Lonely rider, ny løsning på kjøreutstyr.
Re: Lonely rider
Måtte kjøpe meg nytt kjede her i Bergen. Var nesten umulig å få bestilt det over telefon siden de ville ha håndpenger vanligvis, men han gikk nå med på å bestille det inn. 2500kr var prisen jeg fikk. Så nå gjenstår det bare å finne ut om jeg kan skaffe meg tilgang til noe verktøy i helgen slik at jeg kan bytte det før jeg reiser hjem neste uke.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Det var da en råtten pris på ett kjede, men må man så må man vel...
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Da har dette prosjektet tatt slutt og skal over på riggen Songa Delta. Har vært spennende å gå som prosjektleder på nattskift. Og har byttet kjedet så er klar for å utforske veiene her ute i havgapet litt mer.
- Misha
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Bare å ta til høyre i rundkjøringen og cruise nordover til øygarden. Grei liten aftentur, se opp for onkel på rettstrekkene... 

-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
Da har det skjedd litt her. Igår tok jeg en kar i handen på at det blir handel og senere i uken er jeg den stolte eier av en 2008 kawasaki gtr1400. Håper jeg blir fornøyd med valger med å gå fra R sykkel til mer sportsturing. Jeg hadde en 15 min prøvetur og fant meg fort tilrette på denne sykkelen. Blir vel litt snillere for ryggen min.
Jeg har aldri hatt så ny sykkel før så det blir morro. Er jo til og med fremdeles garanti på enkelte ting på den. Så vidt jeg kar forstått så har Kawasaki 5 års garanti på enkelte komponenter. Men uansett så var følelsen av å kjøre den for meg som om jeg hadde tatt en helt ny ut av butikken. Riktig nok er det noen riper og slitasjemerker her og der, men er jo nesten bare deilig å ikke lage det første selv.
Jeg har aldri hatt så ny sykkel før så det blir morro. Er jo til og med fremdeles garanti på enkelte ting på den. Så vidt jeg kar forstått så har Kawasaki 5 års garanti på enkelte komponenter. Men uansett så var følelsen av å kjøre den for meg som om jeg hadde tatt en helt ny ut av butikken. Riktig nok er det noen riper og slitasjemerker her og der, men er jo nesten bare deilig å ikke lage det første selv.
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Du skal vel kvitte deg med zzr'en da?
Isåfall så kan du jo like godt selge den nye salen til meg
Isåfall så kan du jo like godt selge den nye salen til meg

ikkebike.norwegianforum.net
Hmm selge salen....jeg vet ikke helt. Skal jo selge hele sykkelen og tenkte den kunne hjelpe til å gjøre den mer lett å selge. Sitter å gransker finn nå og pekkulerer på hva jeg kan ta forden.
Jeg får ta sykkel'n på kjøpet,da. Blir jo dobbelt så mye som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å by,men pytt pytt
Vanskelig å si hvor mye du kan forlange,jeg legger merke til at det spriker veldig når det ligger sånne til salgs. På den ene siden begynner den jo å bli gammel,men på den andre så er det fremdeles en veldig bra sykkel. Og så er det jo et ikon,er det ikke? Sett den til sides,og så pusser du den skikkelig opp og beholder den.
Jeg kommer nok aldri til å selge min.

Vanskelig å si hvor mye du kan forlange,jeg legger merke til at det spriker veldig når det ligger sånne til salgs. På den ene siden begynner den jo å bli gammel,men på den andre så er det fremdeles en veldig bra sykkel. Og så er det jo et ikon,er det ikke? Sett den til sides,og så pusser du den skikkelig opp og beholder den.
Jeg kommer nok aldri til å selge min.
Gratulerer, håper den nye faller i smak. Noe jeg tror den gjør 

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Jo hadde vært morro å beholdt den, men må nok la fornuften styre her og få den ut for salg. Ser priser på finn spriker fra 45 til 69 000 kr kommer nok til å legge meg på noen og femti. Den har fått mye nye slitedeler og selges med bagster tankveske og fult veskesett.
50tusen?
Er du møring
Vil du bli kvitt den i høst,så tror jeg en plass på 30-tallet er mer realistisk. Jeg gav 40 for min,og det begynner å bli noen år siden.
Men lykke til.

