Populært kalt Kryss-Kryss i visse MC-kretser på nordmøre / Kristiansundsområdet

Har en kompis (ikke her på MCsiden.no, nei...), som har vært ytterst lite aktiv MCist de siste årene. Nå har han endelig (?) bestemt seg for å selge XX'en sin. Mener å huske den er rød med full veskesett med motivlakkering i en slags rosa variant...MaxTron skrev:Honda CBR 1100 XX Super Blackbird er vel den hele og fulle betegnelsen trur æ??
Det er i hvertfall en veldig god sykkel å sitte på medAJ skrev:Har en kompis (ikke her på MCsiden.no, nei...), som har vært ytterst lite aktiv MCist de siste årene. Nå har han endelig (?) bestemt seg for å selge XX'en sin. Mener å huske den er rød med full veskesett med motivlakkering i en slags rosa variant...MaxTron skrev:Honda CBR 1100 XX Super Blackbird er vel den hele og fulle betegnelsen trur æ??
Hva prisen er vet jeg ikke. Husker heller ikke årsmodellen, men mener å erindre at den er 10 år gammel elns...
Kanskje jeg skal innhente mer data, fått tatt noen bilder og lagt ut sykker'n her...?
Hm...![]()
Kanskje det gitt...
Bygge tak over Bislett stadion, så kan vi kjøre rundt i ring hele vinteren..Carpa skrev:Jeg får vel kjøpe meg en simulator så jeg kommer meg gjennom vinteren uten medisiner
SuperMorten skrev:Bygge tak over Bislett stadion, så kan vi kjøre rundt i ring hele vinteren..Carpa skrev:Jeg får vel kjøpe meg en simulator så jeg kommer meg gjennom vinteren uten medisiner![]()
Det er vel bare å begynne i trafikken når du kjenner deg "klar", at du behersker og er noenlunde trygg på å betjene og kjøre sykkern.Carpa skrev:Hmm, funderer![]()
Når kan man egentlig regne seg som klar for å øvelseskjøre i trafikken? Finnes det noen pekefingerregel for det? Hva er deres erfaringer?
Jeg husker at da jeg tok lappen så ble jeg sendt rett ut i trafikken på første kjøretime og da jeg begynte å fly seilfly var det heller ikke noe kjære mor.
Det er forsåvidt ingen andre regler enn at du skal kjøre på veier du synes er greit, altså helst ikke starte med bykjøring f.eks. Og at man behersker kjøretøyet da :-) Og selvfølgelig enten lappen på bil eller trafikalt grunnkursArcticTiger skrev:Det er vel bare å begynne i trafikken når du kjenner deg "klar", at du behersker og er noenlunde trygg på å betjene og kjøre sykkern.Carpa skrev:Hmm, funderer![]()
Når kan man egentlig regne seg som klar for å øvelseskjøre i trafikken? Finnes det noen pekefingerregel for det? Hva er deres erfaringer?
Jeg husker at da jeg tok lappen så ble jeg sendt rett ut i trafikken på første kjøretime og da jeg begynte å fly seilfly var det heller ikke noe kjære mor.
Så må du sjekke reglene for øvelseskjøring, mulig det er endringer her siden sist du øvekjørte.
Ja det er det selvfølgelig. Vi kommer til å teste ut bruk av mobiltelefon for det er lov så lenge du har handsfree.ArcticTiger skrev:Skal den du øvekjører med sitte på, eller følge på eget kjøretøy? Hvis han er på eget kjøretøy er det vel krav om komunikasjonsutyr?