Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Andreas
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Andreas »

ArcticTiger skrev::-k Den skrangle-lyden, hmmmm, det kan vel ikke være den overflødige 4. syllindern som henger og slenger :8-[
De TO overflødige mener du vell? :prf

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Andreas skrev:
ArcticTiger skrev::-k Den skrangle-lyden, hmmmm, det kan vel ikke være den overflødige 4. syllindern som henger og slenger :8-[
Har vi fått noen Multistrada rapporter m/bilder i det siste, eller var det kanskje ikkeno stas med den allikavæl :-k

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

ArcticTiger skrev:
Andreas skrev:
Har vi fått noen Multistrada rapporter m/bilder i det siste, eller var det kanskje ikkeno stas med den allikavæl :-k
Nei, bare prakk gitt.. Desmoventiler som detter fra hverandre og registerreimer som spruter veggimellom bare man skal kjøre en tur til butikken :scratch For ikke å snakke om den italienske elektronikken som bare gjør som den vil....

Eller ikke :lol

Jeg er kjempefornøyd! Har kjørt snart 6000km, stort sett i skitvær på turer rundt om i vårt vakkre land. Sykkelen har fungert helt supert, har ikke "missed a beat" som de sier. Får vell skrive noen ord å legge ut noen bilder fra de siste måneders opplevelser med hun røde fra Italia :D

Brukeravatar
KydeX
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Lasse`s logg

Legg inn av KydeX »

Selvsagt skal du ikke betale for å få utbedret småfeil på sykkelen. Legger man så mye penger på bordet så skal alt være 100%.

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Mulig det er som noen sier over her, den 3 eller/og 4 sylinderen som henger å slenger. :scratch Kanskje jeg rett og slett bør be dem fjerne dem? :lol

Fra spøk til alvor, blir en tur til forhandler i morra og snakke med dem, så får dem fikse det og sånn når den skal på service til uka :thumleft

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Ta et hint Lasse. Globe hadde samme sykkelen,
han fant det lurest å bytte den ut med en elektrifisert trøsykkel :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen

haha... Kanskje det er løsningen... Finne noe som går fremover ved hjelp av kun batteri :scratch

Brukeravatar
lasse_hansen

Sitter nå på Alf graarud, dem tok inn sykkelen sånn fort får å se på skrangle lyden. Håper de fikser den plasten som skraper mot ramma også. Globe, går plasten din inni ramma også? Som som på det bilde jeg la ut viser. På høyre side når man sitter på sykkelen?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Har ingen merker på min av dette dekselet. Om jeg kakker på det gir det lyd, men dette er et deksel som er innefor lår/knær ved forankring, så det er ingen lyd av det under kjøring. Ikke for det, motoren går så silkemykt at selv uten fører sittende på, er det lydløst. Regner med at det har noe med symmetrien i motoren ved at alle fire sylindre er levert med denne motorsykkelen :knegg

Inger merker her:
bilde-4 kopi.jpg
Videoklipp av dekselsiden:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=7p4BySHMLAo[/video]
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen

Takk for bilde og slikt Globe. Alf graarud fikk fiksa dekselet istad. Så nå er min slik også. Og nå har jeg ikke noe skrangle lyd lenger. Wee. Har litt sånn tikke lyd ved rundt 2500omd, og det er vel ventilene eller noe slikt. Så det bør vel få lov å være der. Ellers går motoren og alt helt smertefritt nå. Nettopp fjerna koffertene på sykkelen, og vaska den. Så nå er den klar for helga når jeg kommer hjem fra jobb og morra.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Fine bilder Lasse :thumleft . Godt den ulyden ble fiksa. Men hva er det jeg ser, ligger det igjen noen silicone rester på frem hjulet på kawan :mk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ulyden du har hatt kan kanskje komme av Leo Vince pottene. Disse kan fort ha samme egenskap som en del andre slip-ons, spesielt Akrapovic, ved at de fører til noen ekstra vibrasjoner i sykkelen, som igjen kan få deler på sykkelen til å lage lyder.

Brukeravatar
lasse_hansen

Takk takk. Ble fornøyd med sykkelen igjen nå. Ja Busa Trond, jeg la på litt silikon etter jeg hadde vaska den, savnet det veldig se. Hehe. Ja Aj det kan være, men nå er jeg heldigvis kvitt den skrangle lyden jeg hadde foran. Er kun normale lyder nå trur jeg, er sånn tikke lyd bare må, ved 2500omd og det regner jeg med er ventiler eller noe? Kanskje? Høres ikke unormalt ut ihvertfall, men skal be han fyren på verkstedet høre på den når den skal inn til service til uka. Men regner med det er vanlig motor lyd, virker sånn ihvertfall.

Brukeravatar
Andreas

Legg inn av Andreas »

Bra du ikke har en Ducati trur jeg, der er det så mange mekaniske lyder at du har ikke fått noe søvn :P :p

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

:lol

Svar