Book of joo, Hardangervidda rundt.
Re: Book of joo, goes vest, besøker Lysebotn mm.
Ah. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Ikke verst bare det 

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
Re: Book of joo, goes vest, besøker Lysebotn mm.
Stor dekkdag...
Dagen for litt ettersyn og litt jobb på syklene.
I slutten av juni, før ferien, satte jeg på nytt Conti TrailAttack bak på Røder. Kompisen som kjørte med meg på ferien satte på disse foran og bak.
Etter 200 mil begynte kompisen min å lure på om noen hjullager var i ferd med å ryke. Vi byttelånte sykler noen mil, og det dura godt når man la seg litt over. Men samme symptomene begynte å komme på Røder også, bare ikke så kraftige.
Nå er bakdekket mitt kjørt 6-7000km, og det durer kraftig når jeg begynner på svingene. På kompisen sin sykkel er det like ille, og i tillegg har den begynt å riste på styringa! Feilen; TrailAttack. Snakka med en kompis på jobben som la samme dekka på GSAen sin, og han har fått during også. Sjekka det engelske GS-forumet, og der er mange som har opplevd dette med Contiene...
Sjekka, og sakene har begynt å få mye høydeforskjell på putene utenfor senter. Jaja, byebye Conti. Men jeg skal kjøre dekket lenger, så lenge jeg ikke merker at sykkelen begynner å bli vrang.

Fordekket har gått 13000. Metzeler Tourance. Har vært storfornøyd med det, trygt på regn, passe lesbart på grus og sitter meget godt på tørr asfalt. Heldigvis visste jeg hva jeg skulle gjøre, så jeg fikk lagt på nytt Tourance i dag og fått Røder kjøreklar igjen.

Var mye mønster igjen midt på det jeg tok av, men begynte å bli slicks på sidene. Uskarpt bilde...

Graatass har også blitt skrudd mye i dag. Begynte å bli mye slakk i lagrene på crosshjulet bak. Så da satte jeg på motard-hjulene mens jeg venter på lagre og simmeringer til crossakene. Nytt kjede ble det også til motard-oppsettet. Ble ikke helt ferdig med den i dag, gjenstår å ta av crosskjermen foran og å få koblet motard-bremsekaliperen foran (større skive) og lufte bremsene. Men ryggen sa at jeg hadde jobbet nok i sære arbeidsstillinger.
Og jeg tror jeg må kappe et ledd til på kjedet

Dagen for litt ettersyn og litt jobb på syklene.
I slutten av juni, før ferien, satte jeg på nytt Conti TrailAttack bak på Røder. Kompisen som kjørte med meg på ferien satte på disse foran og bak.
Etter 200 mil begynte kompisen min å lure på om noen hjullager var i ferd med å ryke. Vi byttelånte sykler noen mil, og det dura godt når man la seg litt over. Men samme symptomene begynte å komme på Røder også, bare ikke så kraftige.
Nå er bakdekket mitt kjørt 6-7000km, og det durer kraftig når jeg begynner på svingene. På kompisen sin sykkel er det like ille, og i tillegg har den begynt å riste på styringa! Feilen; TrailAttack. Snakka med en kompis på jobben som la samme dekka på GSAen sin, og han har fått during også. Sjekka det engelske GS-forumet, og der er mange som har opplevd dette med Contiene...

Sjekka, og sakene har begynt å få mye høydeforskjell på putene utenfor senter. Jaja, byebye Conti. Men jeg skal kjøre dekket lenger, så lenge jeg ikke merker at sykkelen begynner å bli vrang.
Fordekket har gått 13000. Metzeler Tourance. Har vært storfornøyd med det, trygt på regn, passe lesbart på grus og sitter meget godt på tørr asfalt. Heldigvis visste jeg hva jeg skulle gjøre, så jeg fikk lagt på nytt Tourance i dag og fått Røder kjøreklar igjen.
Var mye mønster igjen midt på det jeg tok av, men begynte å bli slicks på sidene. Uskarpt bilde...
Graatass har også blitt skrudd mye i dag. Begynte å bli mye slakk i lagrene på crosshjulet bak. Så da satte jeg på motard-hjulene mens jeg venter på lagre og simmeringer til crossakene. Nytt kjede ble det også til motard-oppsettet. Ble ikke helt ferdig med den i dag, gjenstår å ta av crosskjermen foran og å få koblet motard-bremsekaliperen foran (større skive) og lufte bremsene. Men ryggen sa at jeg hadde jobbet nok i sære arbeidsstillinger.
Og jeg tror jeg må kappe et ledd til på kjedet

