Startet mitt mcliv del2 med å kjøpe meg en godt brukt 98 Honda CBR1100xx i 2003.
"Ho Honda" Tjente meg godt i 5 år og blei flittig brukt på kryss og tvers av Norge og Alpene.
Bilder på "det andre forumet" her: http://www.bike.no/user/18734/garage/126589" onclick="window.open(this.href);return false;
Det blei fast rutine med vårtur til Nurburgring i Mai og Helgetur på vestlandet i Juni samt et par 16dagers turer i Alpene. i løpet av de 5 åra.
Spesiellt Alpene i 2006 og Nurburgring/Assen i 2007 var fine turer.
Våren 2008 kom det en vaktmester fra vestlandet og pakket henne bak i en varebil og jeg var uten sykkel, vemodig.
Men jeg hadde en plan. Under alpeturen i 2006 parkerte jeg nemlig ved siden av en splitter ny Kawasaki ZZR1400 ved Comosjøen. Bestemte meg der og da at en sånn måtte jeg bare ha..... når den kom i svart.
Så derfor ble det intens jakt på ny sykkel i påska 08.
Etter mye vurdering hit og dit pakka jeg bil og henger og satte kursen mot Tyskland rett over påske og henta meg en nesten ny (3'km) hos forhandler rett syd for Hamburg.
Husker det hadde vært uvær og snøstorm nedover så jeg fikk ikke prøvkjørt men sykkelen var strøken og garanti det hadde jeg. Så fort vegen var bar hjemme så var det prøvetur og FOR en maskin.
Første turen var en opplevelse med en spennende avslutning da en skrue plassert i forhjulet bestemte seg å forlate hjulet sammen med all lufta i en hastighet på ca. hundreoghelvete. Alle som har prøvd dette veit at en mc med flatt forhjul blir understyrt, VELDIG understyrt.
Men for å si det som Theodor(gammel barnetvhelt) det gikk jo bra jo...
Her er forresten sykkel'n : http://www.bike.no/user/18734/garage/126823" onclick="window.open(this.href);return false;
Sesongen 2008 blei det Nurburgring Alpene og SBK på Monza samt endel flotte turer i Norge.
Blandt annet Sognefjellet i slutten i Sept.

I 2009 kjørte jeg masse i Tyskland, Nederland og Belgia. Hadde nær familie bosatt like ved Brussel og pendlet derfor nedover ca. ei uke i måneden. Det ble 4 turer på Nurburgring samt på kryss og tvers i området Ardennene/Mosel.
Avsluttet sesongen med å "totalvrake" ZZR'n på autobahn på veg nedover en tidlig morgen i September. Ett stk. vogntogsjåfør vinglet over i mitt felt og presset meg ut i ei rekke vegarbeidskjegler. Dro med meg en 6-7 stk av typen med blinklampe på toppen og kom til allt hell ut bak trailern på hjula. Men ZZR'n hadde skader for ca. 100'

Plastikk er dyrt!
Fikk sykkelen reparert på samme forhandler som jeg kjøpte den året før(var tilfeldigvis nærmeste sjappe) og henta den blank og fin på henger i påska 2010.
Den vanlige Nurburgringturen 2010 samt litt pendling til Belgia før jeg solgte sykkelen i slutten av Juni(fikk omtrent like mye igjen for den som jeg gav v. handel i 08).
Angra selvfølgelig som ei bikkje på salget men klarte nå komme meg gjennom sommer og høst.
Dette kunne selvfølgelig ikke vare og da kjørekompisen lurte på hva slags sykkel jeg skulle ha på Nurburgringturen i 2011 var veien kort til Finn.no
Tenkte jeg bare skulle ha meg noe rimelig og artig som også fungerte med passasjer og handla meg en godt brukt Kawasaki ZX9r.
Denne: http://www.bike.no/user/18734/garage/128897" onclick="window.open(this.href);return false;
Men standard så var dempinga så som så og det var litt annet som måtte fikses så da blei det wilbers demper bak og fjærer og overhaling på framdemperen. Allt tilpasset mitt lubne legeme.
Overraskende god tursykkel egentlig og den fungerte veldig bra over humpene i telemark og i kompresjonen i fuchsröhre.
Fikk filmet et par runder på Nordsløyfa, var artig iom at vi fikk kjøre vln løypa. 24km pr. runde:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Eo6mJJcqstw&feature=plcp[/video]
Prøvde å vente på noen kjørekompiser på denne runden men blei litt lei...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=1oqNXVTK7ac&feature=plcp[/video]
Forsøkte å komme meg på norgestreffet men feiga ut når vegen opp til hytta manglet(har hytte på Høvringen) og klokka nærma seg midnatt. Krasja på gjesterommet hos min onkel og tok valdresflya hjem dagen etter.
Var greit dårlig vær over fjellet:

Brukte også sykkelen på 15 dagers mcferie med passasjer til Kroatia via dolomittene, stelvio mm. Bortsett fra litt snaut med bagasje og lett forhjul funka det fint.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/V ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Allt i alt funka Zx9'n flott som TouRingsykkel, tok sikte på å beholde den i flere sesonger.
I vår blei det litt småkjøring her hjemme før den årlige Nurburgringturen i Mai. Kort fortalt så endte ZX9'n sine dager i autovernet på Höhe Acht pga kjølevæske fra en bil. Vi var 3 stk som gikk ned i samma sving.
Bilder:



Slapp fra det med et brannsår på venstre pekefinger

Blei et naturlig opphold i kjøringa pga. dette.
Bestemte meg ganske tidlig etter smellen for å kjøpe meg en ny turbuss og da for å prøve noe nytt. Leita derfor etter en pent brukt Hayabusa gen1. Letter sagt enn gjort å finne slikt til vettug pris her hjemme og etter å ha sett på noen utslitte oppripa eksemplarer samt en og anna "fake" fulleffekter kasta jeg meg over mobile.de
Plukka meg ut en 3-4 pene eksemplarer og pakka bil og henger og satte kursen sydover.
Slo til på en tannlegekjørt 2003 modell med 23' på telleren, fikk den meget rimelig da den hadde stått de siste 5år og det måtte skiftes dekk, drivpakke olje og litt småtteri. Men serviceheftet var plettfritt og en velbygd japaner har ikke vondt av litt garasjestøv.
Regnestykket på sykkel, frakt, avgifter(skrekk o gru) og nye hjul sa meg at sykkelen hadde kosta meg omtrent 92 tusenlapper når den omsider var klar for norsk landevei. Synes ikke det var gæærnt.
Foreløpig har jeg ikke gjort så mye med den bortsett fra å ta en service og bytte kjede/drev men litt har det blitt.
Har montert:
Pro oiler automatisk kjedesmører
Sw-Motech tankveske med 12v kobling
Sw-motech rack til sidevesker og toppboks
Givi E41 sidevesker samt V46 Toppboks
Symtec varmehåndtak
Bilde av mopeden:

Eksos og tuning kommer i høst/vinter. Planen er å lufte den skikkelig i alpene til sommeren.
Årets eneste skikkelige tur på sykkelen er tur retur prekestolshytta via suleskar. Har endel video fra turen som kommer etterhvert. må bare få redigert litt først.
Sånn det var en kjapp intro, snakkes her og på vegen
