Dette står det respekt av.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

MaxTron skrev:Hva har skjedd her?

Har du endelig fått skilter??
Venter på time til trafikkstasjonen for å få en siste sjekk. Har god tro på at det blir å gå i orden nå, bare jeg får den der timen! Da skal systemet som er montert testes og gåes etter i sømmene så tenker jeg at de sier GO! :P
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Pollti »

Så veldig,veldig BRA ! Eller som KawaBæiben sier :Sinnsykt bra asså :knegg På tide det går riktig vei for deg i byråkratiets jungel. Du burde hatt dette på Blå Resept spør du meg. Krysser fingrene.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av SheDevil »

Wheelonass skrev:
MaxTron skrev:Hva har skjedd her?

Har du endelig fått skilter??
Venter på time til trafikkstasjonen for å få en siste sjekk. Har god tro på at det blir å gå i orden nå, bare jeg får den der timen! Da skal systemet som er montert testes og gåes etter i sømmene så tenker jeg at de sier GO! :P
GOOOOOOOOOO :thumleft :thumleft
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

Høres lovende ut dette ja.
Krysser det som krysses kan :D

Og vist det skulle vært noe rettferdigjet her i verden så skulle du jo fått tilskudd til spesialutstyret på sykkelen på lik linje med det en får for spesialtilpassede biler!!!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Njææ, blir ikke det å dra rettferdighetsbegrepet litt langt?

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

jhn skrev:Njææ, blir ikke det å dra rettferdighetsbegrepet litt langt?
Syns æ på ingen måte, å komme seg ut på motorsykkel hever vel livskvaliteten og humøret betraktelig mere enn å komme seg ut med bil, m.a.o. så burde en få MERE tilskudd for å handicap-tilpasse motorsykkler!!
Bedre livskvalitet, humør og trivsel generelt -> friskere folk m.a.o en invistering i folkehelsa med langsiktig virkning!!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

MaxTron skrev:
jhn skrev:Njææ, blir ikke det å dra rettferdighetsbegrepet litt langt?
Syns æ på ingen måte, å komme seg ut på motorsykkel hever vel livskvaliteten og humøret betraktelig mere enn å komme seg ut med bil, m.a.o. så burde en få MERE tilskudd for å handicap-tilpasse motorsykkler!!
Bedre livskvalitet, humør og trivsel generelt -> friskere folk m.a.o en invistering i folkehelsa med langsiktig virkning!!!
Æ har ingen problemer med å se helsefordelene, men da vil jo halve Norge plutselig ha krav på støtte til kjøp av mc. Det e jo mange ting som ville bedret folkehelsa betraktelig, gratis gulrøtter til folket f.eks. MC-kjøring vil jo hjelpe mot depresjoner også, som visstnok e blitt en folkesykdom. Man kan heller ikke sette grensen ved mc, man måtte gi støtte til allslags former for fritidskjøretøy som snescooter, atv, båt og fly osv, og alle andre ting man måtte ønske å sysle med.
Den ordningen vi har i dag e vel for at folk skal kunne gjøre de mest nødvendige ting som å dra på butikken og diverse kontorer og besøke venner/familie, m.a.o. være selvhjulpen. Hjelpemiddelsentralen ville ganske raskt vokst til en av landets største bedrifter for å kunne håndtere alle søknadene som ville kommet inn
Æ e sjøl i den kategorien som ville fått støtte til mc, men tror likevel ikke æ ønsker en slik ordning, det ville rett og slett bli for dyrt for Norge

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Pollti »

Mugabe må sikkert ha nytt fly snart, det er ordentlig dyrt.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

Det som gjør at Norge ikke "har råd" til, ikke bare sånne ting, men også ting som burde vært en selvfølge i verdens rikeste land er at det meste er STERKT overadministrert og overbyråkratisert. Vist noe skal gjøres må det settes ned en egen komite for å utrede det i årevis.

Er vel ikke så vanskelig å se at de som har makt og mulighet til det skaper stadig nye "byråkrati-stillinger" som det strengt tatt ikke er behov for, for å lage trygge, uoppsigelige jobber til venner og bekjendte.
Dette er, uten tvil, en form for korrupsjon, korrupsjon er dyrt det!!

...Og for å ikke komme FOR langt off topic her no, så er det vel liten tvil om at dette også ofte gjelder trafikkstasjonene/biltilsynet.
Med det mener jeg at det ofte virker som kontrollørene er så bundet av byråkratiske, innfløkte, regler at de ikke bare kan vurdere en modifikasjon på ett kjøretøy, og avgjøre at dette ser en er ordentlig gjort, og dermed kan det godkjennes.

Vist det ikke er sånn, må det ganske enkelt være mange som mangler både kompetanse og baller til å ta sånne avgjørelser, for det finns jo noen som fortsatt gjør det...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

MaxTron skrev:Det som gjør at Norge ikke "har råd" til, ikke bare sånne ting, men også ting som burde vært en selvfølge i verdens rikeste land er at det meste er STERKT overadministrert og overbyråkratisert. Vist noe skal gjøres må det settes ned en egen komite for å utrede det i årevis.

Er vel ikke så vanskelig å se at de som har makt og mulighet til det skaper stadig nye "byråkrati-stillinger" som det strengt tatt ikke er behov for, for å lage trygge, uoppsigelige jobber til venner og bekjendte.
Dette er, uten tvil, en form for korrupsjon, korrupsjon er dyrt det!!
...
Det du sier her e jo den tradisjonelle og meget generelle klagingen på det offentlige som e blitt en slags sport hos ola nordmann. Det har vel gått inflasjon i den type klaging for lenge siden. Litt for innholdsløs til å mene mye om
Resten av innlegget ditt e jo lettere å forholde seg til, og kan forsåvidt si mæ enig i

Brukeravatar
Chevy1974
Innlegg: 190
Registrert: 27 aug 2012, 19:33
Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
Sted: Kongsberg

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Chevy1974 »

Eg har fulgt med litt på denne tråden i det siste og er veldig spent på kva som skjer. Håpar så inderleg at dette ordnar seg! Du er kjempetøff som tar denne utfordringa :)

Har du fått time for visning?
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Carpa »

En utrolig fantastisk historie å lese. Jeg er med og krysser fingre og tær for deg.

Ps, det heter " Snille piker kommer til himmelen, vi andre kommer så langt vi vil" :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

Chevy1974 skrev:Eg har fulgt med litt på denne tråden i det siste og er veldig spent på kva som skjer. Håpar så inderleg at dette ordnar seg! Du er kjempetøff som tar denne utfordringa :)

Har du fått time for visning?
Tusen takk! :) Har purra men ingen time enda. Må purre på nytt igjen i morgen, byråkratiet vet å bruke tid...
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

Visning nå torsdag! Og en prat med vedkommede som skal vurdere sykkelen ga meg håp om at jeg nærmer meg en løsning... venter i spenning!!!
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Jompa »

Kanskje du får kjørt litt før sneen kommer ?
Lykke til på torsdag :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar