Mc- klær

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Mats-87
Innlegg: 1
Registrert: 13 aug 2012, 18:47
Motorsykkelen din: kawasaki-zzr-600-1997

Re: Mc- klær

Legg inn av Mats-87 »

Hei. vet ikke om det skrivd om det tidligere, men er det noen som har erfaring med mc-klær fra scott og richa?

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Mc- klær

Legg inn av Flattop »

Har et Scott sett kjøpt på Hof Mc.

Ikke spesielt dyrt den da det var en del av et komplettsett som jeg kjøpte i påvente av å se om å kjøre sykkel var like givende som det var før jeg ble familiemann, og tok dette settet som en rimelig innstegsmodell.
Problemet mitt med den jakken er at borrelåsene løsner. Enten så går sømmen opp og borrelåsene faller av/virker ikke. Eller så har det faktisk skjedd at borrelåsen har revnet, dvs at sømmen holdt, men borrelåsen på ermet delte seg i 3 deler.

Holder vannet stort sett unna, blir selvfølgelig våt i skrittet etter en stund, da jeg ikke har funnet ut hvordan akkurat DEN sømmen kan gjøres mer vannbestandig.
Har avtagbart innerfor, så du tenger ikke å bli overkokt på en varm sommerdag (se bort fra sesongen 2012) og den gir grei varme på kjøligere høstkvelder.

Imidlertid må det sies at jeg har en K1200LT, og da sitter jeg bak en heil haug med plastikk som tar unna det værste av hva værgudene kan kaste i mot en mopedist.

Kort fortalt, mitt Scott utstyr fungerer greit, men tror at du vil kunne få bedre utstyr med å legge i noe mer penger.
Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Mc- klær

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har hatt noen forskjellige jakke/bukse. Et sett i skinn for mange år siden resten tekstil.
Skinn er bedre i høy fart på autobanen da det "flagrer" mindre men i norge er dette ikke noe problem for meg. Men skal man nedover europa pass på at man har en jakke som man kan stramme overarmene på slik at de sitter tett. For min del synes jeg det er bedre med litt vindmotstand i de lave hastighetene vi har her.

Det settet jeg er minst fornøyd med er frank thomas. Jakken var grei nok men buksen var ubrukelig. Etter kun kort tid var jeg så svett og klam at den måtte vasket etter hver gang den ble brukt.
Når jeg så skulle handle igjen bestemte jeg meg for å lese en del tester og gå for det beste eå ikke se på prislappen. Og da ble det Rukka. Rukka er helt overlegent de jeg har hatt før. Har desverre ikke fått prøvd det i skikkelig regn, men noen timer i lett regn har det blitt og jeg var tørr hele veien. Neopren kragen synes jeg er helt genial. Jeg kjøpte denne jakken i sommer og har lyst til å bytte den ut med en Rukka armas kun for å få noen flere smarte løsninger, feks mansjetter i ermet som går inni hanskene.
Skulder, albue og knebeskyttere sitter der de skal og har bra størrelse. Buksen fås og i vanlig, kort og lang type.

Jeg har Held gortex hansker og det er jeg fantastisk fornøyd med. Ikke av de tynneste men litt tykt skin som passer fint til disse norske sommrene. Jeg har et par helårshanske men de blir ikke brukt lengre, selv om jeg har savnet dem på de kaldeste turene. Kan nevne valdresflya i 4 grader, men de var holdbart.

Når det gjelder støvler har jeg lite erfaring for jeg har kun hatt et par og det er daytona og er meget fornøyd med dem, før det kjørte jeg med norske feltstøvler.

Jeg mener nå bstemt at jakke bukse ikke er stedet å spare penger hvis man skal tilbringe litt mer tid på sykkelen en bare frem og tilbake til butikken.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Mc- klær

Legg inn av joo »

JohnnyTh skrev: Jeg mener nå bstemt at jakke bukse ikke er stedet å spare penger hvis man skal tilbringe litt mer tid på sykkelen en bare frem og tilbake til butikken.
Amen :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Thruxton
Innlegg: 44
Registrert: 18 sep 2005, 15:20
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
Sted: A.Agder

Re: Mc- klær

Legg inn av Thruxton »

Skinn og regntøy i tilfelle regn fungerer fint på ikkje alt for lange turer, les sør-Scandinavia.
Jeg har imidlertid to sett goretex:
Ett sett Halvarsson som er ganske tykt og varmt. Fint vår og høst.
En Halvarsson lettere jakke og ei Scott litt tynnere bukse.
Fordelen med litt tynnere goretex om sommeren er at en kan ha ei tynn bukse under i tilfelle en skal ta en pause og f.eks.
gå litt rundt. Jeg har vandra rundt i skinnklær på varme sommerdager og selv for en nordlending så kan varmen ta på humøret.
Jeg er i motsetning til tidligere innlegger storfornøyd med Scott bukse.
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Mc- klær

Legg inn av Carpa »

Bilde

Har bestilt meg denne jakken med tilhørende bukse, knalltøff synes jeg og håper den er så bra som omtalt. Noen som har erfaring med merket Richa Rix?

http://www.24mx.no/mc/p/mc-jakke-richa- ... dame/s938/" onclick="window.open(this.href);return false;
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Mc- klær

Legg inn av RuneMC »

Ingen erfaring med akkurat Richa, men anbefaler alltid å prøve i butikk - passform varierer.

