Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Snikkeren »

He he. Det var det da. :scratch

Men det er da ikke såå langt til Otta. Og vi ender jo opp igjen på Otta, så da blir det ikke såå langt hjem igjen heller. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Spørs om motoren går såpass langt, mulig motoren kommer til å skjære seg halvveis. Skal gi endelig beskjed i morra ;-) må høre litt med fruen og

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Du får komme innom her og låne Diversion'en som står i garasjen. Den har gått 104' og klarer sikkert en tusenlapp til, uten problem.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
lasse_hansen

Hallo folkens :-)
Nå har vi kommet hjem etter en tur i sverige, men bil vel og merke. Familie tur B-)
Sitter nå idag og håper på at skjermforlengeren min skal komme, så jeg får satt på den. Så får vi tatt oss noen flere turer i løpet av uka. Idag blir det nok stille og rolig, for idag fyller fruen 25år,heldigvis er jeg 1uke eldre enn ho ;-)
Ellers idag, så fikk jeg kawasaki garantimerke i posten, pluss et eksemplar av mc avisa, pluss en kawasaki kortstokk 8-)

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Hvordan blir det med deg? Blir du med på PreHøstTuren?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen

PreHøst-turen får jeg nok ikke vært med på iår desverre... Søstra til fruen er gravid å venter sitt første barn i september engang og fruen skal vist ha noe "fest" greier for søstra si den helga. Uten alkohol vel og merke. Noe sånn overraskele greier vist, babyshower eller noe trur jeg ho kalte det.. Skjønner ikke at dem kan dusje ungen føre den har kommet ut engang jeg. Om man skal oversette det bokstavlig... Men uansett, så har jeg fått i oppdrag å ta meg av kællen hennes igjen, så da blir det vel å finne på noe sammens med han eller noe slikt da... Så av den grunn så passer det dårlig... Men jeg får prøve å få med meg den turen neste år da, om jeg får bli med....

Ellers idag så har det regnet her, og ikke kommet noen skjermforlenger.. Men i morra har dem meldt bedre vær her trur jeg, og da blir det vel å ta en liten tur med sykkelen.. og håpe skjermforlengeren kommer da også ;-) :prf

Brukeravatar
lasse_hansen

I morra går turen til forhandler å få dem til å høre på lyden. Synes lyden var verre idag, har ikke kjørt på en liten stund, så vet ikke om det er derfor lyden virket værre. Men for å være helt sikker så drar jeg bort til forhandler å ber dem prøve den.

Hører den normal ut her :
https://www.youtube.com/watch?v=zIrOZC_ ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;

Her går den kun på tomgang, lyden er som sagt når jeg kjører. Og jeg klarte ikke å fange opp lyden mens jeg Kjørte.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Lasse`s logg

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har skaffet meg ørepropper, og da forsvant alle de rare lydene. Nå er stemmene inni hodet mitt mye klarere :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

lasse_hansen skrev:I morra går turen til forhandler å få dem til å høre på lyden. Synes lyden var verre idag, har ikke kjørt på en liten stund, så vet ikke om det er derfor lyden virket værre. Men for å være helt sikker så drar jeg bort til forhandler å ber dem prøve den.

Hører den normal ut her :
https://www.youtube.com/watch?v=zIrOZC_ ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;

Her går den kun på tomgang, lyden er som sagt når jeg kjører. Og jeg klarte ikke å fange opp lyden mens jeg Kjørte.

Videoen din står som "privat" på Youtube!

Brukeravatar
lasse_hansen

Skal se om jeg får fiksa det nu B-)
Edit: da var det i orden, og klokka viser 03.30 så nå er det natta her i gården. Sov godt folkens

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Alltid vanskelig å høre slike ting på videoer da mikken skjelden fanger opp alle nyansene. For meg høres det ut som en helt normal motor?

Brukeravatar
lasse_hansen

Ja det er sant. Ikke lett å få fanget opp "lyden". Og lyden er for meg værst når jeg kjører.. Prøvde å kjøre å ta opp lyden samtidig, men det funka heller dårlig ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Etter å ha kjørt endel igår så synes jeg lyden bare blir mer og mer "frempå".... Hører lyden bedre nå synes jeg, om jeg drar på litt og kjører litt for aktivt til tider, så virker det som om den tikkelyden høres under 2000omd nå også, hørte den kun mellom 3-4000omd tidligere....

Har idag besøk av en fyr, og har vært nede og sett litt på sykkelen, og fant ut en ting, nå har jeg ikke fått testa den på veien og sjekka om det er det, pga litt alkohol innabords, og da er det vel best å la sykkelen stå..
Men når jeg dunker litt på radiatoren med fingeren, så kommer det en sånn metallisk lyd, den kommer ikke om jeg holder på radiatoren og dunker, men når jeg tar vekk hånden og bare dunker på den så kommer den lyden.
Så nå lurer jeg på om det kan være det som lager den "tikkelyden" jeg hører, høres ut som den tikkelyden er ifra motor, men radiatoren sitter jo rett ved, så i morra skal jeg sjekke litt nærmere på dette..

Har ikke fått vært innom forhandler og bedt dem hørt på den enda heller, men skal se om jeg får gjort det til uka, om det ikke er radiatoren som lager denne tikkelyden...

Når jeg dunker med fingeren på den så høres ihvertfall en metalisk lyd, og det kan jo være at denne lyden høres ut som en tikkelyd når motoren får litt turtall og ting begynner å viberere litt nedi der.. Hvem vet....

Hva trur dere?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kan fort være en slags vibrasjon i en tynn metallplate eller noe slikt i tilknytning til radiatoren. Høres ikke helt feil ut, det.
Kan også være en skrue i tilknytning til radiatoren som ikke skrudd til med rett moment, slik at det oppstår slark med dertilhørende ulyd...

Absolutt verd å sjekke nærmere.
Tror neppe det er ulyd fra den bunnsolide Kawa-motoren.

Brukeravatar
lasse_hansen

Skal som sagt sjekke nærmere det i morra, men godt å høre at det er flere her som trur lyden kan ha tilhørlighet nede i radiatoren eller lignende. Får som sagt ikke sjekket dette nærmere føre i morra.. Men da skal det sjekkes grundig ut... Men som sagt, det høres jo ut som lyden kommer ifra motor, en slagt tikkelyd eller hva jeg skal si.. Men radiator og motor sitter ganske nært hverandre, så kan fort være den radiatoren... Så vi får se i morra.. En oppdatering kommer i morra når det er sjekket ut :P :p

God lørdagskveld videre Aj, og dere andre som leser innom her :thumleft

Svar