Ja, ja.....det er ikke alltid lett..når selger får "tenkt seg om"..og ikke har til hensikt å holde avtaler og/eller "sliter" med egen salgsprosess.
Salget ble ikke noe av, han ringte meg i helga. Først var det noe om en sønn som ønsket å overta sykkelen. Javel, sa jeg, du får avklare med ham da. Så, i dag, var det ikke sønnen, men en nabo som hadde sett på den tidligere, som nå bød en tusenlapp over det jeg hadde avtalt med ham, men han kunne ikke betale MC'n før i neste mnd.
Var jeg interessert i å øke med en tusing, for å få den nå?. Nei, sa jeg det er jeg nok ikke. Avtalt pris står, du får oppgjøret i dag, og jeg henter sykkelen (på henger) når det passer deg, var svaret mitt.
Han skulle tenke på det, det gjorde han ved å ta kontakt for å fortelle at en kompis av en kompis var villig til å betale 2 lapper ekstra, med oppgjør til uka. Spørsmålet var da, er jeg fortsatt interessert?
Svaret ble kort nei. En slik prosess gidder jeg ikke, vi snakker om "småpenger", men, prinsippene i en kjøps- og salgsprosess er like viktige...for meg. SÅ, jakta er fortsatt i gang :-)
"
Man skal ikke skyte bjørnen før reven er skutt"...eller hvordan det lød