Det har nesten ikke vært kjøring på meg i sommer, grunnet en ryggoperasjon i februar med påfølgende komplikasjoner

OVERNATTINGSTUR MED JALMAR TIL FINNSKOGEN OG E 45 CAMPING 11-12 AUGUST

Endelig hadde dagen kommet for den årlige overnattingsturen sammen med Jalmar til E 45 Camping , ca. 15 km nord for Torsby i Sverige. Jeg stortrives på to hjul i dette området, med flott natur og et knippe artige veier på Finnskogen.
Vi møttes som vanlig på Statoil på Furuset, toppet bensintankene, sjekket dekktrykk og skravla litt før vi la i vei til vårt granneland i øst

Gentleman

Første stopp var ved Sootkanalen

Og så måtte vi jo ha en liten stopp innom Systembolaget i Charlottenberg

Hmmm… Riktignok er jeg for tiden handikappet, men denne parkeringa var vel litt drøy….?

Det tok ikke lange tiden før vi var inne på småveiene i retning Finnskogen

Aaahhh….. KOSER MEG!

Vi svingte også en tur innom skytebanen i Bogen, der vi hadde en bedre lunsj for tre år siden (les knekkebrød med tubeost)

Hyttekos på E 45 Camping

Straks klare til avreise søndag formiddag

Vi tar farvel med vertskapet før vi setter kursen sørover igjen. Frank hadde svingt bortom oss litt tidligere på dagen, før han dro hjem hjem for å ribbe et par ender. Det driftige tyske vertskapet er ekte friluftsmennesker, og de er også racere på kildesortering og beversafari

Ferden fortsatte på fine grusveier

Og så måtte jeg selvfølgelig ha med det tradisjonelle bildet da, hehe

Jalmar ser riktig så fornøyd ut, selv om han her er på vei ut på asfalten igjen….

Men det tok ikke lange tiden før Jalmar fant veien inn i de dype skoger igjen. Bortsett fra at denne gangen måtte han gi opp å komme videre innover. Det ble for tøft underlag for asfaltdekkene hans, hihi

Isteden ble det en god strekk av ryggen – det vil si, fram til vi ikke følte for å være myggmat lenger…

Og så bar det videre til skogs

De svenske tollerne var ikke sene om å stoppe oss, langt inne på svenskesiden. Noe måtte de jo ta seg til, vi hadde knapt sett en bil på flere mil

I Vestmarka traff vi på denne snille pusen, som tålmodig fant seg i å bli befridd for flått :-)

Aaahhhh…. deilig ja

Den faste bakveien mellom Bjørkelangen og Mangen. Turen nærmer seg slutten

På Fetsund tok vi avskjed, og vi var skjønt enige om at vi hadde hatt nok en fin tur sammen. Godt at jeg endelig har kommet meg på to hjul igjen!

Jeg avsluttet turen på Kubikken i Drammen. Her har jeg ikke vært innom mer enn et par ganger i sommer, så det var hyggelig å slå av en prat med gamle venner her også

Det ble mange stopp underveis så jeg fikk hvile ryggen, men jeg er godt fornøyd med turen og ikke minst med å ha gjennomført årets første overnattingstur med stil… hehe