På Liertoppen er Plassen MC som selger klær etc. Før hadde de Bullfighter (anbefales ikke), men nå har det fått kvalitet i form av Spidi, Halvarsson etc.
Yamaha Vinterbro (Vinterbro-senteret) har AlpineStars, Dainese, Halvarssons/Lindstrand/Jofama etc. Den butikken i Oslo/omegn med best service synes jeg - de varter virkelig opp og henter fram passende klær for deg. De kan sine ting.
Monsterbike utenfor Drammen har Rukka som mange sverger til (high-end pris og kvalitet) pluss noen av de vanlige tror jeg (Halvarssons/Lindstrands/Jofama)
Motorport i Drammen har endel klær også.
Motorcenteret Billingstad har Halvarssons/Lindstrand/Jofama, Spidi og litt til (men her må man stort sett klare seg selv)
MC-Oslo har også noe a la det samme, pluss BMW klær og støvler. BMW allround støvlene er noen av de rimeligste med Goretex og det er Goretex som gjelder for vanntett og pustende. (Men litt underbemannet i butikken, så her må man ofte klare seg selv under prøvingen og/eller vente i kassakøen - ihvertfall på en lørdag)

Tror et par av ovenstående har Richa også... men husker ikke hvilke.

Det går jo an å prøve uforpliktende. Skulle det være full klaff har man alltids 14 dager angrefrist på det som er bestilt via norsk nettbutikk - og/eller godt sammenligningsgrunnlag.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Mc- klær

Legg inn av Carpa »

Det som gjorde det greit å bestille fra disse er at de har 60 dagers åpent kjøpt. Det er ikke flust av utvalg i jentemodeller (og dessuten så er vi jo litt forfengelige også...)

Håper denne sitter bra. Men når det kommer til hjelm og støvler så skal jeg reise i butikk og prøve så takk for gode tips :-)
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Mc- klær

Legg inn av SuperMorten »

Køen hos MC Oslo kunne det vært skrevet bok om... Gå ikke inn der om du har det travelt. Når det gjelder klær, har jeg kjøpt BMW sin gule regndress, og den er absolutt den beste investering jeg noensinne har gjort. Lett å ta av og på, selv med støvler på. 100% tett, men ikke for tett. Innbiller meg at den puster.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Mc- klær

Legg inn av Jacobsen »

Har du bilde av den eller?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Mc- klær

Legg inn av SuperMorten »

Et kjapt søk hos Mc-Oslo, og påfølgende screenshot.. ;)
ImageUploadedByTapatalk1346065102.576981.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

leholme
Innlegg: 3
Registrert: 31 okt 2012, 23:43
Motorsykkelen din: Harley Davidson Electra Glide

Re: Mc- klær

Legg inn av leholme »

Carpa skrev:Det som gjorde det greit å bestille fra disse er at de har 60 dagers åpent kjøpt. Det er ikke flust av utvalg i jentemodeller (og dessuten så er vi jo litt forfengelige også...)

Håper denne sitter bra. Men når det kommer til hjelm og støvler så skal jeg reise i butikk og prøve så takk for gode tips :-)
Om du senere skulle være på jakt etter mc klær til dame, så holder vi på å bygge opp et utvalg spesielt til dame.
Vi er ganske nystartet, men har allerede lagt opp noe til begge kjønn. Nå kommer dame og barn til å bli prioritert. :)

Merke pr. i dag er JAG og vårt eget H-MC. Og passer det ikke, så bytter vi gjerne. ikke vanskelig å ha med å gjøre.
Etter 30 på mc, med ymse erfaring ang. klær, så ble salg av klær en omfattende hobby. Dette er hobby'n vår!!!
Hjemmesia er under utvikling og blir nå fortløpende oppdatert med nye plagg/bilder. Følg med :)

http://www.holmemc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

runevo
Innlegg: 72
Registrert: 04 mar 2012, 06:10
Motorsykkelen din: R 1200 RT - 2012
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Mc- klær

Legg inn av runevo »

Carpa skrev:Bilde

Har bestilt meg denne jakken med tilhørende bukse, knalltøff synes jeg og håper den er så bra som omtalt. Noen som har erfaring med merket Richa Rix?

http://www.24mx.no/mc/p/mc-jakke-richa- ... dame/s938/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har en Richa jakke og er er veldig fornøyd med den, god lufting på armer - bryst og på rygg. jeg kjører med skinnbukse da jeg opplever at kne-polstringen "sitter bedre " enn med tekstilbukse.
Vedr. Regndress så kjøpte jeg meg en ny Held regndress i sommer, og denne var det hette på, må si det var veldig behagelig og ikke få regn nedover nakken.

runevo
Innlegg: 72
Registrert: 04 mar 2012, 06:10
Motorsykkelen din: R 1200 RT - 2012
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Mc- klær

Legg inn av runevo »

Mats-87 skrev:Hei. vet ikke om det skrivd om det tidligere, men er det noen som har erfaring med mc-klær fra scott og richa?

Kjøpte Scot på Hoff mc for flere år siden, jakken var behagelig og jeg opplevde ingen feil med denne, men buksen var noe for seg selv, man kunne ikke ta av vintertrekket, tenkte jo ikke på at det blir varmt om sommeren, kan jo ikke tenke på alt som nystartet mc fører

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Mc- klær

Legg inn av DrGreve »

Har kjørt med Frank Thomas tekstil i mange år, og det har funket greit for meg. Nå må jeg vel bytte siden den har blitt blass i fargen og ikke fordi den er utslitt.
Det viktigste med tekstil er at foret kan taes av og på uten plundring og at den har en passform som passer kroppen din. Det som ikke bør spares på er hjelm, ryggskinne og ordentlige sko, er nå min mening.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar