3 fotsyken....ccm syken
-
- Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
3 fotsyken....ccm syken
Hmm, etter 1 år med banditen tror jeg jammen at jeg skal ha noe større......det kom fortere enn det jeg hadde trodd. Trenger litt høyere sykkel, blir faktisk litt stiv i knea etter en times tur. ...så nå er det bmw f800gs eller noe slikt som må prøves.....eller kanskje noe annet...ikke veit jeg helt hva, men kunne godt tenke meg litt "offroad" men til pendlebruk..... noen forslag? Synes 800-900 kubikk holder da det skal være lett og få med seg i byen.
er egentlig litt overrasket at jeg vil ha noe høyere, da dette var noe av grunnen til at jeg valgte banditen da denne var lav fin begynner sykkel....

I don`t care about little things.....
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: 3 fotsyken....ccm syken
Tja...Welshen skrev:Hmm, etter 1 år med banditen tror jeg jammen at jeg skal ha noe større......det kom fortere enn det jeg hadde trodd. Trenger litt høyere sykkel, blir faktisk litt stiv i knea etter en times tur. ...så nå er det bmw f800gs eller noe slikt som må prøves.....eller kanskje noe annet...ikke veit jeg helt hva, men kunne godt tenke meg litt "offroad" men til pendlebruk..... noen forslag? Synes 800-900 kubikk holder da det skal være lett og få med seg i byen.er egentlig litt overrasket at jeg vil ha noe høyere, da dette var noe av grunnen til at jeg valgte banditen da denne var lav fin begynner sykkel....
Kanskje greit å lufte tanken her i denne nye tråden?
Har faktisk vært inne på tanken å selge selv i høst, jeg...
Ja, nettopp!
Selge Tiger uten at det ligger noe voldsom dramatikk i dette.
Har vært plaget med en litt plagsom, men ufarlig sykdom de siste månedene, som har hemmet meg både i arbeid og når jeg har kjørt MC. Sykdommen kan dere lese mer om her: http://www.krokfinger.no" onclick="window.open(this.href);return false; og som er grunnen til at jeg fikk en lillefiner amputert for noen år siden.
Har tenkt at det kanskje kan være på tide med en liten pause fra MC-kjøringen og heller bruke penger på å tilbringe tid i sydligere strøk med masse varme som gjør godt for kroppen

MC kan jeg komme tilbake til når det måtte være om prioriteringene blir som skissert ovenfor, noe som ikke på langt nær er sikkert.
Uansett så fikk jeg et innfall for noen dager siden og la ut Tiger til salgs på AutoDB.no...
Må ikke selge. Tiger kan stå parkert mens jeg evt. tar en pause fra kjøringen. Om det er slik det blir neste sesong.
Men om noen er interessert vurderer jeg altså å selge.
Så da er det bare for Welchen og andre å ta en titt og gjøre en vurdering av om Tiger 1050 kan være noe å satse på.
Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med sykker'n!
Og hadde jeg ikke vært det så hadde nok Tiger hatt atskillig færre km. på telleren enn hva den faktisk har

