Ting begynner å flaske seg for schnille gutter:
Takket være en særs hyggelig
TBI81 her på forumet, er det i dette øyeblikk på vei en bakdemper fra en SV650 som jeg skal bruke som en midlertidig løsning på Nixien. "Skikkelig" demper skal kjøpes inn, men må nesten prioritere litt: Det er jaggu ikke gratis å ta full service på bilen, inklusive å fikse div småfeil fra en PKK på den, samt oppfriskning av dekk-batteri-oljer på gamlemoppen (Honda PX50), samt en bråte med ting og tang til Nixie-en også!
Så straks kommer det "ny" demper på tunet, samt at det skal byttes olje og fjører i fremgaffelen.
Interessant nok har jeg fått snusen i et godt tips til å stive opp slappe gaffeloppsett på japsesykler: Lavere oljenivå, med høyere viskositet!
På denne sykkelen anbefales det en SAE vekt mellom 5 og 15, og et luft-gap på 107mm. Hyperpro, som er balndt de beste på progressive fjører, anbefaler SAE 40 (!!) og 150mm gap.
Jeg har tidligere prøvd meg med både 15 og 20 oljer på tidligere sykler jeg har hatt, men de har lett for å bli litt stumpete, spesielt i kaldt vær. Men så har jeg alltid holdt meg til standard oljenivå! Dette skal det bli spennende å leke seg med