Noen som har en formening om hva dette er for noe?

De 200 kronene er antakelig gebyr Tollen tar for å sjekke om innført vare er tollpliktig eller ikke...Chanten skrev:Jeg kjøpte en ny slip-on potte fra USA, og måtte betale 200 kr i tillegg til moms. Ifølge Toll.no er det ikke toll på mc deler, så lurer på hva i all verden de 200 kr er for noe? Har kollega som har opplevd å måtte betale de t200 kr ekstra, og noen ganger sluppet unna.
Noen som har en formening om hva dette er for noe?
det har hendt at de har etterspurt faktura fra meg også, spesielt på ebaykjøp. Men det forekommer jo triksing med tall på fakturaer ogsåChanten skrev:Og ja...fikk beskjed om at det var mye triksing med tall på mc deler, så jeg måtte sende faktura til dem før de klarerte den... Lenge leve skatte og avgiftsregimet...
Chanten skrev:Takk for svar!
Tenkte meg det var noe så idiotisk som at JEG må betale for at tollen skal gjøre jobben sin...
Og ja...fikk beskjed om at det var mye triksing med tall på mc deler, så jeg måtte sende faktura til dem før de klarerte den... Lenge leve skatte og avgiftsregimet...
NIX. Ingen ting ligger "på lager hos Toll på Alna". Toll på Alna finnes ikke. Tollvesen finnes og Toll og avgiftsdirektorat fnnes. Tollvesenet er plassert på grensene og sjekker det som kommer inn til landet. Eneste lageret de har er tilbakeholds og beslagslager. Tollager betales av og administreres av fraktselskapene. De tar inn disse kostnadene fra kundene, deg og meg.Chanten skrev:Ehm...pakken lå en uke hos toll på alna... Måtte sende mail til toll med faktura før pakken gikk videre i posten.
Pakken ble forøvrlig sendt med USPS... sånn jeg ser det, så er det toll man betaler gebyr til... fraktselskapet har gjort lite og ingenting annet enn å sende pakken...
Duville skrev:NIX. Ingen ting ligger "på lager hos Toll på Alna". Toll på Alna finnes ikke. Tollvesen finnes og Toll og avgiftsdirektorat fnnes. Tollvesenet er plassert på grensene og sjekker det som kommer inn til landet. Eneste lageret de har er tilbakeholds og beslagslager. Tollager betales av og administreres av fraktselskapene. De tar inn disse kostnadene fra kundene, deg og meg.Chanten skrev:Ehm...pakken lå en uke hos toll på alna... Måtte sende mail til toll med faktura før pakken gikk videre i posten.
Pakken ble forøvrlig sendt med USPS... sånn jeg ser det, så er det toll man betaler gebyr til... fraktselskapet har gjort lite og ingenting annet enn å sende pakken...
Du betaler for dokumentasjoen fraktselskapet utfører på vegne av deg, samt for innkreving og betaling av MVA.
Det er *FEIL!!!!!!*RuneMC skrev:MEN alle varer som er over en grense på 200,- kr (inkl frakt!) vil bli iberegnet moms. Momsen beregnes også på fraktprisen.