Du hadde ikke sett behovet for å bytte, og du hadde spart en god del kroner, ikke sant?ojda skrev:jhn skrev:Ja, æ skjønne jo no at det store flertall e sånn gjennomsnittelig smart, de virkelig smarte e det ikke så mange av :-)åKawasaki skrev:Ringer det en bjelle?jhn skrev:Det e visst bare æ som har DL 1000 her inne på mc-siden![]()
Smart og smartHadde jeg kjøpt DL-1000, istedetfor DL-650 så hadde nok ikke jeg hatt
Explorer 1200 i dag
SuperMortens eventyr, våryr..
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: SuperMortens eventyr...
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: SuperMortens eventyr...
jhn skrev:Du hadde ikke sett behovet for å bytte, og du hadde spart en god del kroner, ikke sant?ojda skrev:jhn skrev:Ja, æ skjønne jo no at det store flertall e sånn gjennomsnittelig smart, de virkelig smarte e det ikke så mange av :-)åKawasaki skrev:Ringer det en bjelle?jhn skrev:Det e visst bare æ som har DL 1000 her inne på mc-siden![]()
Smart og smartHadde jeg kjøpt DL-1000, istedetfor DL-650 så hadde nok ikke jeg hatt
Explorer 1200 i dag
Ja nettop



Penger er til for å brukes, og hadde ikke jeg handlet hadde nok kjerringa
funnet noe å "sløse" de bort på

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: SuperMortens eventyr...
Godt poengojda skrev:... og hadde ikke jeg handlet hadde nok kjerringa
funnet noe å "sløse" de bort på
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
SuperMortens eventyr...
For å være ærlig kikket jeg lenge på en DL 1000 som var til salgs uti Asker et sted. Men det ble atter en gang spørsmål om penger, så da ble det "bare" 650...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: SuperMortens eventyr...
Nesten-ulykke i dag
På vei hjem fra jobb, har jeg kjørt inn på E6 ved Helsfyr, mot Oslo. Ligger pent i høyre felt, og skal ned i Vålerenga-tunnellen.Blir forbikjørt av en budbil, en sånn relativt stor varebil med grønne skilt, en rustholk.. Han kjører som sagt forbi meg, så han må ha sett meg, men allikevel velger å skifte fil, og legge seg inn foran meg. Dvs han var ikke foran meg, bare forhjulet hans var foran meg. Trafikken gikk i ca 70 km/t. Jeg ligger på hornet, men han hverken hører eller ser meg og fullfører filbyttet. Jeg kommer i klem mellom varebilen og en trailer som lå i påkjøringsfeltet til høyre for meg. Klarer med nød og neppe å bremse så mye at jeg klarer å komme bak idioten før det ville gått galt. Når jeg får tilbake kontrollen, kjører jeg opp på siden av han, med tanke på å stoppen han og skjelle han ut. Oppdager at det er en kar på minst 150 kg, med tatoveringer ut på fingerspissene, og lurer på om ikke det var en HA skinnvest der også.. Jeg ga blaffen avstraffelsen og dro i fra han, mens jeg fikk adrenalin og puls tilbake til normalen..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: SuperMortens eventyr...


Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Re: SuperMortens eventyr...
Jeg og, jeg ogjhn skrev:Det e visst bare æ som har DL 1000 her inne på mc-siden

- Coach
- Innlegg: 249
- Registrert: 06 mar 2012, 13:01
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
- Bosted: Heimdal
Re: SuperMortens eventyr...
Penger er til for å brukes, og hadde ikke jeg handlet hadde nok kjerringa
funnet noe å "sløse" de bort på
[/quote]

funnet noe å "sløse" de bort på


Mvh
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: SuperMortens eventyr...
Makan til service
Her skriver jeg at jeg vil kjøpe Symtec-varmeholkene fra Plumber. Og jammen fikk jeg de ekspresslevert på døra, på jobb.. Bedre kan det ikke bli

Her skriver jeg at jeg vil kjøpe Symtec-varmeholkene fra Plumber. Og jammen fikk jeg de ekspresslevert på døra, på jobb.. Bedre kan det ikke bli

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: SuperMortens eventyr...
Har bestilt ny vindskjerm fra http://www.mcsenteret.com/ i Kristiansand.
I dag kom det en pakkelapp i posten i fra Norsk Motorimport i Førde..? Satser på at dette er vindskjermen.. Gleder meg til i morgen..
I dag kom det en pakkelapp i posten i fra Norsk Motorimport i Førde..? Satser på at dette er vindskjermen.. Gleder meg til i morgen..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: SuperMortens eventyr...
Er dette slikt som kan monterast på alle syklar, inkludert gamle 80-talls-syklar med dårlig utbygd el-nett?SuperMorten skrev:Makan til service![]()
Her skriver jeg at jeg vil kjøpe Symtec-varmeholkene fra Plumber. Og jammen fikk jeg de ekspresslevert på døra, på jobb.. Bedre kan det ikke bli

Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: SuperMortens eventyr...
Jada! Det fungerer på alt som er 12 vChevy1974 skrev:Er dette slikt som kan monterast på alle syklar, inkludert gamle 80-talls-syklar med dårlig utbygd el-nett?SuperMorten skrev:Makan til service![]()
Her skriver jeg at jeg vil kjøpe Symtec-varmeholkene fra Plumber. Og jammen fikk jeg de ekspresslevert på døra, på jobb.. Bedre kan det ikke bli

Men legg opp kabel direkte fra batteri via et rele, så slipper du flate baterier
om du skulle glemme å skru av bryteren når du parkerer

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: SuperMortens eventyr...
Det har jeg gjort
I dag er jeg ganske fornøyd med meg selv..
Har fri i dag, og tenkte jeg skulle være effektiv. Fikk arvingen avgårde i barnehagen kl 0730. Vi stod og skrapte på døra da de låste opp..
Så dro jeg rett hjem, tok med en kaffekopp og tok oppstilling i garasjen.
Fra før hadde jeg lagt opp relé og 12V uttak under setet, men var ikke fornøyd med det, siden ladere og utstyr vibrerte på en eller annen måte ut, slik at etter litt kjøring, ladet ikke telefonen osv. Sånn skal det ikke være.
Nå tok jeg ikke bilde av opplegget under setet, men for de som er kjent, så er det en liten plast "beholder" bakerst, som egentlig er toppen på bakskjermen. Oppe i beholderen monterte jeg reléet. Festet det på plastkanten på siden, slik at jeg ikke lagde hull ned, og dermed får søle og skitt oppi under setet. 12V uttaket røsket jeg bort og erstattet dette med en sikringsboks fra biltema. Denne plasserte jeg på "kanten" rett bak batteriet (foran "beholderen")Plass til 4 sikringer (det burde holde) koblet det slik at reléet gir strøm til sikringsboksen når tenningen er på. Dermed kan jeg bruke sikringsboksen til alt, og trenger ikke montere relé i øst og vest. Uansett, så trakk jeg ledninger fra sikringsboksen og frem. Prøvde å følge eksisterende kabler, og stripse/tape de nye fast i de gamle, slik at det ser sånn passe pent ut.
Vurderte en kort stund å ta med meg kameraet ut, og lage en slik "how to" video, men var ikke sikker på om kunnskapen til undertegnede var av en sånn art at det egnet seg på film..
MEN, etter å har lest (pugget) fremgangsmåten til AJ, kjøpt hårspray (av merke Elnet selvsagt
), klipt opp en kleshenger av metall, kjøpt inn diverse spraybokser, så gikk jeg i gang. Uten å gå i deltalj, så gikk det som en lek. Akkurat som AJ beskriver på sin side http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=6069#p6069, bare enda litt lettere enn jeg fryktet
Deretter bar det avgårde til postkontoret, for å hente pakken. Ganske riktig stod det Givi AF260 på esken. Pakket ut, og
Fant en stjernetrekker, løsnet de to skruene på den gamle. Tok denne av, setter på den nye, fester med de samme to skruene, og vips.. Ferdig...
Når jeg var ferdig tok jeg noen bilder:
De to skruene som holder vindskjermen er så vidt synlig like under den øverste delen

12V uttak og bryter til varmeholker. Begge deler på venstre side for enkel betjening

På gasshåndtaket ga jeg kabelen litt ekstra slakk, siden det jo er bevegelse her hele tiden. Vil ikke ha no brudd pga for mye "gassing"..

På clucth-siden forsøkte jeg bare å gjemme kabelen så godt som mulig. Og tror jeg klarte det. Måtte legge meg på bakken for å se den da jeg tok bildet..

Da dette var gjort, tok jeg meg en løpetur. Hadde tenkt 20 km, men ga meg med halvparten...

I dag er jeg ganske fornøyd med meg selv..


Fra før hadde jeg lagt opp relé og 12V uttak under setet, men var ikke fornøyd med det, siden ladere og utstyr vibrerte på en eller annen måte ut, slik at etter litt kjøring, ladet ikke telefonen osv. Sånn skal det ikke være.
Nå tok jeg ikke bilde av opplegget under setet, men for de som er kjent, så er det en liten plast "beholder" bakerst, som egentlig er toppen på bakskjermen. Oppe i beholderen monterte jeg reléet. Festet det på plastkanten på siden, slik at jeg ikke lagde hull ned, og dermed får søle og skitt oppi under setet. 12V uttaket røsket jeg bort og erstattet dette med en sikringsboks fra biltema. Denne plasserte jeg på "kanten" rett bak batteriet (foran "beholderen")Plass til 4 sikringer (det burde holde) koblet det slik at reléet gir strøm til sikringsboksen når tenningen er på. Dermed kan jeg bruke sikringsboksen til alt, og trenger ikke montere relé i øst og vest. Uansett, så trakk jeg ledninger fra sikringsboksen og frem. Prøvde å følge eksisterende kabler, og stripse/tape de nye fast i de gamle, slik at det ser sånn passe pent ut.
Vurderte en kort stund å ta med meg kameraet ut, og lage en slik "how to" video, men var ikke sikker på om kunnskapen til undertegnede var av en sånn art at det egnet seg på film..



