Har selv reist på ferietur med 2 på(ikke slanke og med litt oppakning) med 250ccm 2syl 2 takt=0 bånndrag...
ikke noe problem det heller..
alle tungsykler greier å holde lovlig norsk hastighet uten problemer-forbikjøringer med 2 på kan være noe slappe med de med minst effekt..
Hvor mange hk, mon tro?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hvor mange hk, mon tro?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Hvor mange hk, mon tro?
Æ er vel "programforplikta" til å si at for mye av alt er akkurat passe
...Siden æ har 187hk og 168Nm målt på bakhjulet. (vist æ ikke husker feil)
MYE krefter og spesielt lavt ned i registeret er sykt artig, ingen tvil om det...
Men om en behøver det for å ha det gøy å kose seg er en helt annen sak.
Tommelfingerregelen er jo at en sykkel med "lite" kubikk, 600 og nedover, har forholdsvis lite moment, men kan ha ganske mye hk.
M.a.o. du må ligge å jage den på ganske høyt turtall for at den skal være sterk, den er også sterkest over en forholdsvis liten del av turtallsregisteret.
Dette fører til mye og ofte giring.
No er jo også ofte sykkler under 600 kubikk forholdsvis lette(re) og det hjelper jo.
Personlig trur æ ikke æ ville hatt mindre enn 750, og ikke mindre enn 60-70 hk vist æ skulle på tur med to på og bagasje.


...Siden æ har 187hk og 168Nm målt på bakhjulet. (vist æ ikke husker feil)
MYE krefter og spesielt lavt ned i registeret er sykt artig, ingen tvil om det...
Men om en behøver det for å ha det gøy å kose seg er en helt annen sak.
Tommelfingerregelen er jo at en sykkel med "lite" kubikk, 600 og nedover, har forholdsvis lite moment, men kan ha ganske mye hk.
M.a.o. du må ligge å jage den på ganske høyt turtall for at den skal være sterk, den er også sterkest over en forholdsvis liten del av turtallsregisteret.
Dette fører til mye og ofte giring.
No er jo også ofte sykkler under 600 kubikk forholdsvis lette(re) og det hjelper jo.
Personlig trur æ ikke æ ville hatt mindre enn 750, og ikke mindre enn 60-70 hk vist æ skulle på tur med to på og bagasje.
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Hvor mange hk, mon tro?
Har dradd en langgaflet Harley på bakhjulet jeg... Før jeg passerte 1.500 RPMMaxTron skrev:MYE krefter og spesielt lavt ned i registeret er sykt artig, ingen tvil om det...
Men om en behøver det for å ha det gøy å kose seg er en helt annen sak.
Vi var to tunge personer som satt på og motoren var ikke akkurat original, men mye drag på lave turtal var det absolutt!
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvor mange hk, mon tro?
Blir omtrent som denne karen det, da...Crinos skrev:Har dradd en langgaflet Harley på bakhjulet jeg... Før jeg passerte 1.500 RPMMaxTron skrev:MYE krefter og spesielt lavt ned i registeret er sykt artig, ingen tvil om det...
Men om en behøver det for å ha det gøy å kose seg er en helt annen sak.
Vi var to tunge personer som satt på og motoren var ikke akkurat original, men mye drag på lave turtal var det absolutt!



[video]http://www.youtube.com/watch?v=jXsoAdh5P5g[/video]
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.