knekte bolten. Også fikk jeg utført 20k service samtidig.
Når har jeg montert nedre kåpe, som jo var planen til å begynne med. Det endte opp som en dyrere affære enn planlagt, men sluttresultatet ble ikke så aller værst.
Når har jeg montert nedre kåpe, som jo var planen til å begynne med. Det endte opp som en dyrere affære enn planlagt, men sluttresultatet ble ikke så aller værst.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.