Suzuki SV650 S i fredrikstadområdet?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
morrun
Motorsykkelen din: nei, det var det da ...

Legg inn av morrun »

Hei godt folk. Etter mye "att og fram" har vi kommet til at antakeligvis er en Suzuki SV650 S (1999+) rett sykkel for kona. Har fulgt med på nett en stund, lest tester, sett yuotubevideoer og spurt meg fore. Ved en tilfeldighet viser det seg at selger av en Suzuki SV 650S er en jeg kjenner fra barndommen, verden er ikke stor. Han er nå bosatt flerfoldige mil fra oss, men er villig til å ta turen og kombinere den med en harryhandeltur over grensa, med kona på slep i bil. Dette forutsetter jo at det blir salg dersom sykkelen innfrir forventningene. Det er jo litt dumt at hverken kona eller jeg noen sinne har sett en slik sykkel i levende live da. Derfor lurer jeg på om det er noen i Fredrikstad-området som har en slik og er villig til å vise den frem, slik at kona vet litt mer om hvordan en slik sykkel er?
Mvh morrun

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Re: Suzuki SV650 S i fredrikstadområdet?

Legg inn av TBI81 »

Skulle gjerne lånt deg min (som jeg nok, særdeles vemodig, kommer til å legge ut til salgs for alvor over vinteren), men Trondheim er vel litt langt unna ;-)

morrun

Legg inn av morrun »

Takk for tilbudet, men da er sykkelen vi vurdere å kjøpe nærmere. Forøvrig forventer vi ikke at kona skal få "suse avgårde inn i solnedgangen" på prøvetur. Det er vel egentlig nok om hun får følelsen av den. Selv uten å få løfte beina samtidig opp på fotvilerne, så hadde det vært nyttig å fått se en slik sykkel.
Mvh morrun

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

morrun skrev:Forøvrig forventer vi ikke at kona skal få "suse avgårde inn i solnedgangen" på prøvetur.
Hvorfor ikke? Må jo prøvekjøre, ikke bare sitte på...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

morrun

Legg inn av morrun »

Jo, for alt jeg vet sitter det noen i fredrikstadområdet med en slik sykkel som kanskje kan tenke seg å vise den frem, men som ikke har lyst til å låne ut sykkelen sin til fremmedfolk.
mvh morrun

morrun

Legg inn av morrun »

Ingen der ute?

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Tror jeg skal ta sjansen på å svare at ingen av de aktive på forumet, ihvertfall ikke bosatt i Østfold har noengang snakket om slik sykkel.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

morrun

Legg inn av morrun »

Nei, synd det ikke ser ut til å gå i orden. Kona, ungene og jeg var på bomtur hos den lokale Suzukiforhandleren i dag. De har etter sigende solgt slike sykler i bøtter og spann, men hadde hverken nye, brukte eller noen inne på verksted i dag, som kona kunne prøvesitte for å få litt følelsen av en slik sykkel. Har blitt oppfordret til å reise til andre Suzukiforhandlere i fylket, for der skulle det finnes SV`er inne. MEN, i en hektisk hverdag med jobber, barn, trening og alt, skal det godt gjøres å rekke det innen onsdag ettermiddag. Husker ikke om jeg nevnte det ovenfor, men selger tilbud seg å ta turen onsdag. Derimot synes jeg det er en risiko og ta, siden vi ikke vet nok om hvordan disse syklene ser ut i virkeligheten. Dersom selger reiser flerfoldige mil slik så forplikter jo det litt, så sant ikke sykkelens tilstand avviker fra selgers beskrivelse i negativ retning. Frykter at hele greiene kan bi nokså kleint og at kona ender med en sykkel hun ideelt ikke ønsker.
Mvh morrun

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

morrun skrev:Husker ikke om jeg nevnte det ovenfor, men selger tilbud seg å ta turen onsdag. Derimot synes jeg det er en risiko og ta, siden vi ikke vet nok om hvordan disse syklene ser ut i virkeligheten. Dersom selger reiser flerfoldige mil slik så forplikter jo det litt, så sant ikke sykkelens tilstand avviker fra selgers beskrivelse i negativ retning. Frykter at hele greiene kan bi nokså kleint og at kona ender med en sykkel hun ideelt ikke ønsker.
Mvh morrun
Jeg mener at dere ikke skal føle noen form for forpliktelse overfor en selger som tilbyr seg å kjøre til dere for å vise fram sykkelen. Uavhengig av hvor langt han eller hun må kjøre.
Men kan være greit å gjøre dette tydelig og klart på en høflig og greit på forhånd overfor selger.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Ligger vel ingen kjøpsforpliktelse i dette om nåværende eier tilbyr seg det! Hadde gjort det samme selv jeg.....MC'ister er stort sett glade i å kjøre tur, så tilbyr han seg så si ja takk, server en kopp kaffe og prøvesitt/prøvekjør. Faller den ikke i smak, lar du eier ta med seg SV'n sin på en fin tur hjem igjen :-)

morrun

Legg inn av morrun »

Tusen takk for støtta. jeg tenker så det knaker. Vi snakker sørlandet-fredrikstad, SØRLANDET-FREDRIKSTAD! Det er så langt at jeg føler det forplikter noe. Det er en liten og urolig tass som sitter på ene skulderen min som visker at;" Han må jo være desperat etter å bli kvitt denne sykkelen. Hva er galt med den? ". På andre skulderen sitter han som sier; Jøss for en grei kar! Det jeg har blitt kjent med i dag, etter å ha snakket med den lokale Suzukiforhandleren, er at SV`en skal på storservice med ventiljustering til 10-12.000,- innen 60.000km. Det er ikke så mange hundre milene til. Det kan jo være en del av bildet her. Dette har ført til at prisbildet blir mer sammensatt også.
Vel, får tenke fort og godt og snakke litt mer med selger.

Men uansett. Det blir nok en SV 650 S. Håper det dukker opp en invitasjon, slik at kona kan få sett en.
Mvh morrun

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Helt sikkert bare en kosetur for ham/henne dette. Si til ham: "ja om du selv VIL ta turen, så er jo det flott. VI kommer nok til å vurdere din og et par andre modeller, men det hadde jo vært kjekt å se den om du tar turen innom"

Kjør på.....sjansen for at dette bare er en grei kar/dame som gjerne gjør dette, da han/hun skjønner at dere gjerne vil se på/ta på, før dere bestemmer dere, er ganske så stor i dette "miljøet"

"Gjør for andre, som du vil at de skal gjøre for deg!"...er et greit utgangspunkt :-)

Svar