Storsand, Tofte, riksvei 23

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Snill Vaffel
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000

Storsand, Tofte, riksvei 23

Legg inn av Snill Vaffel »

Da har jeg hevrt på en lufte tur som bydde på litt problemer når jeg kom hjem, ved Storsand har de funnet ut at de endelig skal legge ny asfalt, ja HELE veien ikke bare flekevis, her blir du hentet av en følge bil som følger deg et stykke... Det ligger asfalt søl og driiiit overallt jeg prøvde så godt jeg kunne å legge meg helt ut i kanten der det ikke var så mye dritt, men når jeg kom hjem ser jeg det er bare til å ta fem lampeolje får å få vekk all asfalten som har lagt seg i form av laange streker på kåpa :ills

Samt Rett før storsand er det skilting om asfalt arbeid, her møter du den "fine" bilen med sand asfalt eller hva det er som bare tetter sprekkene i veien, støvføyka står så håper ikke dette setter seg fast noen steder.

Det ligger også en del tømmer flis/stokker/greiner i veien i 70 sona på Tofte....

På riksevei 23 (den nye delen) mot den første tunellen/rundkjøring til røyken/slemmestad er det manuel dirigering av traffikken.
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

joo
Motorsykkelen din: '

Re: Storsand, Tofte, riksvei 23

Legg inn av joo »

Men er jo bra dem endelig gjør ferdig all den fæle vegen fra Storsand mot Tofte.
Forresten passerte jeg den "blåsebilen" hjemme på Nærsnes da jeg kom fra jobb i dag, så man skal vel merke vegarbeidene i store deler av Røyken noen dager virker det som.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Snill Vaffel

Ja har blitt omdirigert flere steder i røyken i dag. Og ingenting er bedre enn at de utbedre veiene her ute, men de kan jo godt ringe og fortelle meg det så jeg slipper å få all den asfalt dritten på kjøretøyet :P :p
Sist redigert av Snill Vaffel den 05 sep 2012, 17:21, redigert 1 gang totalt.
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

joo

Legg inn av joo »

Snill Vaffel skrev: men de kan jo godt ringe og fortelle meg det så jeg sipper å få all den asfalt dritten på kjøretøyet :P :p
LOL :lol Spesialvarsel de kaller det vel?

Brukeravatar
Snill Vaffel

Hehe ja kall det hva du vil :D

Veiene ved Nærsnes trenger litt omsorg nå de også, har kjørt med sånn mini tur via Bødalen, Slemmestad over Nærsnes og tilbake til Åros, veien er ikke like fin overalt nei....
Snill Vaffel

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Ja, husker det var konge å få fersk, skarp asfaltgrus på forrige sykkel... den hadde remdrift så det ble et par små punkteringer av remmen, heldigvis ikke i kanten. Men var ikke helt blid på mangelfull skilting. ](*,)

Snabelbilene kan komme brått på rundt en sving - de skiltes som regel heller ikke og Vegvesenet på 175 aner ikke hvor de er - for det er jo en underleverandør som Vegvesenet ikke har kontroll på.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

joo

Legg inn av joo »

Nå bruker jeg aldri MC`en til "nyttekjøring", kun for årntli tur når det er fri. Men har funnet ut at breie dekk er bra på bilen så man ikke kiler seg så lett fast i alle sprekkene i vegen! Og så er det reine slalomkjøringa når man skal ut på MC-tur de første kilometerne. Kjenner etter hvert til hvor de verste sprekkene er. Det verste er at det ikke har vært særlig kos å ta en liten Hurum-runde på kveldene denne sesongen pga veldig dårlig veg.
Men nu er jo en god del av vegene her i området så dårlig konstruert fra bunnen av at nytt dekke ikke varer lenge før det år i oppløsning igjen... Men det er jo bare obligatoriske straffeetapper før man kommer seg ut i eldoradoene vestover :prf

Svar