Leste i en blogg om første møtet med sykkellivet og at noe mente det kunne vært egen tråd så her starter jeg.
Min store lidenskap fra jeg var 18 var biler og hadde liten interesse for sykkler. Hadde og en kompis som hadde kjøpt sykkel og han maste på meg om å ta lappen, men jeg var lite intresert. Så ble jeg med ham en gang han skulle bytte en bil i en Honda cbr og de siste 30 minuttene hjem overtalte han meg til å kjøre. Når jeg tok av meg hjelmen så hade jeg bestemt meg og 3 uker etterpå hadde jeg lappen og sykkel og nesten hatt sykkel hele tiden etterpå. Dette var i 1996 tror jeg.
Første møte med MC livet.
Første møte med MC livet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Første møte med MC livet.
Første møte med MC-livet var en Honda 90 på sytti-tallet. Men det ble med det den gangen...
Det neste møtet ble tidlig på åttitallet, på 25-års dagen da Bakpå ga meg flere dagers MC-leie i bursdagsgave! Du verden for noen dager det ble! Husker jeg storkoste meg og kjørte og kjørte... og kjørte
denne Suzuki 650'en med kardang slik at det verket i hele kroppen
Så gikk det enda noen år, nærmere bestemt tidlig på nitti-tallet, da jeg i all hemmelighet kjøpte en brukte Suzuki 1100 GSX EF, som jeg hadde én sesong. Artig nok, men familieforøkelse la klare prioritetspremisser til grunn, som varte i mange år inntil høstenh 2006 da kliss ny TDM 900 ble kjøpt. Bakpå ble etter hvert også begeistret etter først å ha diagnostisert det hemmelige (for henne...) TDM-kjøpet som et anfall av mulig behandlingstrengende "panikkalder"-syndrom hos den håpløse ektemannen.
Behandlingen ble enda mer MC-kjøring og bakpåsitting for hennes del.
Og resten er historie, som man sier...
Og siste kapittel er langt fra skrevet
(heller ikke i loggføringa her på MCsiden.no... :-): http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=697" onclick="window.open(this.href);return false;)
Det neste møtet ble tidlig på åttitallet, på 25-års dagen da Bakpå ga meg flere dagers MC-leie i bursdagsgave! Du verden for noen dager det ble! Husker jeg storkoste meg og kjørte og kjørte... og kjørte

Så gikk det enda noen år, nærmere bestemt tidlig på nitti-tallet, da jeg i all hemmelighet kjøpte en brukte Suzuki 1100 GSX EF, som jeg hadde én sesong. Artig nok, men familieforøkelse la klare prioritetspremisser til grunn, som varte i mange år inntil høstenh 2006 da kliss ny TDM 900 ble kjøpt. Bakpå ble etter hvert også begeistret etter først å ha diagnostisert det hemmelige (for henne...) TDM-kjøpet som et anfall av mulig behandlingstrengende "panikkalder"-syndrom hos den håpløse ektemannen.
Behandlingen ble enda mer MC-kjøring og bakpåsitting for hennes del.
Og resten er historie, som man sier...
Og siste kapittel er langt fra skrevet

(heller ikke i loggføringa her på MCsiden.no... :-): http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=697" onclick="window.open(this.href);return false;)

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Første sykkelen ble den gamle sykkelen som han som fikk meg hekta skulle selge. Det var en Suzuki GSX750es. Denne hadde jeg i 2 år men etter et fall i 90 km/t ble den byttet ut med en GSX1100f 88 mod. Den hadde jeg i 3 år men ble da solgt på grunn av lite bruk, arbeidsledig og småbarn. Var tørrlagt motorsyklist noen år helt til det dukket opp en ny GSX1100f på finn. Litt sliten men det ble handel. Senere har det blitt kjøpt en GSX1100f i London som ble importert som deler. Men sist sommer kjøpte jeg en ZZR1100 og kona overtok Suzukien. Har hatt noe mopeder og lett motorsykkel og.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Wheelonass
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
- Kontakt:
Har alltid hatt en fasinasjon for motorsykkel... helt fram til en kompis endelig tok meg med på en liten påsittertur som skulle gå runden rundt sentrum. Med hjelm, men kun i t-skjorte og shorts la han avgårde, ikke til sentrum, men ut på E6! Og der gikk det unna, altfor fort etter min mening, og med ferskt førerkort og en del feilgiringer ble jeg redd. Dette kurerte meg... for noen år.
I 1999 ville min daværende samboer ta mc-lappen, og meldte seg på kurs...han meldte på meg også uten at jeg var særlig fornøyd med det. Jaja, får vel ta første kurskveld og se om jeg ville endre mening, hadde jo tross alt vært gøy å gjøre dette sammen. Og hektet, ja det ble jeg! Fokus på sikkerhet og utstyr fikk meg over til å tro at dette ville bli bra! Han hadde en del mer erfaringer fra mopedtiden enn det jeg hadde og tok dette veldig greit. Jeg brukte lang tid, bare for å lære giring
og det ble ikke noe førerkort på meg før langt ut i august, så det ble ingen sykkel på meg før våren 2000. Honda CB 500 :) Fantastisk nybegynnersykkel, lærte virkelig å finne gleden i å kjøre kurver. Ikke så mye akselerasjon å skryte av, men det var min sykkel og første sesong ble godt over 15000km.
I 2002 kjøpte jeg min andre sykkel - Yamaha YZF 600 Thundercat - Trønderkatta :) Helt ny, riktignok en overligger fra året før, men som jeg elsket den sykkelen! Og det ble mange mange mil, helt fram til mai 2003 da katta ble kondemnert... og jeg ble noe indisponert...
I dag har jeg en BMW R1200R FBS. ...uten skilter... men de kommer! Det skjer en del i kulissene, det tar bare sånn tid! Etter 9år uten motorsykkel skal det bli fanastisk å endelig bli motorsykkelist igjen :)
I 1999 ville min daværende samboer ta mc-lappen, og meldte seg på kurs...han meldte på meg også uten at jeg var særlig fornøyd med det. Jaja, får vel ta første kurskveld og se om jeg ville endre mening, hadde jo tross alt vært gøy å gjøre dette sammen. Og hektet, ja det ble jeg! Fokus på sikkerhet og utstyr fikk meg over til å tro at dette ville bli bra! Han hadde en del mer erfaringer fra mopedtiden enn det jeg hadde og tok dette veldig greit. Jeg brukte lang tid, bare for å lære giring

I 2002 kjøpte jeg min andre sykkel - Yamaha YZF 600 Thundercat - Trønderkatta :) Helt ny, riktignok en overligger fra året før, men som jeg elsket den sykkelen! Og det ble mange mange mil, helt fram til mai 2003 da katta ble kondemnert... og jeg ble noe indisponert...
I dag har jeg en BMW R1200R FBS. ...uten skilter... men de kommer! Det skjer en del i kulissene, det tar bare sånn tid! Etter 9år uten motorsykkel skal det bli fanastisk å endelig bli motorsykkelist igjen :)
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...
http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...
http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;