Yadda... Hiver meg på bølgen jeg! I stedet for å mase i andres tråder om alt mulig jeg lurer på så lager jeg en liten blogg så kan jeg pusle med mitt her.
Jeg har nylig anskaffet en 2003 Yamaha TDM 900 etter å ha lest meg opp på hvilke adventure/semi-adventure sykler som kunne passe for en gubbe(!) på 1,87 og 104 kilo. Kompisen min sverger til Africa Twin, en sykkel som jeg alltid drømte om før og som jeg fremdeles finner sympatisk. Dog, det syltynne framhjulet og myke fjæringen kombinert med en (i dag...) relativt svak motor med forgasser, gjorde at jeg kikket etter et litt mer vegvennlig og moderne alternativ. De fleste var dessverre alt for dyre da jeg av prinsipp ikke ville ta opp noe banklån for å kjøpe "leketøy".
Jeg ville ha 2 eller 3 sylindre, innsprøytning, noen lunde dekning for været, 800 ccm eller mer, og en sykkel som ikke mistrives helt for jævlig på et og annet grusstykke. Siden mine aner er i nord var det vel en "Nordkalottexpress" jeg ønsket meg. En med en smule oppreist kjørestilling.
TDM kom raskt på banen, men de fleste innen min økonomiske ramme var pre-99 850, med stålramme og forgasser. Samtlige 900 (med alu og injection, sikle-sikle) lå godt over i pris. Siden jeg hadde penga på bok og det uansett har vært konstant møkkavær, så tenkte jeg at de blir i alle fall ikke dyrere. -Før til våren...
En trivelig kar ytterst i den midt-norske skjærgård, vi snakker et stykke fra bymessige strøk her, hadde forsøkt å selge sin -03 900 i hele sommer da jeg tok kontakt med han. Siden han hadde et edruelig forhold til oppnåelig pris nå som vi snart skriver august (etter 3 mnd med høstvær...), så ble vi skjønt enige om handel. Forrige uke møttes vi på halvveien, og jeg var den lykkelige eier av en TDM 900, MED injection og alu-ramme!

Så langt virker det som en fornuftig investering i moro. Den går som et uvær og med litt modda originalpotter lyder den ikke så verst heller. En del ting skal gjøres med den framover, og siden jeg fikk kjøpt sykkelen til en svært gunstig pris er det litt penger igjen til "oppussingen".
Mere følger!!
[album]3586[/album] [album]3567[/album] [album]3566[/album] [album]3565[/album] [album]3564[/album]