"Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: "Vi bobilsjåfører kan ikke bråbremse, fordi..." Hæh!?

Legg inn av Pollti »

mekkern skrev:par hundre innpå? ellers så drar den vel 100 på 4...på flata da... :lol

Du er for tjukk :scratch 115 i 4.gear. Og 80 opp Oslofjord tunellen går fint under rødmerkingen.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Motorsykkelen din: R1200GS

Legg inn av poulet_cavalier »

mekkern skrev:ringe politiet med en gang..
Gjort. De loggførte slik at det kan tas hensyn til det om det kommer flere klager. Ingen vits å annmelde siden det ikke ble skader, fikk jeg vite.

Man har egentlig lite å stille opp med slike folk uten bevis. Bør kanskje investere i et hjelmkamera.

Fant ut at fyren har en lederstilling i et kjent IT firma. Min medfølelse går til hans ansatte..
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

poulet_cavalier skrev:En elbil lå i ca. 30 i 40 sone i Asker - når jeg prøvde å kjøre forbi vrengte han bilen over og presset meg i grøfta. Ut kommer fyren og sier at her leker det barn så her skal det ikke kjøres forbi.

Ingen skader, men kunne like gjerne endt ille. Han må da kunne kalles like stor tulling som bobilsjåføren?

Hva skal man gjøre med sånne?

Han skulle vært bra stor hvis jeg ikke hadde klappa til ham,etter en sånn episode :[-(
ikkebike.norwegianforum.net

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Pollti skrev:
mekkern skrev:par hundre innpå? ellers så drar den vel 100 på 4...på flata da... :lol

Du er for tjukk :scratch 115 i 4.gear. Og 80 opp Oslofjord tunellen går fint under rødmerkingen.
enten er gearingen forskjellig-turtelleren hans feil-eller speedometret ditt trimmet.. :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
erik m
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93

Legg inn av erik m »

Kjører bobil sjøl - og det gjør faktisk svært mange mc-folk. Særlig de som kjører trial og cross, men også mange av oss tar med sykkern bakpå, eller baki bobilen på langtur, eller som overnatting på stevner. Og visst er det idioter blant oss også. Da må jeg fortelle om en god bobilkamerat av meg, som også var på fjelltur med bilen for 5-6 år sia. I en krapp sving møtte han en mc i svært høy hastighet - og på hans side av veien. Uten å rekke å tenke vrengte han over til venstre, mc'n skrensa forbi og fortsatte. Men han kjørte nedi ei krapp grøft, og totalhavarerte bobilen. Han kom uskadd fra det sjøl, og var stor nok til å si at egentlig var han lykkelig. For at han ikke hadde skada eller drept mc-førern. Kameraten min er trailersjåfør av yrke, antakelig var det grunnen til at mc-førern overlevde.
Idioter er det i alle leire, men jeg håper, og trur også, at de aller fleste av oss kjører fornuftig. Både mc-folk og bobilfolk. Og vi som er begge deler.

Svar