Gratis Hansker! Spørsmål Nr.1

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Indian skrev:Sykkelen ble produsert fra 1937-1956. I 1937 leverte Harley delene men etter hvert fikk fabrikken original tegningene slik at alle delene ble produsert av fabrikken.
Selskapet som produsert sykkelen laget medisiner i den tiden og i dag et ganske kjent produsent av elektriske artikler.
JA når du sier dette, så tipper jeg at det er en RIKUO.

Produksjonen startet i 1935. Isåfall viser bildet en 53 mod. (eller nyere, pga Hydragaffelen) Men bildet stemmer ikke helt ennå mener da jeg.. :wink:
Bilde

Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Legg inn av Rockeren »

Rikuo?? Det har aldri jeg hørt om.. Ikke som elektrisk artikkel heller.
Hvis du leser lenger nedover,så tror jeg du vil se at det er feil. Rikuo produserer f.eks ikke trommeutstyr.(Det vet jeg, for jeg spiller trommer selv)
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Rockeren skrev:Rikuo?? Det har aldri jeg hørt om.. Ikke som elektrisk artikkel heller.
Hvis du leser lenger nedover,så tror jeg du vil se at det er feil. Rikuo produserer f.eks ikke trommeutstyr.(Det vet jeg, for jeg spiller trommer selv)
Riktig!
Rikuo ble produsert i Japan av SANKYO. Sykkelen som vises under Harley sin BMW kopi er en Mashuro Lilac inspirert av BMW R50/2 og ble produsert til langt ut i 60-tallet. BIM derimot var kopiert fra BMW.
Rikuo ble brukte av den japanske hær under krigen og regnes som starten på motorsykkel industrien der. Den var standard politisykkel i Japan opp til 60-tallet.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

NoName skrev:
Indian skrev:Sykkelen ble produsert fra 1937-1956. I 1937 leverte Harley delene men etter hvert fikk fabrikken original tegningene slik at alle delene ble produsert av fabrikken.
Selskapet som produsert sykkelen laget medisiner i den tiden og i dag et ganske kjent produsent av elektriske artikler.
JA når du sier dette, så tipper jeg at det er en RIKUO.

Produksjonen startet i 1935. Isåfall viser bildet en 53 mod. (eller nyere, pga Hydragaffelen) Men bildet stemmer ikke helt ennå mener da jeg.. :wink:
Bildet viser en urestaurert eksemplar som står utstilt i Harley museet i USA. :mrgreen:
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Rockeren skrev:Rikuo?? Det har aldri jeg hørt om.. Ikke som elektrisk artikkel heller.
Hvis du leser lenger nedover,så tror jeg du vil se at det er feil. Rikuo produserer f.eks ikke trommeutstyr.(Det vet jeg, for jeg spiller trommer selv)
SANKYO fløyter og bilradio. SANKYO riskokere. :D
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Legg inn av Rockeren »

Javel, så var det riktig da.. Men jeg har ikke hørt om disse.. Men jeg er nok litt for ung da.Født så sent som 1987, og mye skjedde jo før det som ikke jeg vet noe om..
Jeg får vel prøve meg på de andre spørsmålene..
Sankyo riskokere?? den tror jeg ikke jeg fikk med meg.. :roll:
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..

Gjest

Legg inn av Gjest »

Personlig så må jeg bare melde pass her.

Jeg er litt eldre enn Rockeren, men mitt interessefelt inkludere desverre ikke ukurante merker og gamle sykler/deler osv som nesten ingen har hørt om.

Hvis du lader noen Ken/Barbie spørsmål, er jeg dog helt klar :lol:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

spørmål

Legg inn av rogg »

Håy..

Må si meg enig i de andre forran meg her, detta vakke lett...
Håper det kommer noe enklere oppgaver som jeg og kan være med på.

Mc laget i -37 er nok i elste laget for meg...det er jo da faren min er født jo...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Jeg tør ikke svare mer,.. skylder jo Indian 2 kasser fra før,.. og dessuten måtte jeg nok søkt på nett for å finne svaret :)
Hvis du ikke er fornøyd med det du har,
ville ikke hele verden, om du eide den,
kunne gjøre deg lykkelig.

Morte`s Kro KÃ¥seri

KÃ¥seri fra FL

Legg inn av Morte`s Kro KÃ¥seri »

Den 15 Desember Kl.1800 på Morten`s Kro i Nittedalen blir det Kåseri fra en som har hatt Livets beste Ferie.Han og sex andre tak sykklene i en konteiner og dro på OktoberBikeFest.Han har med 300 Bilder + en massssse gode storrrrryer.Han stiller med Storskjerm, vi stiller med godt humør og 50 Kr. i hatten for låne av rommet på Kroa."2 etage" Alle kan komme vi holder har åpent hus. :lol:

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Ble det stille her eller? Vi fryser jo på fingrene hele gjengen,,,hehe,,
Bilde

Svar