Sjekka rundt oljefilteret istad når jeg hadde vært ute å kjørt, og la merke til at det var en liten olje dråpe som hang ned ifra filteret, tørket den vekk, så skal se om det kommer noe mere neste gang jeg er ute å kjører. Det kan jo kanskje være at dem ikke har dratt det ordentlig til når den var på service, eller så kan det jo også kanskje være at dem har sølet litt. Jeg får følge med det. Olje nivå var ihvertfall på toppen så. Nå er det tv titting resten av kvelden her gitt
Jeg har nå et spørsmål, IGJEN hehe..
Jeg har prøvd å få ut lyddemperene av pottene, men uten hel.. Men mens jeg drev å prøvde å få disse ut, så ble det jo til at potta ble litt rikket og rusket på.. Og la da merke til, at der jeg har satt ring på bilde, der kan man bevege potta litt frem og tilbake.. Er dette normalt? Det sitter jo en fjær på under siden som holder de to dele sammen. Men det skal vel egentlig ikke være mulig å rikke på den der, eller?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det må være dårlige greier dem har lurt på deg denna gangen også, siden du må fikkse og årne på det
Litt slakk skal det være pga annlegget beveger/utvider seg litt av varmen, fjærene holder det i hop
Har ikke noe lekkasje i den skjøten jeg heller, ikke som jeg har merket ihvertfall, skal se nærmere på det etterpå. Men hadde det vært lekkasje hadde jeg vel hørt det. Nei er ikke noe nagle, kun en skrue man skal skru ut, så skal det bare være å dra ut i følte tegningene. Hehe
Får se mere på det i morra. Nå har jeg vært ute å kjørt en liten tur. Drev å putra rundt i byen istad, og brått synes jeg det smalt i eksos anlegget en gang, mulig det kan ha vært noe annet, men hørtes ut som i eksos potta, er det vanlig? :-\
Har ikke hørt noe før, og hørte heller ikke noe på resten av turen. Godt mulig det var noe rundt meg også som laget lyden, men kom lissom akkurat idet jeg dro på litt... På siste biten hjem var jeg på e6 en tur, å fikk blåst rent både det ene og det andre trur jeg :-)
Det var bare lyden av det fjerde cylinderet, det som noen sykler mangler.
Nei, fra spøk til verre, det var sikkert ikke noe unormalt.
Det hender at motorer "skyter" litt i eksospotta, gjerne når man slår gassen brått av.
Hvis det bare hender en gang nå og da, er det ingenting å bry seg om.
Nu trur æ du skal bekymre deg mindre og kjøre mer
De siste syklene mine har buldra og skutt mye når jeg går av gassen, og slik er alle av de typene i alle fall
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...