Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Globe »

At det kan "skyte" litt i potta, er som Jompa skriver noe som vil skje, av og til. Det at det er montert Slip-On gjør at du nok også vil merke flere av disse "skyteepisodene". Nå har jeg ikke hørt din sykkel med dine potter, men jeg regner med at du har litt antydning til "skyting" også når du bremser på gir fra en viss hastighet.

..og som joo skriver, lytt mindre.....KJØR! :)

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Godt isolert hjem skal kjøpes, og øreplugger, og full guffe på musikk inni hjelmen neste gang. B-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

:lol Jeg hører nesten alltid musikk når jeg kjører. Savner de dype frekvensene som TDM'n ga, de brøt gjennom musikken. Ikke umulig at Akropovicpottene kan bidra med dette på SX'n.....når den tid kommer :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var jeg hjemme fra jobb, og hjemme fra en liten tur med sykkelen. Var oppe hos forhandler, og lot dem prøve sykkelen og høre etter en merkelig "lyd" ifra motoren rundt 3000omd... De hørtes også lyden, men var ikke noe farlig sa dem. De kunne prøve en annen olje neste gang den skulle byttes sa dem. Og se om det hjalp. Så da er det vel bare å slå seg til ro da, når dem sier at den ikke er noe farlig.. :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Nå må du lære deg å slappe av, unge mann ;-)
Du har kjøpt en MC med skuddsikker motor. Det er det ingen som helst tvil om. Kawasaki kan disse tingene og motoren i SX 1000 er noe av det beste de ha laget.

Kos deg med sykker'n, lytt mindre etter ulyder og fryd deg over godt sykkelvalg som gir deg masse kjøreglede! :mc1

Brukeravatar
lasse_hansen

Skal det nå, ettersom forhandleren sa det var helt greit å kjøre. MEN dem hørte lyden dem å, da er det ikke bare jeg som er paranoid :lol Høres ut som ventiltikking ved 3000omd, og litt under.. Så de skal prøve ny olje neste gang, og se om det hjelper.. Men var vist bare tut og kjør sa dem så :prop: *TUTT TUTT* :yeyeye

Nå skal jeg spise opp pølsene her, så blir det ut å fjerne lyddempere, og så kjøre en tur, og så vaske :P :p

Brukeravatar
lasse_hansen

Nå er lyddemperene ute. Og gud for en lyd. Brooom Brooom. Hører kun eksos lyden, hehe. Deilig, god lyd. Hehe. Et spørsmål, de som har slip-on kjører de fleste uten lyddemper? Virker ikke sånn blant kompisene mine her i gata. Hva mener dere?

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

Jeg ble fornøyd med lyden i arrowen min. Ikke mye lyd, men litt brumling :thumleft , akkurat passe for meg. Et par smell en gang i blant.

Alle gode ting er tre (syl") :prf

På arrowen er det ikke mye slark ser du av bilde :thumleft

ARROW.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen

Se der ja. Ble stilig. Har du fjernet lyddemperen også? Kan umulig være sunt for motoren?? ble jo en jævlig syk og råd lyd, Unnskyld uttrykket.

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

lasse_hansen skrev:Se der ja. Ble stilig. Har du fjernet lyddemperen også? Kan umulig være sunt for motoren?? ble jo en jævlig syk og råd lyd, Unnskyld uttrykket.

Nix.. Er helt genial som den er nå. ( Enda :D )

Brukeravatar
lasse_hansen

Fruen fikk buttplug istad, en i hvert hull :-) når jeg sier fruen så mener jeg sykkelen altså. Til å putte inn eksosen. Passer perfekt. Hmm, undres om motoren trives bedre med lyddemperene i, eller har ikke det noe å si for motoren sin del?

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
KydeX
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Lasse`s logg

Legg inn av KydeX »

Jeg tror det spiller lite og ingen rolle for motoren. Det spiller nok mer rolle for "Onkel" ;)

Jeg har Akrapovic på FZ6'en min og har valgt å kjøre med db killer. Synes det blir slitsomt på langtur uten.

Brukeravatar
lasse_hansen

Merka det istad jeg også. At det bråket ganske mye. Så stor sjanse for at de blir satt inn igjen. For jeg kan jo bare ta dem ut igjen siden :-)

Brukeravatar
KydeX
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Lasse`s logg

Legg inn av KydeX »

Gromlyden er der jo med også, og den er jo fremdeles høyere enn original (original på FZ6 høres ut som en støvsuger).

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

KydeX skrev:Gromlyden er der jo med også, og den er jo fremdeles høyere enn original (original på FZ6 høres ut som en støvsuger).
:-k Da er vel den og 4-syllindret da, kanskje :scratch

Svar