Angående skruer som sitter dønn fast..
Det obligatoriske er selvsagt å sause inn med et eller annet "rust oppløser" middel... WD40 er ypperlig.
Så må du har riktigverktøy.. Ikke et som passer sånn ca.
Da bruker du god og stabil håndkraft. Om det ikke hjelper, må du kanskje ty til et slagverktøy av ymse slag.
I mangel på trykkluft i garasjen min, har jeg en ting jeg slår på med hammer, som "nøkker" til i ønsket retning med ønsket verktøy på i tuppen.
Mener å si at det ble kjøpt på Biltema for 15-16 år siden, og holder koken fremdeles etter utallige episoder med blind vold!
Det kan også tenkes at det du prøver å løsne er festet med gjengelås type sterk, og da må du til med en induksjonsvarmer for å varme opp bolt/skrue, før du kan få slått den løs.
Induksjonsvarmer er enten den rimelige varianten av type gassblåser og varm opp metallet... OBS skader lakk og er ikke å anbefales om det er på et klart å tydelig sted.. Den ordentlige varianten... Vell... Det blir nok rimeligere å sette den på et verksted for å få dem til å justere enn å kjøpe et induksjons verktøy. (10k pluss eller no der om kring).