En oppdatering på hvordan sommeren med Multistradaen har vært så langt
Har snart kjørt 6000km med den nå. Sykkelen har fungert som forventet og har ikke hatt en eneste hickup. Den er bare helt hærlig å fyke med over fjellveiene, selv fullastet med bagasje
Nå når jeg har fått kjørt den ganske mye, så kjenner jeg mer at de 4 forskjellige kjøremodusene bare ikke er en gimmick. Justeringene og forandringne på gassrespons og støtdempere merkes meget godt. Traction controll trinnene også når man varier føre fra skikkelig pissregn på E6 nord for Oslo og på trange grusveier litt mer lokalt
Om man trenger disse funksjonene kan nå diskuteres, men jeg synes nå det er litt morsomt når de faktisk fungerer og du kjenner sykkelen tilpasser seg det du skal bruke den til.
Den er litt tørst når håndtaket på høyresiden brukes aktivt, snittforbruk på 0,8 og litt mer er helt vanlig på en "innspirert" søndagstur på favorittveien. Men på langkjøring, som i mitt tilfelle bare har vært opp å ned langs Norske fjellveier, har vært på rett over halvlitern pr mil. Kvinnfolket sin GSX600F har også 20literstank, å vi kjører ca likt når det gjelder disstanse og forbruk.
Ting jeg ikke er fornøyd med er vell egentlig bare bagateller. Sånn som at girpedalgummien ble igjenomslitt etter de første 2000km. Holkegummien viser også raskt tegn til slitasje synes jeg. Men dette er jo billige ting som lett kan byttes.
Og justeringsmulighetene på framlyset er dårlig. Selve lyset er bra, med 4x H11 pærer. Men når man justerer nærlyset slik at det blir rett, lyser langlyset rett til værs. Og visa-versa hvis man juster andre veien. Og siden alle 4 "lyktene" henger sammen, er det vanskelig å gjøre noe med.
Vindskjermen, som kjent, bråker mye. Men etter at jeg fikk meg ny hjelm, Shoei Neotec, og med gode øreplugger, er det ikke så stort problem. Men helt klart noe jeg kommer til å gjøre noe med.
Det har kommet litt vibrering når jeg bremser med frambremsen. Om det er pga at framdekket begynner å bli slitt, vet jeg ikke. Men kast i Brembo-skiver er ikke noe som ikke har skjedd før.. Skal se hvordan det blir når nytt dekk kommer på før evt skiver blir byttet.
Den er utrolig glad i bakdekk og oppfordrer generelt til litt "kvass" kjøring, men det er jo ikke sykkelen sin feil
Alt i alt en kjempe kjøremaskin som virker skreddersydd for Norgesturer på kryss å tvers. Det jeg liker best med sykkelen er at jeg kan hive på alle tre koffertene og tankveske å kjøre langt i god komfort, også når jeg kommer hjem kan man enkelt ta av alt, uten at noe store bagasjebrett osv stikker ut. Å da har man en sinnsyk, hissig og utrolig morsom grisekjøring-sykkel som er veldig ivrig på å løfte framhjulet. Nesten som en stor supermotard. At den ser sær ut med et ganske stilig design og gromme detaljer, liker jeg også
Av ekstrautstyr så har jeg montert orginale, tilbehørsspeil med LED-blinklys og "enduro" vindbeskyttere. Eneste bummern her var at man må demontere ganske mye for å komme til blinklyskontaktene som er midt under tanken

Ikke noe galt med det orginale oppsettet, men det nye settet er mye mer solid og dekker hendene bedre. Også ser det bedre ut synes jeg.
Orginal toppboks er kommet på, sammen med Bagster tanktrekk og tankveske. Også har jeg satt på en manifoildbeskytter fra SW-Motech sammen med en hjemmelaget toppdekselbeskyttelse-plate. Se bilde
Orginalt til venstre, nytt til høyre:
1000KM service:
Sognefjellet:
Stegastein, Aurlandsfjellet:
Trollstigen, på tur sammen med madamen på sin GSX600F
Geiranger: