Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Fest, fri flyt og fritt fram - MCsidens tråd om Facebook

Legg inn av Globe »

+1 :thumleft

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Æ e ikke på FB, eller, det vil si, æ har en konto der men har aldri skrevet et ord, og har ingen venner. Nær sagt alle æ kjenner driver og maser," no må du komme dæ på FB", angivelig for å komme i/holde kontakt med venner, samtidig som de e helt umulig å komme i kontakt med når man sitter på hver side av et bord. De sitter der helt oppslukt av sin iphone og holder kontakt med "venner" de aldri har møtt, mens venner de har hatt siden barndommen blir drittlei og går.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

jhn skrev:Æ e ikke på FB, eller, det vil si, æ har en konto der men har aldri skrevet et ord, og har ingen venner. Nær sagt alle æ kjenner driver og maser," no må du komme dæ på FB", angivelig for å komme i/holde kontakt med venner, samtidig som de e helt umulig å komme i kontakt med når man sitter på hver side av et bord. De sitter der helt oppslukt av sin iphone og holder kontakt med "venner" de aldri har møtt, mens venner de har hatt siden barndommen blir drittlei og går.
:thumleft *Liker* ... :knegg

En liten digresjon; var på Øya-festivalen og hørte på The Black Keys i går kveld. Bra og ikke minst høy lyd og trangt om plassen. Enda trangere når folk hele tiden skal opp med iPhone og andre telefoner for å oppdatere på sosiale medier. I tillegg mye skravling hvor ord som "Facebook" stadig nevnes, mens det totalt ignoreres hva som foregår på scena. Sånn så det i hvert fall ut for meg. Tross høy lyd forstyrret faktisk denne skravlinga og det å stadig bli dultet borti av folk med ivrig tastende fingre på telefon hvor Facebook logoen som lyste mot en ikke var til å ta feil av...

Som sagt en digresjon... men for meg ser dette ut til at en del folk har bittelitt problemer med å frigjøre seg fra den virtuelle sosial verden mens de faktisk befinner seg ute i den virkelig sosiale verden...

Uansett var det en flott konsert :thumleft
Burde kanskje skrevet det på Facebook... :-k
Nåja... siden jeg har gjort det her på MCsiden.no, lar jeg det bli med det... :P :p
:knegg

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

jhn skrev:Æ e ikke på FB, eller, det vil si, æ har en konto der men har aldri skrevet et ord, og har ingen venner. Nær sagt alle æ kjenner driver og maser," no må du komme dæ på FB", angivelig for å komme i/holde kontakt med venner, samtidig som de e helt umulig å komme i kontakt med når man sitter på hver side av et bord. De sitter der helt oppslukt av sin iphone og holder kontakt med "venner" de aldri har møtt, mens venner de har hatt siden barndommen blir drittlei og går.

:thumleft :thumleft :thumleft
mens venner de har hatt siden barndommen blir drittlei og gå
men kan jo treffes på...fb da... :P :p

en liten tanke...
lurer på hvor mange som hadde begått selvmord hvis sosiale medier hadde blitt "borte/forbudt/kollapset"????

disse medier har fått en skremmende kontroll over mange.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

mens venner de har hatt siden barndommen blir drittlei og gå
mekkern skrev:men kan jo treffes på...fb da... :P :p

en liten tanke...
lurer på hvor mange som hadde begått selvmord hvis sosiale medier hadde blitt "borte/forbudt/kollapset"????

disse medier har fått en skremmende kontroll over mange.
Har ikke egen facebokprofil og kommer vel ikke til å opprette noen heller.
Men er ganske sikker på at mange som ellers ville vært ensomme har stor glede av facebook og andre sosiale medier.
Det kan godt være at du er inne på noe når du spør om hvor mange som ville begått selvmord uten fb,
på den andre siden har FB åpnet for helt nye muligheter for mobbing.

Ser at etpar andre har skrevet "venner" i anførselstegn, om folk man kjenner eller "kjenner" fra sosiale media.
For min egen del regner jeg medlemmene på dette forumet som mine venner og ikke "venner".
Har fått bevis for det når jeg har truffet folk "live" de siste to årene.

ps, bomma litt med sitatet, men mitt innlegg begynner med "har ikke egen"osv.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Jompa skrev: For min egen del regner jeg medlemmene på dette forumet som mine venner og ikke "venner".
Har fått bevis for det når jeg har truffet folk "live" de siste to årene.
.
Æ gjør vel forsåvidt også det, på en måte, i allefall de æ har veksla flest ord med.
De andre e vel potensielle venner, inntil det motsatte blir bevist

Svar