Sjekke heftelser her...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Hei. Får ikke opp annonsen din AJ. Pause ja, det er jo trist å høre. MEn det er klart at helsa er viktig og skal ikke glemmes.....
Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan er driftsikkerheten på en tiger i forhold til tdm/BMW mv? Jeg liker ikke å skru og derfor noe som "Går" av seg selv med minst mulig småfeil og slikt
Sikkert et dumt spørsmål, men hvordan er driftsikkerheten på en tiger i forhold til tdm/BMW mv? Jeg liker ikke å skru og derfor noe som "Går" av seg selv med minst mulig småfeil og slikt
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Som nevnt, ingen dramatikk i en eventuell pause. Bruker vinteren til å finne ut at tingene.
Ser ut som AutoDB har ligget nede en liten stund i kveld? Driver med oppdatering, ser det ut til...
Prøv igjen litt senere...: http://mc.autodb.no/?_cmd=results&ListO ... mId1497245" onclick="window.open(this.href);return false;
Når det gjelder driftsikkerheten på Tiger, har jeg ingenting å utsette på der. Stå i hvert fall ingenting tilbake i forhold til Yamaha TDM 900. BMW kjenner jeg ikke godt nok til for å kunne uttale meg.
Sykker'n har startet hver gang uten problemer og viser ingen svakhetstegn hva gjelder det tekniske og heller ingen tegn på lekkasjer av noe slag eller bruk av olje.
Har heller ikke hørt noen bemerkninger om slitasje eller andre problemer fra de som har gjort service hver 10000 km. hos GMS på Gjøvik.
Jeg er utrolig godt fornøyd med denne sykker'n. Ikke minst overrasker den stort som tur-sykkel med passasjer og bagasje.
Ser ut som AutoDB har ligget nede en liten stund i kveld? Driver med oppdatering, ser det ut til...
Prøv igjen litt senere...: http://mc.autodb.no/?_cmd=results&ListO ... mId1497245" onclick="window.open(this.href);return false;
Når det gjelder driftsikkerheten på Tiger, har jeg ingenting å utsette på der. Stå i hvert fall ingenting tilbake i forhold til Yamaha TDM 900. BMW kjenner jeg ikke godt nok til for å kunne uttale meg.
Sykker'n har startet hver gang uten problemer og viser ingen svakhetstegn hva gjelder det tekniske og heller ingen tegn på lekkasjer av noe slag eller bruk av olje.
Har heller ikke hørt noen bemerkninger om slitasje eller andre problemer fra de som har gjort service hver 10000 km. hos GMS på Gjøvik.
Jeg er utrolig godt fornøyd med denne sykker'n. Ikke minst overrasker den stort som tur-sykkel med passasjer og bagasje.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- RoJo
- Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
Sit. AJ
"Har vært plaget med en litt plagsom, men ufarlig sykdom de siste månedene, som har hemmet meg både i arbeid og når jeg har kjørt MC. Sykdommen kan dere lese mer om her: http://www.krokfinger.no" onclick="window.open(this.href);return false; og som er grunnen til at jeg fikk en lillefiner amputert for noen år siden."
Dette kan i dag ordnes med et sprøytestikk og noen ukers opptrening av gjeldende finger, ikke slik som før at måtte en operasjon til.
"Har vært plaget med en litt plagsom, men ufarlig sykdom de siste månedene, som har hemmet meg både i arbeid og når jeg har kjørt MC. Sykdommen kan dere lese mer om her: http://www.krokfinger.no" onclick="window.open(this.href);return false; og som er grunnen til at jeg fikk en lillefiner amputert for noen år siden."
Dette kan i dag ordnes med et sprøytestikk og noen ukers opptrening av gjeldende finger, ikke slik som før at måtte en operasjon til.
- JRO
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Hei AJ, var jo litt trist å høre at plagene dine er så store at du vurderer pause fra MC livet, men håper at du kommer deg fult restituert tilbake neste sesong og kan erverve ny MC som kan bringe både deg og Bakpå fremdeles mange fine MC turer. Lykke til.AJ skrev:[Kanskje greit å lufte tanken her i denne nye tråden?
Har faktisk vært inne på tanken å selge selv i høst, jeg...
Ja, nettopp!
Selge Tiger uten at det ligger noe voldsom dramatikk i dette.
Har vært plaget med en litt plagsom, men ufarlig sykdom de siste månedene, som har hemmet meg både i arbeid og når jeg har kjørt MC. Sykdommen kan dere lese mer om her: http://www.krokfinger.no" onclick="window.open(this.href);return false; og som er grunnen til at jeg fikk en lillefiner amputert for noen år siden.
Har tenkt at det kanskje kan være på tide med en liten pause fra MC-kjøringen og heller bruke penger på å tilbringe tid i sydligere strøk med masse varme som gjør godt for kroppen![]()
MC kan jeg komme tilbake til når det måtte være om prioriteringene blir som skissert ovenfor, noe som ikke på langt nær er sikkert.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
3 fotsyken....ccm syken
Siden jeg pga dårlig dekning bruker Tapatalk, som jeg ikke skjønner mye av.
Vil jag bare sende avgårde et "Hakeslepp", men jeg regner med at du uancsett vanner den nye babyen din " McSiden" og fortsetter i samme gode ånd.
Må jo si at jeg håper du finner en litt mer fornuftig løsning på problemet ditt,
en å ta ferie fra / droppe hovedhobbyen din. Kan ikke helt hjelpe at jeg tenker at dette er veldig feil ???
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Vil jag bare sende avgårde et "Hakeslepp", men jeg regner med at du uancsett vanner den nye babyen din " McSiden" og fortsetter i samme gode ånd.
Må jo si at jeg håper du finner en litt mer fornuftig løsning på problemet ditt,
en å ta ferie fra / droppe hovedhobbyen din. Kan ikke helt hjelpe at jeg tenker at dette er veldig feil ???
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ingenting bestemt enda, men kan hende jeg har godt av en liten pause uansett. Vi får se hva som skjer.
Ingen stor dramatikk i dette.
Ting kommer på stell igjen etter hvert (som det også har gjort tidligere...) og MC-livet er ikke over slik det ser ut i dag, selv om det eventuelt blir en pause.
MCsiden.no vil dog driftes videre på samme vis som før
Ingen stor dramatikk i dette.
Ting kommer på stell igjen etter hvert (som det også har gjort tidligere...) og MC-livet er ikke over slik det ser ut i dag, selv om det eventuelt blir en pause.
MCsiden.no vil dog driftes videre på samme vis som før

Det er en tid for alt,også for pauser . Ikke nødvendigvis noe dramatikk i det.
-
Ja jeg har sett på den også. Men jeg lurer litt på å hente en fra tyskland og da er prisen nesten den samme om man velger f650gs eller f800gs... og da tror jeg jammen jeg går for f800gsen. Euroen er jo hyggelig og det er jo fort gjort å hente en derfra. Har henta menge biler og det har aldri vært noe problem.
Men først får jeg ta meg en prøverunde. Har i hvertfall funnet ut at jeg ikke ønsker å ha bøy på knea når jeg har hele fotbladet nedi bakken ved stopp. Det er fint ved stopp, men ikke fullt så fint på langtur for meg.
Men først får jeg ta meg en prøverunde. Har i hvertfall funnet ut at jeg ikke ønsker å ha bøy på knea når jeg har hele fotbladet nedi bakken ved stopp. Det er fint ved stopp, men ikke fullt så fint på langtur for meg.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Jeg har hatt min i mange år,men håpe at den blir større....njet..
Med våre fartsgrenser er det bare tull med store kjøretøy,unntatt nyttekjøretøy...

Med våre fartsgrenser er det bare tull med store kjøretøy,unntatt nyttekjøretøy...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
AJ det var trist lesning, håper da du finner ut av det
I værste fall er det vel ikke umulig å få lånt seg en mc om det skulle begynne å verke etter litt luft :-) Og god bedring.

Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000