Wheelonass skrev: Dersom dette ikke blir noen suksess for meg så har jeg prøvd, og da blir det en vanvittig rå HD-trike med unik lakkering og utseende, hahahaha!



Wheelonass skrev: Dersom dette ikke blir noen suksess for meg så har jeg prøvd, og da blir det en vanvittig rå HD-trike med unik lakkering og utseende, hahahaha!
hadde de vært kompetente så skulle de ha kommet med alle kravene etter første visning. Å komme med nye momenter hver gang tyder jo bare på at de ikke tør å ta en beslutning.Wheelonass skrev:Kontakten på Biltilsynet sa jo noe som er sant og det er at dette er første sykkel av denne type i Norge, og de må være sikre på hva som skal ligge til grunn for godkjenningen. Andre som kommer etter får det nok lettere :) Og det er jo en god følelse å ta med seg når de værste frustrasjonene dukker opp, hehe. Dersom dette ikke blir noen suksess for meg så har jeg prøvd, og da blir det en vanvittig rå HD-trike med unik lakkering og utseende, hahahaha!
Har jo integralbremser! Så jeg har kun "forlenget" bakbremsepedalen slik at jeg kan bruke bakbremsen.MaxTron skrev: Er helt sikker på at det finns justerbare fordelingsbokser, så en får riktig bremsekraft fram og bak
Akkurat dette trodde jeg var en "vanlig" løsning som var tatt i bruk av flere.Wheelonass skrev: ....Er også veldig spent på hva de tenker om at jeg har fått laget en overgang fra bakbremspedal opp til styret, om dette vil tilfredsstille kravene i direktivene eller om jeg må søke dispensasjon og slik komme inn i papirmølla igjen... .
Byråkrater er vel vernet rase de ? Å bruke fornuft og vett syntes tungt, Jeg ligger i en sak ,med skattevesenet om dobbelbeskattning. De er enige i at over 100% beskattning er galt meg jeg må "bevise" det selv om de er enig at deres krav er feil.pelsen skrev:ellers er det vel på tide å stille krav til kompetansen til den personen som skal ta avgjørelsen.
Har nevnt det tidligere i denne tråden: Sett TV2 hjelper deg på saken, få ting ut på riksdekkende media!!Pollti skrev:Byråkrater er vel vernet rase de ? Å bruke fornuft og vett syntes tungt, Jeg ligger i en sak ,med skattevesenet om dobbelbeskattning. De er enige i at over 100% beskattning er galt meg jeg må "bevise" det selv om de er enig at deres krav er feil.pelsen skrev:ellers er det vel på tide å stille krav til kompetansen til den personen som skal ta avgjørelsen.![]()
Sånt blir det advokat mat av og den utgiften må jeg dekke av egen lomme selv om jeg "vinner". Blir sikket billig dette her.Alt begynte med Altinn tullet for litt siden... Til saken er avgjort må kravet betales. Byråkratiet må gå sin tunge gang må vite. Staten gjør aldri feil. :-)å Og gjør de feil så sitter det en paragraf rytter et sted i systemet med 14 dagers behandlingstid for å gjøre noe. Og sånn går nå dagene...
Tja, eventuelt så gjør en det bare vondt værre, jfr GDL-dieselen som regjeringen har gjort det de makter for å få stoppet, tross mye mer miljøvennlig. Men, men Wheelonass; STÅ PÅ! Vi backer deg fullt ut her.MaxTron skrev:Har nevnt det tidligere i denne tråden: Sett TV2 hjelper deg på saken, få ting ut på riksdekkende media!!Pollti skrev:Byråkrater er vel vernet rase de ? Å bruke fornuft og vett syntes tungt, Jeg ligger i en sak ,med skattevesenet om dobbelbeskattning. De er enige i at over 100% beskattning er galt meg jeg må "bevise" det selv om de er enig at deres krav er feil.pelsen skrev:ellers er det vel på tide å stille krav til kompetansen til den personen som skal ta avgjørelsen.![]()
Sånt blir det advokat mat av og den utgiften må jeg dekke av egen lomme selv om jeg "vinner". Blir sikket billig dette her.Alt begynte med Altinn tullet for litt siden... Til saken er avgjort må kravet betales. Byråkratiet må gå sin tunge gang må vite. Staten gjør aldri feil. :-)å Og gjør de feil så sitter det en paragraf rytter et sted i systemet med 14 dagers behandlingstid for å gjøre noe. Og sånn går nå dagene...
Da kommer nok skattesjefen sjøl å håndhilser å sier at dette skal vi selvfølgelig ordne opp i.
Veldig bra! :=D> Hilsener som dette er jeg sikker på mange setter pris påWheelonass skrev: Benytter samtidig anledningen til å takke alle sammen for varme ord og en vanvittig god støtte, og da spesielt til de som har handlet og ikke bare snakket (dere vet hvem dere er)!Jeg VET at jeg vil være på veien i 2013, og jeg gleder meg slik at jeg har ikke ord!
Wheelonass skrev:hehehehe, ser ut som mange har mye frustrasjoner inne overfor "byråkratiet"Selv tar jeg det med knusende ro. De likte godt sperra som ble laget for å ungå utfelling over 30km/t. (Og jeg bukker meg i støvet for mine to reddende engler der) Og de mener systemet er godt for å gi meg muligheten til å komme ut på to hjul. Dette er jo den første sykkelen i Norge, må vite, så de vil jo bare gjøre et godt grunnlag for de neste som kommer.
Når det gjelder bremser så er det vist et eget direktiv som er ganske klart, men vedkommede hos Biltilsynet hadde tanker om dette, og er en oppegående kar som jeg har på min side. Jeg forstår og jeg forstår ikke alt som blir pålagt, men så lenge det er enkelt å få gjort noe med så er det greit. Jeg håper at jeg får hjelp med disse tingene ganske fort og at sykkelen vil være klar når sesongen 2013 starter.
Og jeg ønsker ikke å blande inn media i denne saken, den nærmere seg virkelig slutten nå, og da får media heller komme inn med gladsaken om at jeg endelig har nådd målet mitt om å komme tilbake som motorsyklist, det ene målet som jeg har hatt fra første stund etter ulykka for over ni år siden :)
Benytter samtidig anledningen til å takke alle sammen for varme ord og en vanvittig god støtte, og da spesielt til de som har handlet og ikke bare snakket (dere vet hvem dere er)!Jeg VET at jeg vil være på veien i 2013, og jeg gleder meg slik at jeg har ikke ord!
Som sagt så har æ vurdert å få flyttet bakbremsa opp på styret, så hvis du etterhvert har noe nyttig info om dette, så blir æ gladWheelonass skrev:
Når det gjelder bremser så er det vist et eget direktiv som er ganske klart, men vedkommede hos Biltilsynet hadde tanker om dette, og er en oppegående kar som jeg har på min side. Jeg forstår og jeg forstår ikke alt som blir pålagt, men så lenge det er enkelt å få gjort noe med så er det greit. Jeg håper at jeg får hjelp med disse tingene ganske fort og at sykkelen vil være klar når sesongen 2013 starter.