Vil du bli kvitt den i høst,så tror jeg en plass på 30-tallet er mer realistisk. Jeg gav 40 for min,og det begynner å bli noen år siden.
Men lykke til.
Trenger da ikke bli kvitt den i høst, det har da ingen hast. Er jo nesten 10 000kr i veskernog sånt. Og så har den jo fått nye deler for 10 000kr siste året. Klart man aldri får igjen alt man koster på en sykkel men 30 føles litt lavt:)
Da har jeg fått noen mil på GTR'en og tror nok ikke jeg kommer til å kjøre mye på den gamle fremover. Spenningen har vært stor hos meg om jeg kom til å trives med oppreist kjørestilling. Men trives veldig med det. God oversikt og behaglig. En annen ting er at jeg er glad i å stå å kjøre av og til og det var vanskeligere på ZZR'en, mens her var det veldig behaglig.
Også overrasket over hvor lettkjørt og svingvillig den er. Klart det er 16 år nyere sykkel, men jeg trodde dette store dråget skulle ha mest lyst til å gå rett frem. Der ble overaskelsen stor. Når jeg kommer på virker sykkelen liten og meget lettkjørt. Trives spesielt ed at det er mindre vinkel på knærne når jeg kjører.
Eneste jeg egentlig kunne tenkt meg anderledes er at jeg er litt for høy for vindskjermen. Den kunne godt vært 5 cm høyere så hadde jeg lupoet endl støy når den er i øverste possisjon. Og så dette "klonket" fra kardangen, men det blir jeg vel vandt med. Kunne og tenkt meg litt mer følsom gass fra tomgang til litt gass. Håper dette og er en vanesak.
Sideveskene virker litt mindre en det jeg hadde, skal bli spennende å prøve å pakke i dem. Men større topboks er på ønskelisten.
Den blir og veldig varm på bena. Og slv om det har vært behaglig i disse tempraturene vi har hatt her så kan jeg tenke meg det blir litt plagsomt om det skulle være veldig varmt.
Har ikke fått tatt noen skikkelig bilder men dette er fra hentingen.

Også overrasket over hvor lettkjørt og svingvillig den er. Klart det er 16 år nyere sykkel, men jeg trodde dette store dråget skulle ha mest lyst til å gå rett frem. Der ble overaskelsen stor. Når jeg kommer på virker sykkelen liten og meget lettkjørt. Trives spesielt ed at det er mindre vinkel på knærne når jeg kjører.
Eneste jeg egentlig kunne tenkt meg anderledes er at jeg er litt for høy for vindskjermen. Den kunne godt vært 5 cm høyere så hadde jeg lupoet endl støy når den er i øverste possisjon. Og så dette "klonket" fra kardangen, men det blir jeg vel vandt med. Kunne og tenkt meg litt mer følsom gass fra tomgang til litt gass. Håper dette og er en vanesak.
Sideveskene virker litt mindre en det jeg hadde, skal bli spennende å prøve å pakke i dem. Men større topboks er på ønskelisten.
Den blir og veldig varm på bena. Og slv om det har vært behaglig i disse tempraturene vi har hatt her så kan jeg tenke meg det blir litt plagsomt om det skulle være veldig varmt.
Har ikke fått tatt noen skikkelig bilder men dette er fra hentingen.

DEN SÅ FIN UT JA, Gratulerer!!!!!
Er det ikke de som er farlige for sertifikat??? Kjøre fint nå

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Standsmessig oppgradering det derJohnnyTh skrev:

Gratulerer så mye! :-)

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Det tror jeg så gjerne, for merker farten mye mindre her. Spesiellt i disse farlige farstgrensene på 60 og 70 går det lett litt for fort.Duville skrev:DEN SÅ FIN UT JA, Gratulerer!!!!!
Flere bilder

Måtte ta meg en tur på havet å tjene litt penger igjen, ville heller vært hjemme å kjørt litt i det fne været.
Men på søndag fikk jeg meg en dagstur med jentungen. Ble ikke noe langtur men tok henne med en tur over Tronåsen, deretter ble det besøk hos en kompis om har blitt nybakt mc-eier.

Mandags mongen var det opp tidlig og dro til flyplassen kl 0530. Fikk prøve lysene på GTR'en som jeg hadde hørt så mye om, og de skuffet ikke. Dette var noe annet en hva jeg har vært vandt med. Jeg har hatt biler med dårligere lys.
Men varmt var det ikke, heldigvis så tok vindskjermen i øverste posisjon av for den værste kulda. Måtte velge, lunt og hjelmstøy eller kaldt og stille. Skal ikke se bort fra at det kan bli n annen vindskjerm etterhvert.
Men på søndag fikk jeg meg en dagstur med jentungen. Ble ikke noe langtur men tok henne med en tur over Tronåsen, deretter ble det besøk hos en kompis om har blitt nybakt mc-eier.

Mandags mongen var det opp tidlig og dro til flyplassen kl 0530. Fikk prøve lysene på GTR'en som jeg hadde hørt så mye om, og de skuffet ikke. Dette var noe annet en hva jeg har vært vandt med. Jeg har hatt biler med dårligere lys.
Men varmt var det ikke, heldigvis så tok vindskjermen i øverste posisjon av for den værste kulda. Måtte velge, lunt og hjelmstøy eller kaldt og stille. Skal ikke se bort fra at det kan bli n annen vindskjerm etterhvert.
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Veldig fin sykkel du har fått deg JohnnyTh. Gikk å kikket litt på en slik en selv i fjorJohnnyTh skrev:

Men av dette bilde her så er du vel klar over at du kan bli "mobbet" litt

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Haha. Det har jeg ikke lagt merke til flr. Husker ikke å ha hatt besøk av noen med TDM eller Tiger. Kanskje det er denne kompisen min med traktor som lider av inkontinens. Han pleier å legge igjen litt diesel eller olje.
Kawaen er i alle fall helt tett.
Kawaen er i alle fall helt tett.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bortsett fra bortforklarte lekasjeproblemer. Gratulerer med ny sykkel 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
)