Suspekt?
Re: Suspekt?
Jeg morer meg litt med dette. Google eart viser denne adressen som et boligstrøk selv om dette nr er under bygging på bildet. Litt morrsomt at jeg har en stebror i Manchester. Kanskje jeg kan tilby at han kan fungere som mellommann og så sender jeg sykkelen til han:)
Rart egentlig for på ebay.co.uk står det 2 zzr av samme modell som er 1/3 av prisen min.
Rart egentlig for på ebay.co.uk står det 2 zzr av samme modell som er 1/3 av prisen min.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Nemlig! Enten svindel eller hvitvask. Fra UK eller Nigeria, spiler ingen rolle.JohnnyTh skrev: Rart egentlig for på ebay.co.uk står det 2 zzr av samme modell som er 1/3 av prisen min.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Suspekt?
Dersom du sjekker den paypal-linken, så vil den ta deg til en side som ligner veldig på paypal, men er en jukse-side, som har kun et formål: Lure godtroende for penger..
Har blitt forsøkt lurt selv. For 2 uker siden fikk min 70 år gamle far en slik mail, ang campingvognen han hadde annonsert, med samme forsøk på å lokke han inn på en falsk paypal-side.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har blitt forsøkt lurt selv. For 2 uker siden fikk min 70 år gamle far en slik mail, ang campingvognen han hadde annonsert, med samme forsøk på å lokke han inn på en falsk paypal-side.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Jeg prøvde linken. Ser riktig ut for meg.
Fra Wikipedia:
Phishing, nettfiske eller phiske er en betegnelse på digital snoking eller fisking etter sensitiv informasjon, som passord eller kredittkortnummer. Uttrykket kommer fra engelsk «fishing», der f-en er erstattet med «ph» (vanlig hackersjargong).
Denne formen for datakriminalitet er i rask utvikling. De som står bak utvikler stadig nye metoder og phiskeredskaper, som ikke nødvendigvis er beskrevet nedenfor eller på anti-phishing-nettsteder.
Phishing, nettfiske eller phiske er en betegnelse på digital snoking eller fisking etter sensitiv informasjon, som passord eller kredittkortnummer. Uttrykket kommer fra engelsk «fishing», der f-en er erstattet med «ph» (vanlig hackersjargong).
Denne formen for datakriminalitet er i rask utvikling. De som står bak utvikler stadig nye metoder og phiskeredskaper, som ikke nødvendigvis er beskrevet nedenfor eller på anti-phishing-nettsteder.
-
- Motorsykkelen din: x
Har du sjekket bank-kontoen din nyligJohnnyTh skrev:Jeg prøvde linken.

- SuperMorten
Suspekt?
Altså den opprinnelige linken fra eposten til kjeltringen? Det er ihvertfall et kjent triks, at de skjuler en annen adresse bak det de liksom skal sende deg til. Jeg hadde uansett hold meg til norske kjøpere med penger i hånda :)JohnnyTh skrev:Jeg prøvde linken. Ser riktig ut for meg.
-
- Motorsykkelen din: x
Jeg har en kjenning som beit på det her som nå beskrives. Det var en bil tilsalgs, og alt så veldig troverdig ut. Han var i banken (!) og overførte 150.000,- NOK til England, hvor bileieren nettopp hadde flyttet til sammen med sin norskreg. bil. Men ingen bil dukket opp som avtalt gjennom anerkjent shippingselskap. Fremgangsmåten var som beskrevet over, ekte eposter osv var linket til fake adresser. Bilen ble solgt 3, ja tre, ganger før poletie og finn fikk slettet annonsen. Ingen ble pågrepet, og 450.000,- NOK fikk nye eiere en eller annen plass i verden. Ingen av kjøperne fikk igjen 1 øre.
Så, som de andre sier: Cash i handa ved salg.
Så, som de andre sier: Cash i handa ved salg.
- poulet_cavalier
- Motorsykkelen din: R1200GS
En allsidig mann
http://www.cdrex.com/robert-thomas-flet ... 06822.html. Det lukter russisk mafia lang vei.