Re: Book of joo, dekkdag, mye dekk.
Takk for advarselen - da fortsetter jeg med Anakee2.
Mønstret på Anakee2 og Tourance er jo ganske likt, men iflg en dekk-oversikt var Anakee2 noen av de beste på kald asfalt - og det er jo ikke dumt med best mulig margin under slike forhold. (Sen høst / tidlig vår).
Ser også ut som endel foretrekker Anakee2 vs Tourance på ADVRider http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=752477" onclick="window.open(this.href);return false;
Mønstret på Anakee2 og Tourance er jo ganske likt, men iflg en dekk-oversikt var Anakee2 noen av de beste på kald asfalt - og det er jo ikke dumt med best mulig margin under slike forhold. (Sen høst / tidlig vår).
Ser også ut som endel foretrekker Anakee2 vs Tourance på ADVRider http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=752477" onclick="window.open(this.href);return false;
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
-
- Motorsykkelen din: x
Du Joo, det er en ting jeg lurer litt på
, HAR du Mottorsykkel-dilla, eller 

Ja ser den. Tror nok Anakee2 er et trygt valg. Ser noen har anelsen rumling når dem legger seg over med dem også, men det samme oppdaget jeg jo da jeg gikk fra gatedekk (PR2) til Tourance. Anelsen during blir det jo med on/off, men ikke grov romling som TrailAttackene. Hadde ikke vært redd for å prøve Anakeeene. Og godt grep i høstkulda er absolutt ikke å forakte
Men uansett er disse on/off-dekkene langt fra gode på våt offroad, da må man ha noe som TKC80. Men da får man jo denne anelsen ubehagelige løse feelingen hele tiden. Selv om de sitter godt på asfalt.
Har Pirelli Scorpion MT 90 A/T på crosseren, og den klatrer som ei geit, også opp hogstfelt. Men sånne plasser drar man uansett ikke med dyrere større sykler... Ikke jeg i alle fall
Lurer på om de kan være et alternativ å prøve på GS`en en gang?

Men uansett er disse on/off-dekkene langt fra gode på våt offroad, da må man ha noe som TKC80. Men da får man jo denne anelsen ubehagelige løse feelingen hele tiden. Selv om de sitter godt på asfalt.
Har Pirelli Scorpion MT 90 A/T på crosseren, og den klatrer som ei geit, også opp hogstfelt. Men sånne plasser drar man uansett ikke med dyrere større sykler... Ikke jeg i alle fall

Kæm æ?ArcticTiger skrev:Du Joo, det er en ting jeg lurer litt på, HAR du Mottorsykkel-dilla, eller
Njaei, virker det sånn?

Røder står i garasjen mye av tiden, blir aldri kjørt til jobb og sånn småtrilling. Kommer bare ut når vi skal lange ut på tuuur, MC er fritid og ikke nyttekjøretøy.
Men kjører kanskje mer "langturer" i helgene enn de fleste gjør. Noe jeg legger merke til at du og noen andre her inne også gjør

I løpet av sesongen kjører jeg kanskje dobbelt så mye som bilen blir kjørt på ett år... kanskje en liten anelse dilla, selv etter 32 år på vegen.
Fiiine veger, nye oppdagelser, og høsten nærmer seg visst:
Ble en lørdagstur, ikke helgetur. Litt egeninnsats måtte til i heimen i dag, søndag.
Vi dro (selvsagt) 37 etter Kongsberg og så over Imingfjell fra Austbygdi. Merket det var høst, 5 grader og mye vind over fjellet. Så mye at man nesten lå med kneskrap på rettstrekkene :-)å
Fra Rødberg kjørte vi forbi Tunhovd og ned til Nesbyen. Satte kursen mot Bromma og skulle prøve en ny vegbit. Fra Bromma dro vi opp mot Haglebu, Øvre Eggedal og Eggedal til Sirdal, Prestfoss og Åmot. Dette var en højdare! Flott veg, den blir kjørt flere ganger. Mye svinger, lite trafikk
Etter Åmot ble det runden Vikersund langs Tyrifjorden og tok runden jeg fikk tips om her inne oppom Røinevegen.
Ikke helt tida for å sette inn ennå.
Ruta: http://goo.gl/maps/RTFhk
De langbeinte snabelkamelene har vanningspause ved Mæle bru:

Mæle bru: http://www.hovinitelemark.no/index.php? ... 103&view=1
Ble en lørdagstur, ikke helgetur. Litt egeninnsats måtte til i heimen i dag, søndag.
Vi dro (selvsagt) 37 etter Kongsberg og så over Imingfjell fra Austbygdi. Merket det var høst, 5 grader og mye vind over fjellet. Så mye at man nesten lå med kneskrap på rettstrekkene :-)å
Fra Rødberg kjørte vi forbi Tunhovd og ned til Nesbyen. Satte kursen mot Bromma og skulle prøve en ny vegbit. Fra Bromma dro vi opp mot Haglebu, Øvre Eggedal og Eggedal til Sirdal, Prestfoss og Åmot. Dette var en højdare! Flott veg, den blir kjørt flere ganger. Mye svinger, lite trafikk

Etter Åmot ble det runden Vikersund langs Tyrifjorden og tok runden jeg fikk tips om her inne oppom Røinevegen.
Ikke helt tida for å sette inn ennå.
Ruta: http://goo.gl/maps/RTFhk
De langbeinte snabelkamelene har vanningspause ved Mæle bru:
Mæle bru: http://www.hovinitelemark.no/index.php? ... 103&view=1
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Book of joo, litt høstlig.
Er hele Rv 287 fra Nesbyen til Åmot like fin?
Fin, men en bit i stigninga opp fra Bromma (heter 211 den vegstubben) hadde noen telehiv som kvasse sykler neppe liker. Med langbeint sykkel gikk det greit, bortsett fra et par svinger der dumpene var litt ufine før Haglebu. Den siste delen av veien (287) var bare silke, av beste sort. Så bra at å stoppe og ta bilder ikke ble vurdert, man bare lå i flyten 

Skulle en tur til Hof MC i finværet tross influensa på lur litt baki hodet et sted.
Tenkte i alle fall å skaffe nytt visir til hjelmen og så myse litt. Været var perfekt, bare man venta litt så tempen tok seg opp og rimen forsvant. På turen opp Hanekleiva (perleveg) ble det klart at det ble en perledag. Etter litt småhandling sjekka vi kart og så etter uprøvde veger. Frista ikke å snu hjemover slik dagen utvikla seg. En uprøvd vegsnutt fra Skien mot Nordagutu måtte jo passe bra som omvei hjem til Hurumlandet igjen...? Valebøvegen (44). Etter turen forbi Vindfjelltun til Siljan først da.

Og dette var en højdare. Svinger av alle slag, og det vil si knappe, åpne, kombinasjoner og bakker med svinger
Altså en perleveg!
Og når man har funnet mange perleveger og så setter dem sammen i ymse kombinasjoner når man er på tur så har man vel PERLEKJEDER?
I alle fall falt vi såpass inn i flyten med svinger og ikke-cruisertempo at forhjulet ble vridd vestover istf mot øst ved Notodden. Mye vil ha mer. Etter halvannen mil skar vi opp 361 til Gransherad der neste perle i kjedet, 37 østover venta. Denne perlen regner jeg med alle som ferdes i denne landsdelen har prøvd
Ikke bare var det en fargerik høstdag av dimensjoner med bugfri klar luft, ny super vegsnutt ble oppdaga. Og denne korte dagsturen på 32 mil kan skrives på lista over noe av det beste denne sesongen kunne gi
Litt som MCsidistene som surra seg ned på Hurumlandet fikk seg?
Og da ble det lite stopp for fotografering, kjørekåt var man vel...
Her er et der vi kom ned fra Valebøvegen rett før Nordagutu:

Til dette krysset, der vi tok opp mot Notodden:

Så da får søndagen brukes til å fortsette høstonna i hagen?

Eller kanskje ikke... Graatuss skulle vært lufta på veger med løst dekke
Vi får se, ingen vet hvor gresshoppa hopper i morra.