Deretter bar det avgårde til postkontoret, for å hente pakken. Ganske riktig stod det Givi AF260 på esken. Pakket ut, og


Når jeg var ferdig tok jeg noen bilder:
De to skruene som holder vindskjermen er så vidt synlig like under den øverste delen
12V uttak og bryter til varmeholker. Begge deler på venstre side for enkel betjening
På gasshåndtaket ga jeg kabelen litt ekstra slakk, siden det jo er bevegelse her hele tiden. Vil ikke ha no brudd pga for mye "gassing"..

På clucth-siden forsøkte jeg bare å gjemme kabelen så godt som mulig. Og tror jeg klarte det. Måtte legge meg på bakken for å se den da jeg tok bildet..

Da dette var gjort, tok jeg meg en løpetur. Hadde tenkt 20 km, men ga meg med halvparten...

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: SuperMortens eventyr...
Hadde 48.000 km service i går, hos Motorcenteret Billingstad. Siden jeg hadde familiære plikter, fikk den hvile der natta over, og jeg hentet den i dag.
På forhånd ga jeg beskjed om at jeg syntes oljeforbruket var litt for høyt. Hadde fylt på nærmere 2 liter på 5000 km. Sånn skulle det ikke være sa de, og sykkelen var solgt med garanti. Jeg var spent på løsningen. Ba om et prisoverslag, og fikk beskjed om at det normalt kostet mellom 6 og 7000 for denne servicen. Kunne bli nærmere 10.000 dersom ventilene var slitne, og det måtte byttes shims.
I følge faktura har de gjort følgende:
Byttet olje, filter og bunnpluggpakning- GRATIS
Tennplugger kr 171,20
Luftfilter kr 324,-
Verkstedmateriell kr 340,-
Arbeid kr 3960,- (5 x 720)
Sum inkl moms kr 5994,-
Verksmester var ikke tilstede da jeg hentet den, så jeg vet ikke hvorfor oljeskiftet var gratis, men han nevnte også noe om at de skulle forsøke med noe slags innvendig motorrens, for å se om det kunne gjøre ting bedre.
Jeg synes at sykkelen har fått en jevnere gange og "renere" lyd. Er så langt kjempegodt fornøyd
Så nå gjenstår det bare å følge med oljeforbruk (og forsåvidt bensinforbruk), og håpe på at alt er normalt..
Ja, og så siden jeg måtte ta bussen hjem i går, spurte jeg om de hadde et sted hvor jeg kunne oppbevare kjøreklær og hjelm. Det var ikke noe problem
Og da jeg fikk det tilbake i dag, hadde de ikke bare oppbevart det for meg, men tørket alt sammen. Det var kliss vått i går, da det regnet syndefloden i går morges. Jeg fikk igjen varmt og tørt utstyr 
På forhånd ga jeg beskjed om at jeg syntes oljeforbruket var litt for høyt. Hadde fylt på nærmere 2 liter på 5000 km. Sånn skulle det ikke være sa de, og sykkelen var solgt med garanti. Jeg var spent på løsningen. Ba om et prisoverslag, og fikk beskjed om at det normalt kostet mellom 6 og 7000 for denne servicen. Kunne bli nærmere 10.000 dersom ventilene var slitne, og det måtte byttes shims.
I følge faktura har de gjort følgende:
Byttet olje, filter og bunnpluggpakning- GRATIS

Tennplugger kr 171,20
Luftfilter kr 324,-
Verkstedmateriell kr 340,-
Arbeid kr 3960,- (5 x 720)
Sum inkl moms kr 5994,-
Verksmester var ikke tilstede da jeg hentet den, så jeg vet ikke hvorfor oljeskiftet var gratis, men han nevnte også noe om at de skulle forsøke med noe slags innvendig motorrens, for å se om det kunne gjøre ting bedre.
Jeg synes at sykkelen har fått en jevnere gange og "renere" lyd. Er så langt kjempegodt fornøyd

Så nå gjenstår det bare å følge med oljeforbruk (og forsåvidt bensinforbruk), og håpe på at alt er normalt..
Ja, og så siden jeg måtte ta bussen hjem i går, spurte jeg om de hadde et sted hvor jeg kunne oppbevare kjøreklær og hjelm. Det var ikke noe problem


[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: SuperMortens eventyr...
Sånt kallar vi service :-)
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km