Ikke svar på spøk engang.

Ikke svar på spøk engang.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Icetruck
- Motorsykkelen din: 2011 Suzuki GSXR-600
Pay pal siden er ekte. Har lest om det før, men på en eller annen måte blir man lurt for noen tusenlapper. Mener det har noe med frakt å gjøre.
Jeg kan vedde på at hvis du drar den litt lenger, ender det med at det er en slektning som bor i afrika som skal ha sykkelen.
Har sett at de har brukt western union istedefor pay pal før, da har det sett ut som at pengene er på vei til din konto, inklusive frakt. Avtalen er da at du skal betale frakt til en shipping agent, som ender opp som bortkastede penger når kjøperen melder til western union at noe er skjedd og handelen ikke fullførtes.
Beklager skrivefeil, taster på telefon : P
Jeg kan vedde på at hvis du drar den litt lenger, ender det med at det er en slektning som bor i afrika som skal ha sykkelen.
Har sett at de har brukt western union istedefor pay pal før, da har det sett ut som at pengene er på vei til din konto, inklusive frakt. Avtalen er da at du skal betale frakt til en shipping agent, som ender opp som bortkastede penger når kjøperen melder til western union at noe er skjedd og handelen ikke fullførtes.
Beklager skrivefeil, taster på telefon : P
2014 - 11" Suzuki GSX-R600
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
2013 - 10" Honda CBR600RR
2012 - 09" Yamaha R6
- SuperMorten
Suspekt?
Det er sikkert flere former for svindel, men svindel er det uansett..
alt som er for godt til å være sant, er som regel nettopp det.. Med mindre de ringer fra Norsk Tipping på Hamar da :)

Svindelen kommer når du blir bedt om å betale $900 i forskudd til den private shipping-agenten hans som skal plukke opp bilen.
En annen type svindel som det er mye av i USA er enten falske sjekker eller sjekker uten dekning som man får tilsendt i posten. Sjekkene er på for store summer i forhold til hva man selger og man blir bedt av kjøperen om å cashe inn disse.
Den beste svindelen er da der du faktisk får løst inn sjekken og ærlig som man er, sender man avgårde varen og pengene som var for mye til kjøperen. Noen dager etter kommer banken tilbake til deg og opplyser at sjekken var uten dekning eller falsk og man står der ikke bare lurt for penger, men også som medvirkende i straffbare handlinger...
Noen ganger bruker de også godtroende "mellommenn" http://www.youtube.com/watch?v=i-umekBroww
http://www.youtube.com/watch?v=mmSzKLEP4lk
En annen type svindel som det er mye av i USA er enten falske sjekker eller sjekker uten dekning som man får tilsendt i posten. Sjekkene er på for store summer i forhold til hva man selger og man blir bedt av kjøperen om å cashe inn disse.
Den beste svindelen er da der du faktisk får løst inn sjekken og ærlig som man er, sender man avgårde varen og pengene som var for mye til kjøperen. Noen dager etter kommer banken tilbake til deg og opplyser at sjekken var uten dekning eller falsk og man står der ikke bare lurt for penger, men også som medvirkende i straffbare handlinger...
Noen ganger bruker de også godtroende "mellommenn" http://www.youtube.com/watch?v=i-umekBroww
http://www.youtube.com/watch?v=mmSzKLEP4lk
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- biker7
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Jeg kan opplyse om at jeg fikk en sms i går: "Hi. Is your bike on finn.no ads still available for sale? email me here: robert_thomas1960@hotmail.com " Har ikke akkurat tenkt så mye på å svare.. hehe.. Virker ikke navnet Robert Thomas kjent..? 

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
Haha. Jeg mailet ham og sa jeg hadde ordnet gratis frakt. Men det var han ikke intresert i.
Kunne sende til en kontakt i Manchester så han kunne betale kontant. Men han kunne ikke betle kontnt på grunn av jobben hans.
Det har han sikkert rett i for når msn jobber i S. Vindel a/s så er det vel sånn
Kunne sende til en kontakt i Manchester så han kunne betale kontant. Men han kunne ikke betle kontnt på grunn av jobben hans.
