Medmindre du overdriver så er dette ca 7 Nm.
[TaSK]
Jeg fant ut at et slikt grep ga ca 5Nm, men du har vel kanskje litt større klyper enn megtagesk skrev:
Medmindre du overdriver så er dette ca 7 Nm.
[TaSK]
har vel litt å si hvor mye olje det er igjen på handa og verktøyetfikse skrev:Jeg fant ut at et slikt grep ga ca 5Nm, men du har vel kanskje litt større klyper enn meg![]()
Godt poeng. Og tennplugger som gjerne skal settes bare med 12... Der tror jeg nok endel bommer kraftig, og skrur så hardt at det knakerpelsen skrev:har vel litt å si hvor mye olje det er igjen på handa og verktøyetfikse skrev:Jeg fant ut at et slikt grep ga ca 5Nm, men du har vel kanskje litt større klyper enn meg![]()
![]()
Men det illustrerer jo veldig godt hvor lite 7 Nm er og hvor nødvendig det er med riktig momentnøkkel for alle oss som ikke skrur til med små moment flere ganger daglig og har momentet i henda.
Nja, de fleste jeg har vært borti på MC ligger på 22-28Nm, så noe mer, men fremdeles ganske så beskjedent jaSuperMorten skrev:Innbiller meg at det er noe ala det samme med bunnpluggen (ifm oljeskift)..?
Jeg tilhører nok det gruppen som instinktivt skal dra til det knaker, men har i årenes løp lært å spare litt på kreftene..fikse skrev:Nja, de fleste jeg har vært borti på MC ligger på 22-28Nm, så noe mer, men fremdeles ganske så beskjedent jaSuperMorten skrev:Innbiller meg at det er noe ala det samme med bunnpluggen (ifm oljeskift)..?
Vel altså, du er garantert ikke aleneSuperMorten skrev:Jeg tilhører nok det gruppen som instinktivt skal dra til det knaker, men har i årenes løp lært å spare litt på kreftene..fikse skrev:Nja, de fleste jeg har vært borti på MC ligger på 22-28Nm, så noe mer, men fremdeles ganske så beskjedent jaSuperMorten skrev:Innbiller meg at det er noe ala det samme med bunnpluggen (ifm oljeskift)..?