Alarm, Scorpio SR-I800

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
ZZR-Erling

Alarm, Scorpio SR-I800

Legg inn av ZZR-Erling »

Ja, idag har jeg montert den med medfølgende kit for ZX14, dvs ZZR1400.
Instalasjonen gikk veldig greit, finne en plass til kontroll/alarmmodul, antenne og perimetorsensor, koble via kit inn på høyre og venstre blinklys bak, koble seg til baklyset og batteriet, så er man ferdige :) ..ingen lodding og tull.

Alarmen reagerer vha perimetersensor på nærvær, dvs om du lener deg over biken uten "fob'en" i lomma, piper den, den piper mer og mer og går i full alarm om man ikke flytter seg. Ellers trigger den på om du beveger den opp fra helling, dvs løfter den av støtta. Veldig enkel og grei installasjon. Betalte 250$ inkl frakt + moms og tollgebyr.
Kjøpte den rett fra produsenten, dvs herfra:
http://www.scorpioalarms.com/

Forøvrig har d eogså en mer avansert versjon som gir deg tekstmelding om alarmen har blitt utløst, men jeg valgte den noe enklere versjonen.

:thumleft

Om noen skulle lure, baklyset er nok koblet til kun for å fungere som en trigg til alarmen om at tenningen er på.
Jeg har testet endel, og når jeg ikke har fob'en i lomma piper den ett par ganger om jeg lener meg over biken, og piper mer om jeg ikke fjerner meg, og går så i full alarm om jeg fortsatt ikke fjerner meg. Alarmen går også om jeg starter biken uten fob'en i nærheten. Har jeg med meg fob'en disables alarmen helt. Den reagerer også på dult og løfter den av støtta, som tidl nevnt.

Det fins også ekstrautstyr som man kobler rett i ledig "port" til blandt annet å kutte tenningen om man starter uten å ha "handshaket" på alarmen først, dvs, ikke har med seg fob'en. Det aller beste er kanskje at instalasjonen er enkel å fjerne om det skulle bli noe tull ute på reise.
Sist redigert av ZZR-Erling den 14 aug 2012, 15:56, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Re: Alarm, Scorpio SR-I800

Legg inn av Svolp »

Stiligt..... :scratch
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell