Vesterålen-Tromsø. Hvilken rute?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Smirre
Motorsykkelen din: Honda VF750C 1986

Vesterålen-Tromsø. Hvilken rute?

Legg inn av Smirre »

Skal kjøre fra Vesterålen til Tromsø i morgen, men har ikke bestemt meg for hvilken rute man skal ta. Er nybegynner med mye iver men lite erfaring på mc. Alternativene er egentlig bare to:

1. Vesterålen-Bjerkvik-Setermoen-Vollan-Tromsø
Den "vanlige" veien per bil. Ca 40 mil kjøring. Kjent men lang strekning.

2. Vesterålen-Andenes -(ferge) - Senja -(ferge)- Kvaløya
Usikker på veiene på Andøya og Senja, men ser for meg at det er en fin rute å kjøre og mye flotte omgivelser med noen kjøreavbrudd pga fergene.

Noen med erfaring på strekningene? :mk
42

ZZR-Erling

Re: Vesterålen-Tromsø. Hvilken rute?

Legg inn av ZZR-Erling »

Nei, jeg har ikke kjørt på Senja, men hadde valgt den veien. Det ukjente er ofte best.

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Fine turer begge to, hvis været blir bra er vel Andøya-Senja finest. Kanskje vi møtes, jeg har tenkt meg en kaffetur Narvik-Andenes i mårra, starter fra Narvik kl 10 :thumleft (medværforbehold)

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

ArcticTiger skrev:(medværforbehold)
:erte :knegg

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Svein2 skrev:
ArcticTiger skrev:(medværforbehold)
:erte :knegg
Ser brukbart ut på yr for i mårra, litt gråvær stopper ikke meg, men bøtter det ned så feiger jeg nok ut :redface

Brukeravatar
Bikeridr
Motorsykkelen din: Yamaha FJR1300A 2011

Legg inn av Bikeridr »

Du/Dere kan jo også ta "småveiene" rundt Grovfjorden, Rensådalen og et kort stykke på E6 opp til Olsborg og videre småveiene gjennom Malangen og til Vikran og Ryaforbindelsen. Den er gratis for MC'er. Vi kjørte den ruta sørover fra Tromsø til Gravdal og Norgestreffet. :-)
Bikeridr
*Honning og RigaBalsam*

Smirre

Legg inn av Smirre »

Tar turen over Andenes og Senja. Ser ut at været blir ok. Takk for innspill :-)
42

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Smirre skrev:Tar turen over Andenes og Senja. Ser ut at været blir ok. Takk for innspill :-)
Reiste denne turen etter Norgestreffet i Lofoten. Absolutt en tur værd å ta. Vær bare oppmerksom på at fergen går bare tre ganger fra Andenes.. 9.00 - 13.00 og 17.00 se rutetabell her: http://www.senjafergene.no/ag-no-rutetider.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Vi hadde litt dårlig vær over med regn og vind, så vi satt innomhus, men fikk med oss hvalene som var oppe og blåste, så er du heldig blir det hvalsafari i samme slengen...
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Smirre

Legg inn av Smirre »

Håper på en fin tur. Har kjørt halve Senjaruta tidligere, men da i bil. Blir noe nytt :-)

Har sikta meg inn på 1300 fra Andenes og 1700 fra Botnhamn på Senja.
42

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Bikeridr skrev:Du/Dere kan jo også ta "småveiene" rundt Grovfjorden, Rensådalen og et kort stykke på E6 opp til Olsborg
Mener bestemt å huske at jeg ofte kjørte disse vegene da jeg bodde i nord. Og siden jeg kjørte dem ofte må dem ha vært ganske bra i forhold til "the Main Roads" :P :p
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Smirre

Legg inn av Smirre »

Ble som sagt Sortland-Andenes-Senja-Brensholmen-Tromsø.

Andøya var flott å kjøre på, selv om man måtte ligge i mot sidevinden de siste milene for å ikke blåse av veien :)

Senja var herlig, flott vær og majestetisk natur. Litt kjipe noen av tunnelene; mørke, våte og uoversiktlige.

Brensholmen - Tromsø var grusomt på sykkel. Elendige veier mesteparten av strekningen holdt på å ta drepen på demperne. Akkurat denne strekka anbefales ikke for komforten sin del...

Ellers en flott tur som byr på mye fint de første to tredjedelene i hvert fall :)
42

Svar