Jeg parkerte nettopp min 250R. Da la jeg merke til at det tilsynelatende var et flere millimeter bredt, og mellom 3 og 5 centimeter langt
grått felt av kondens (så ut som dugg) på innsiden av frontlykten, oppe på venstre side, sett forfra. Lengre nede, på samme side, var det
ennå et slikt felt med kondens på innsiden av lykteglasset. Dette var over et mindre areal. Begge felter ligger på den siden av lykta som i liten
grad er i bruk, da pæren for fjernlys er i denne halvdelen.
Sykkelen er ny av året, og lykten har såvidt jeg vet ikke vært utsatt for slag eller noe annet spesielt.
Er det grunn til å tro at lykten er defekt?
På forhånd takk for svar.
kondens på innsiden av hovedlys - 250R.
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
kondens på innsiden av hovedlys - 250R.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Re: kondens på innsiden av hovedlys - 250R.
Tja, etter noe mer søk kan det se ut som at kondenseringen er innenfor det normalegsx750_80 skrev:Jeg parkerte nettopp min 250R. Da la jeg merke til at det tilsynelatende var et flere millimeter bredt, og mellom 3 og 5 centimeter langt
grått felt av kondens (så ut som dugg) på innsiden av frontlykten, oppe på venstre side, sett forfra. Lengre nede, på samme side, var det
ennå et slikt felt med kondens på innsiden av lykteglasset. Dette var over et mindre areal. Begge felter ligger på den siden av lykta som i liten
Sykkelen er ny av året, og lykten har såvidt jeg vet ikke vært utsatt for slag eller noe annet spesielt.
( http://www.ninja250forum.com/forum/inde ... 964.0;wap2" onclick="window.open(this.href);return false; ).
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Heia.gsx750_80 skrev:Jeg parkerte nettopp min 250R. Da la jeg merke til at det tilsynelatende var et flere millimeter bredt, og mellom 3 og 5 centimeter langt
Nei, det skal ikke være noen grunn til å mistanke defekt lykt. Du kan jo ta den innom forhandleren og spørre om dette er normalt for en ny sykkel.
Mest sannsynligvis kommer dem til å svare ja...
Dagens lyktesystemer blir mer og mer lukket, og da er det fort gjort at det danner seg kondens inne i lyktehuset.
På bilen min var jeg plaget av kondens i lyktehusene og drillet opp et bitte lite hull i lokket bak. Boret i en skrå vinkel slik at det er lettere for vann å renne ut enn inn, og i praksis er dette kun utlufting for å forhindre kondensering.
Men hør absolutt med forhandler/merkeverksted før du begynner å drille på noe.
EDIT:
Postet senere enn ditt siste innlegg, men du fikk jo svar selv...
Da ser du bare om du vil drille eller ikke :)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Ta ut pæra og blås varmluft med pistolen på aller laveste varme inn i løkta, hvis det er plass til det.
Evt la sykkelen stå i sola med pæra ute.
Evt la sykkelen stå i sola med pæra ute.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.