Kjerringa er i by'n og vasker for døtre som har byttet leiligheter. Jeg er er hjemme og må laga maten sjøl... Overlever greit ved brødboks, fryser og kjøleskap, jeg

!
Så i kveld ble det "AJ's pommes frites fri BurgerBacon tallerken" med følgende ingredienser som selvfølgelig kan varieres etterønske og smak.
Men potet og gulrot bør være med!
Grønnskaer som tåler koking tilberedes slik:
Lite vann i en kaserolle, en suppetallerken opp ned i kasserollen; dandér grønnsakene slik det vises på bildet og kok opp med ikke altfor sterk varme til grønnsakene er halvkokt/dampkokt:
Potetbåtene kan med stor smaksfordel pepres på forhånd. Valget i dag falt på en 'Five-pepper' løsning. I tillegg krydres med havsalt med urter:
Mens grønnsakene (i dagens "AJ's pomes frites frie BurgerBacon tallerken" besto ingrediensene av potet, gulrot, søtpaprika og bittelitt rødløk), dampkokes, tilberedes sausen som i dag var rosépeppersaus. Her kan man selvfølgelig også variere etter egne preferanser.
Til slutt litt råkost. I dag ble det helt enkelt noen grønn blader. Tenkte å pøse på med oppskåret tomat og litt mais, men lot være. Neste gang, kanskje?
Med burger og bacon ble dette et riktig kostelig og ikke minst smakfullt måltid
I hvert fall for meg
Men hvorfor ikke prøve selv?
Velbekomme