Tenkte i alle fall å skaffe nytt visir til hjelmen og så myse litt. Været var perfekt, bare man venta litt så tempen tok seg opp og rimen forsvant. På turen opp Hanekleiva (perleveg) ble det klart at det ble en perledag. Etter litt småhandling sjekka vi kart og så etter uprøvde veger. Frista ikke å snu hjemover slik dagen utvikla seg. En uprøvd vegsnutt fra Skien mot Nordagutu måtte jo passe bra som omvei hjem til Hurumlandet igjen...? Valebøvegen (44). Etter turen forbi Vindfjelltun til Siljan først da.
Og dette var en højdare. Svinger av alle slag, og det vil si knappe, åpne, kombinasjoner og bakker med svinger

Og når man har funnet mange perleveger og så setter dem sammen i ymse kombinasjoner når man er på tur så har man vel PERLEKJEDER?
I alle fall falt vi såpass inn i flyten med svinger og ikke-cruisertempo at forhjulet ble vridd vestover istf mot øst ved Notodden. Mye vil ha mer. Etter halvannen mil skar vi opp 361 til Gransherad der neste perle i kjedet, 37 østover venta. Denne perlen regner jeg med alle som ferdes i denne landsdelen har prøvd

Ikke bare var det en fargerik høstdag av dimensjoner med bugfri klar luft, ny super vegsnutt ble oppdaga. Og denne korte dagsturen på 32 mil kan skrives på lista over noe av det beste denne sesongen kunne gi

Litt som MCsidistene som surra seg ned på Hurumlandet fikk seg?
Og da ble det lite stopp for fotografering, kjørekåt var man vel...
Her er et der vi kom ned fra Valebøvegen rett før Nordagutu:
Til dette krysset, der vi tok opp mot Notodden:
Så da får søndagen brukes til å fortsette høstonna i hagen?
Eller kanskje ikke... Graatuss skulle vært lufta på veger med løst dekke

Vi får se, ingen vet hvor gresshoppa hopper i morra.
-
Re: Book of joo, perleveger/perlekjeder.
Ja da fikk du med deg litt av ruta fra Telemarkskøyrig-turen vi hadde den 22 sept. Så får du prøve 306 Hvarnes-Andebu ved en senere anledning, svingete så det holder, dette i kombinasjon med litt dårlig asfalt gjør den til en liten utfordring.
Flott vær der sør idag da, og masse høstfarger igjen. Her nord har det meste av løvet falt av de siste dagene.
Flott vær der sør idag da, og masse høstfarger igjen. Her nord har det meste av løvet falt av de siste dagene.
Takk og takk AT, kan garantere deg at jeg setter stor pris på sånne tipsArcticTiger skrev: Så får du prøve 306 Hvarnes-Andebu ved en senere anledning, svingete så det holder, dette i kombinasjon med litt dårlig asfalt gjør den til en liten utfordring..

Ser på kartet, og den ser fin ut. Og så passer den fint å sette inn i en tur til Vindfjelltun eller på starten/tampen av en lengre Telemarkstur.
Notert på blokka der jeg skriver opp gode tips fra forumister her inne som deler villig vekk. Vet ikke hvor mange fine og koselige småsløyfer og perleveger jeg har kjørt innom istf forbi denne sesongen takket være MCsidister.
Takker og bukker

Ser og hører at "hjemme" (Harstad) er løvet nede for telling ja. Har begynt her også, men foreløpig ikke i de store mengdene. Tror ikke jeg setter inn enda, får se hva værmeldingene sier når helga nærmer seg først.
Humpete så det holder dr ja! Eneste plassen bikkja har spydd i bileArcticTiger skrev:Ja da fikk du med deg litt av ruta fra Telemarkskøyrig-turen vi hadde den 22 sept. Så får du prøve 306 Hvarnes-Andebu ved en senere anledning, svingete så det holder, dette i kombinasjon med litt dårlig asfalt gjør den til en liten utfordring.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
Vi snakker om Mottor-sykkel-kjøring her vet du: Multistrada, GS, Tiger osvZZR-Erling skrev:Humpete så det holder dr ja! Eneste plassen bikkja har spydd i bileArcticTiger skrev:Ja da fikk du med deg litt av ruta fra Telemarkskøyrig-turen vi hadde den 22 sept. Så får du prøve 306 Hvarnes-Andebu ved en senere anledning, svingete så det holder, dette i kombinasjon med litt dårlig asfalt gjør den til en liten utfordring.