GW 1500 vs. 1800

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Zotz
Innlegg: 12
Registrert: 21 jun 2011, 12:56
Motorsykkelen din: HD Electra Glide 1340 1994
Bosted: Indre Østfold

GW 1500 vs. 1800

Legg inn av Zotz »

Ønsker litt synspunket fra de som har erfaring med begge. Er egentlig veldig fornøyd med 1500'n, men det er rart med det..."Suget" etter 1800 begynner å melde seg.

"Ser litt mer moderne ut, større motor, ikke så kul bakfra da men.." Har selv ikke kjørt 1800 en meter, da jeg er litt redd for at det skal bli en nedtur å sette seg på 1500'n igjen :-k

Kan jo være at det ikke er noe grunn til bekymring. "The big question" er igrunn om det er værd å legge minimum 100.000 i mellom for å gå fra en gammel 1500 til en gammel 2001 til 2003 modell 1800?

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1446
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: GW 1500 vs. 1800

Legg inn av Relax »

:))
Verdt det? Kommer an på hvor mye følelser er verdt :D

Det er jo ikke verdt det, men fy flate så morro!!!

Jeg frekventerer litt på noen amerikanske sider hvor slikt er diskutert...og det som går igjen synes å være at 1800'n har stivere ramme, er litt mer sporty i svinger og til krabbekjøring, og har lavere tyngdepunkt....dette setter mange pris på. Andre mener 1500'n er like bra, eller bedre, på langt kjøring...

:)
"Do the right thing"

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: GW 1500 vs. 1800

Legg inn av Kawasaki »

Hadde et innfall for en stund siden,om å anskaffe meg en sånn Goldwing.Spurte litt rundt om,og det var noen som mente 1500'ern hadde mere bein/kne-plass.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1446
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: GW 1500 vs. 1800

Legg inn av Relax »

Kawasaki skrev:Hadde et innfall for en stund siden,om å anskaffe meg en sånn Goldwing.Spurte litt rundt om,og det var noen som mente 1500'ern hadde mere bein/kne-plass.
Hører det samme!
32 - 34" bein rekker ned på 1800 flatt, men knapt nok på 1500.
Sete sak sikkert, men ..... :D
"Do the right thing"

Brukeravatar
Zotz
Innlegg: 12
Registrert: 21 jun 2011, 12:56
Motorsykkelen din: HD Electra Glide 1340 1994
Bosted: Indre Østfold

Re: GW 1500 vs. 1800

Legg inn av Zotz »

Jeg har en 96, og den skal visst være lavere i setet enn de tidligere 1500.
Jeg har ikke noe problemer med å rekke ned. Både kona og jeg har passert 50 med margin, så komforten på en tourer passer oss godt. Litt stivere og stølere i kroppen nå enn før. Hun sitter veldig godt i bakre soffan, og stortrives der.
Fikk prøvd oss litt for et par år siden på tur til sørspania. Dagsetapper på både 70 og 80 mil gikk helt greit.

Det er bra "trøkk" i motoren, og sykkelen er veldig stødig. Selv med nedlegg så fothvilere subber, går den som på skinner. Skryt til både Honda og Dunlop for det. Metzler som satt på før, føltes ikke bra.
Har vært "motorsyklist" de siste 26 år, og har kjøpt noen sykler opp igjennom. Alle har vært bruktsykler, men helt enig, det er like forbasket morro hver gang.
Får vel slå meg hard og prøve en 1800 selv. Det gir ikke noe erfaring, men man får jo følt litt på det.
Annet viktig poeng, er at hvis jeg klinker til med en 1800, og kona ikke har samme gode opplevelsen og komforten som på den vi har nå, da... :D

-

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: GW 1500 vs. 1800

Legg inn av pelsen »

Kawasaki skrev:Hadde et innfall for en stund siden,om å anskaffe meg en sånn Goldwing.Spurte litt rundt om,og det var noen som mente 1500'ern hadde mere bein/kne-plass.
før eller etter at dørene er fjernet? ser at det er populært å kjøre uten dører :knegg

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: GW 1500 vs. 1800

Legg inn av MaxTron »

pelsen skrev:
Kawasaki skrev:Hadde et innfall for en stund siden,om å anskaffe meg en sånn Goldwing.Spurte litt rundt om,og det var noen som mente 1500'ern hadde mere bein/kne-plass.
før eller etter at dørene er fjernet? ser at det er populært å kjøre uten dører :knegg
:lol :thumleft :lol
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: GW 1500 vs. 1800

Legg inn av Intruder »

Hvis såfremt ifall dersom om jeg skulle hatt en Gull Ving tror jeg nok både 1500 og 1800 ville vært aktuelt,de nyeste koster iallfall flesk om det kan sies på den måten... :-)å

:mc5
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar