dekkbyttehjelp i Bergensområdet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
bergenser83
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

dekkbyttehjelp i Bergensområdet

Legg inn av bergenser83 »

Noen som har lyst å bytte et par flasker vin mot hjelp til å bytte dekk?

Har en scooter som skal få nye dekk som jeg bestiller på nett. Sist jeg forsøkte å bytte dekk selv så avbrøt jeg underveis da jeg ikke fikk dekket av felgen. (en veteransykkel jeg hadde en gang)

Om noen har mulighet til å hjelpe så kommer jeg kjørende på scooteren med dekkene på ryggen og et par flasker vin i toppboksen.

Send en pm om du føler kallet ;)

(har sjekket med to lokale mc-sjapper som begge skulle ha 800-1000 kr for skiftet)

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Re: dekkbyttehjelp i Bergensområdet

Legg inn av ArcticTiger »

Da er 2 flasker vin litt snaut syns jeg :mk
Trikset er å få dekk-kanten helt nedi fordypningen i felgen når du skal krenge dekket av og på. Og litt Zalo el.lign på dekk-kanten gjør underverker både ved av og påmontering.

bergenser83
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Legg inn av bergenser83 »

kan strekke meg til tre, om jeg får plass i boksen;)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

bergenser83 skrev:kan strekke meg til tre, om jeg får plass i boksen;)
Kom igjen! Du får plass til en tre-liter, vel? :knegg

Spøk til side; satser på at noen leser dette og tilbyr hjelp. Alltid hyggelig hvis MCsiden.no kan være kanal for at nettopp slikt skjer :thumleft

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Kjør bort på Biltema,og så kjøper du deg 3 dekkspaker og et par store tvinger.
Sett hull i dekket som skal av,så slipper du å rote med å få ut ventilen,den trenger du ikke røre. Press dekket løs fra felgen med skrutvingene,og få kantene inn mot midten der felgen er utdypet,så smetter du det av med dekkspakene.Smør gjerne med Zalo elns,så går det lettere. Samme med dekket som skal på,smør det godt langs kantene med Zalo,første siden klarer du å presse på kun med håndmakt,siste må du bruke dekkspakene. Trikset er å få den delen av dekket som allerede er inne på felgen til å ligge i felgens fordypning. Da er det rimelig lett å få den siste biten over kanten. Og så går du bort på en bensinstasjon og fyller i luft,hvis du ikke har kompressor selv.Bare pass på at ingen tommeltotter ligger mellom dekket og felgen når det smeller på plass :knegg

Etterpå går du hjem og spanderer vin på konemor,så skal du se at kvelden er berget :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

Svar