Suspekt?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Suspekt?

Legg inn av JohnnyTh »

Hei
Fikk en hendvendelse angående salget av sykkelen idag og får litt usikker følelse her. Virker litt rart. Hva hadde dere thenk?
Her er mailen jeg fikk i sin helhet:

Hi mate, I have looked at it a few times now,And after looking around,I would love to purchase this as it is exactly what i have been looking for.I will not be able to call you and inspect but i am much please with the description and I believe i can trust you with that i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it,i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment let me know your price for it, I have actually tried to get this here earlier but most of the ones I got either have one huge mechanical fault or the other and some have even had problems in the past while some are extremely exorbitant I will like to know more about condition and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home.If possible can you send me some recent picture or video.Looking forward to read from you soon.
Cheers

Virker jo som han er engelsk med så bra(for meg) engelsk men hvorfor noen i england skulle kjøpe en sykkel fra norge høres helt sprøtt ut. Den koster vel 5000kr der borte.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Suspekt?

Legg inn av evike »

Vi er mange som har fått denne type henvendelse. Ikke gidd å svare engang. Dette er svindelforsøk. Siste verset i denne låta handler nemlig om at du skal legge ut for frakta og sende sykkelen og så sitter du med hverken betaling og tapt frakt... Det finnes et par stakkarer ifølge media som har vært dumme nok (og flere finnes nok, men som ikke har turt å innrømme det åpent).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Suspekt?

Legg inn av ArcticTiger »

Som evike sier: :[-( Glømm denne :[-X

Brukeravatar
Zotz
Innlegg: 12
Registrert: 21 jun 2011, 12:56
Motorsykkelen din: HD Electra Glide 1340 1994
Sted: Indre Østfold

Re: Suspekt?

Legg inn av Zotz »

JohnnyTh skrev: Virker jo som han er engelsk med så bra(for meg) engelsk men hvorfor noen i england skulle kjøpe en sykkel fra norge høres helt sprøtt ut. Den koster vel 5000kr der borte.
Ja, og enda så klager han på prisen dem skal ha :knegg "extremely exorbitant"

S-V-I-N-D-E-L

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Suspekt?

Legg inn av Carpa »

Det er nok ingen innfødt engelskmann som har skrevet dette her
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Suspekt?

Legg inn av taco »

Sånne har jeg fått mange av, både på e-post og SMS. Ikke svar, det er svindel.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Suspekt?

Legg inn av Crinos »

Hiver meg inn og sier mitt..

Helt enig i at dette lukter fishy...
Du kan jo svare med at du tar cash only (NOK) og se hva svaret blir.. er det reelt, og noen VIRKELIG må ha denne sykkelen. Så blir det fort en mulighet.
Men PayPal som betalingsfrom skal man være litt forsiktig med.
Det er mer enn et tilfelle der noen har kjøpt bil/MC via PayPal, for så å tilbake trekke beløpet fra PayPal med argument om feil handel, eller at selger ikke leverte varen.

Om jeg ikke husker helt feil, var det en her på forumet som brente seg? Eller var det kanskje i BMW klubben? Husker ikke helt i farta.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Suspekt?

Legg inn av NickNei »

Med det norske avgiftsnivået er det jo ingen fra utlandet som vil kjøpe MC her for eksport.. ;)

Brukeravatar
jolan
Innlegg: 53
Registrert: 22 mai 2012, 21:47
Motorsykkelen din: mc

Re: Suspekt?

Legg inn av jolan »

Noe lignende er beskrevet på nettsiden til Ryk&Reis MC. En gammel sak, men tydeligvis forsatt aktuell... :/

Brukeravatar
Icetruck
Innlegg: 275
Registrert: 24 mai 2012, 08:50
Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Sted: Drammen (Lier)

Re: Suspekt?

Legg inn av Icetruck »

Her er det bare å la vær å svare..

Eller du kan ha det gøy og sløse bort tiden til svindleren :) Som garantert vil komme med mange unnskyldninger og ideer :mk
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Suspekt?

Legg inn av simpson »

NickNei skrev:Med det norske avgiftsnivået er det jo ingen fra utlandet som vil kjøpe MC her for eksport.. ;)
Eller kanskje akkurat derfor....
Vet at det har vært folk fra USA og kjøpt Harley hos den tidligere norske impotøren og tatt de inn til USA billigere enn de for de for der borte.
Vet ikke om de kan få igjen av avgifter ved eksport på brukt.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Suspekt?

Legg inn av joo »

Her må du bare slå til. Send ham IBAN-nummeret og be om 10.000 i påslag for frakt. Så sender du sykkelen når pengene er trygt på din konto :thumleft

Minner meg om da jeg i følge en e-post hadde vunnet en særs stor sum, var sikkert en eller annen nigeriansk president som var raus. Skulle bare ha småpenger i "gebyr". Ba dem trekke gebyret fra på den store summen og sende resten av pengene direkte. Men noe gikk skeis der gitt...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Suspekt?

Legg inn av JohnnyTh »

Sente mail til ham og fortalte mer om sykkelen fikk dette tilbake

I'm satisfied with the condition I will be paying you through PayPal which is a fast, safe and reliable method of payment.. And i will take care of all Shipment Preparations to my home.However i want you to know that am presently sailing aboard i will contact my shipping agent to come fort the pick up at your address as soon as i have made the payment so you don't need to be worry email me with the PayPal details so that i can arrange for the payment More so my shipping agent will be signing all the necessary papers and changing of ownership,If you dont have a paypal account i highly recommend you get one, its quick and easy to set up and as i mentioned in my previous emails to you it is fast, secure and a reliable method in dealing with payments online. All you would need to do in order to set one up is go to the website http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false;, register by following the simple steps and as soon as you are set up i can make the payment to you! Just send me the email address you registered with so i can send you the money and we can carry on with this deal!I will add the 3.9% Paypal surcharge to the total amount I will be paying you. If you could please send me the email address you use for paypal so i can .go ahead and make the payment.Hope to read back from you soon


Full Name
PayPal email
Amount


Here is my address


Name : Robert Thomas
Sawley Rd, Miles Platting, '
Manchester, Lancashire
M40 8BB,
United Kingdom
Høres jo ut som det er for godt til å være sant:P
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Suspekt?

Legg inn av taco »

For godt til å være sant! Og da er det ikke sant!

Kutt ut tanken!

Jeg hadde ikke solgt til en engelsktalende som hadde stått på døra heller jeg. Så skarp er jeg ikke språklig at jeg kunne forklare og fortelle det jeg ville.
Det er en del nyanser i det norske språk som vanskelig kan forklares på engelsk.
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: Suspekt?

Legg inn av jodlevann »

Helt sikker for godt til å være sant.

Miles Platting er et handle- og forretningsstrøk; spør hvilken seksjon eller nr i Sawley Road han bor i. Og telefonnr selvsagt.

Hvis fyren er ekte, noe jeg tar med en neve salt, så er regelen 'cash is king' før noe slipper ut av garasjen!!
Men du kan jo ha litt moro som Frank Rotor - til et viss punkt, kanskje?
:lol

Svar