Det har han sikkert rett i for når msn jobber i S. Vindel a/s så er det vel sånn
I insisted on paypal because i don't have access to my bank account online as i don't have internet banking and i can't go to the bank due to the nature of my job, but i can pay from my paypal account, as i have my bank a/c attached to it, i will need you to give me your paypal email address so i can make the payments asap for the vehicle and pls if you don't have paypal account yet, it is very easy to set up, go to http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false; and get it set up , after you have set it up i will only need the e-mail address you use for registration with paypal so as to put the money through
Am waiting for your message asap.
thanks
Subject: Re: Add on finn
From: johncobra32@hotmail.com
Date: Wed, 29 Aug 2012 06:30:52 +0200
To: robert_thomas1960@hotmail.com
Sounds good. And i have some good news to. I work for a oil company and we have empty containers returned empty all over the world. I think i can be able to ship it for free. So i could ship it to my step brother that live in Manchester. Then you can pick it up localy and pay with cash. That way we dont need to use Paypal. Should be safer for you.
Il look into it.
Regardt Johnny
Sendt fra min iPad
Den 28. aug. 2012 kl. 23:00 skrev "Robert Thomas" <robert_thomas1960@hotmail.com>:
Thanks for your message, one of my friend told me about the the bike on finn that's why am buying from you kindly let me read from you soon
thanks
Date: Tue, 28 Aug 2012 19:33:59 +0200
There is one thing i dont understand. Why would you buy this? A quick search show sevral zzr1100 in UK for sale at 1/4 the price of mine, and in what looks like better condition.
Sendt fra min iPad
Den 28. aug. 2012 kl. 14:04 skrev "Robert Thomas" <robert_thomas1960@hotmail.com>:
I'm satisfied with the condition I will be paying you through PayPal which is a fast, safe and reliable method of payment.. And i will take care of all Shipment Preparations to my home.However i want you to know that am presently sailing aboard i will contact my shipping agent to come fort the pick up at your address as soon as i have made the payment so you don't need to be worry email me with the PayPal details so that i can arrange for the payment More so my shipping agent will be signing all the necessary papers and changing of ownership,If you dont have a paypal account i highly recommend you get one, its quick and easy to set up and as i mentioned in my previous emails to you it is fast, secure and a reliable method in dealing with payments online. All you would need to do in order to set one up is go to the website http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false;, register by following the simple steps and as soon as you are set up i can make the payment to you! Just send me the email address you registered with so i can send you the money and we can carry on with this deal!I will add the 3.9% Paypal surcharge to the total amount I will be paying you. If you could please send me the email address you use for paypal so i can .go ahead and make the payment.Hope to read back from you soon
Full Name
PayPal email
Amount
Here is my address
Name : Robert Thomas
Sawley Rd, Miles Platting, '
Manchester, Lancashire
M40 8BB,
United Kingdom
Looking forward to receive your message
Thanks
Date: Tue, 28 Aug 2012 12:42:22 +0200
The pictures on finn is taken just a few days before i placed the add. But can do more if you have anything special you would like to see.
Its in good condition but i would not say great:) there is like you can see on the pic some cracks in the plastic, only one big but also some i find minor.
I would prefer to sell it to someone that can inspect before buying as its not prestine condition. Its well taken care of but its a 20 year old bike and that shows:)
Like the rear panel around rear light have been glued. It was cracked in 4 places when i got the bike.
It need a oil change as the last time i changed the oil was before puting it away for the winter. So far it have not needed a single drop of oil for refill.
Johnny
Sendt fra min iPad
Den 28. aug. 2012 kl. 10:55 skrev "Robert Thomas" <robert_thomas1960@hotmail.com>:
Hi mate, I have looked at it a few times now,And after looking around,I would love to purchase this as it is exactly what i have been looking for.I will not be able to call you and inspect but i am much please with the description and I believe i can trust you with that i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it,i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment let me know your price for it, I have actually tried to get this here earlier but most of the ones I got either have one huge mechanical fault or the other and some have even had problems in the past while some are extremely exorbitant I will like to know more about condition and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home.If possible can you send me some recent picture or video.Looking forward to read from you soon.
Cheers
Subject: Add on finn
Date: Tue, 28 Aug 2012 07:57:51 +0200
Yes, the bike is still for sale
Am waiting for your message asap.
thanks
Date: Wed, 29 Aug 2012 06:30:52 +0200
Sounds good. And i have some good news to. I work for a oil company and we have empty containers returned empty all over the world. I think i can be able to ship it for free. So i could ship it to my step brother that live in Manchester. Then you can pick it up localy and pay with cash. That way we dont need to use Paypal. Should be safer for you.
Il look into it.
Regardt Johnny
Sendt fra min iPad
Den 28. aug. 2012 kl. 23:00 skrev "Robert Thomas" <robert_thomas1960@hotmail.com>:
Thanks for your message, one of my friend told me about the the bike on finn that's why am buying from you kindly let me read from you soon
thanks
Date: Tue, 28 Aug 2012 19:33:59 +0200
There is one thing i dont understand. Why would you buy this? A quick search show sevral zzr1100 in UK for sale at 1/4 the price of mine, and in what looks like better condition.
Sendt fra min iPad
Den 28. aug. 2012 kl. 14:04 skrev "Robert Thomas" <robert_thomas1960@hotmail.com>:
I'm satisfied with the condition I will be paying you through PayPal which is a fast, safe and reliable method of payment.. And i will take care of all Shipment Preparations to my home.However i want you to know that am presently sailing aboard i will contact my shipping agent to come fort the pick up at your address as soon as i have made the payment so you don't need to be worry email me with the PayPal details so that i can arrange for the payment More so my shipping agent will be signing all the necessary papers and changing of ownership,If you dont have a paypal account i highly recommend you get one, its quick and easy to set up and as i mentioned in my previous emails to you it is fast, secure and a reliable method in dealing with payments online. All you would need to do in order to set one up is go to the website http://www.paypal.com" onclick="window.open(this.href);return false;, register by following the simple steps and as soon as you are set up i can make the payment to you! Just send me the email address you registered with so i can send you the money and we can carry on with this deal!I will add the 3.9% Paypal surcharge to the total amount I will be paying you. If you could please send me the email address you use for paypal so i can .go ahead and make the payment.Hope to read back from you soon
Full Name
PayPal email
Amount
Here is my address
Name : Robert Thomas
Sawley Rd, Miles Platting, '
Manchester, Lancashire
M40 8BB,
United Kingdom
Looking forward to receive your message
Thanks
Date: Tue, 28 Aug 2012 12:42:22 +0200
The pictures on finn is taken just a few days before i placed the add. But can do more if you have anything special you would like to see.
Its in good condition but i would not say great:) there is like you can see on the pic some cracks in the plastic, only one big but also some i find minor.
I would prefer to sell it to someone that can inspect before buying as its not prestine condition. Its well taken care of but its a 20 year old bike and that shows:)
Like the rear panel around rear light have been glued. It was cracked in 4 places when i got the bike.
It need a oil change as the last time i changed the oil was before puting it away for the winter. So far it have not needed a single drop of oil for refill.
Johnny
Sendt fra min iPad
Den 28. aug. 2012 kl. 10:55 skrev "Robert Thomas" <robert_thomas1960@hotmail.com>:
Hi mate, I have looked at it a few times now,And after looking around,I would love to purchase this as it is exactly what i have been looking for.I will not be able to call you and inspect but i am much please with the description and I believe i can trust you with that i'm satisfied with the great condition but what's your actual price for it,i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment let me know your price for it, I have actually tried to get this here earlier but most of the ones I got either have one huge mechanical fault or the other and some have even had problems in the past while some are extremely exorbitant I will like to know more about condition and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home.If possible can you send me some recent picture or video.Looking forward to read from you soon.
Cheers
Subject: Add on finn
Date: Tue, 28 Aug 2012 07:57:51 +0200
Yes, the bike is still for sale