
Min første MC er på plass :D
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Jeg ville gått for GSX-en 

- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Den må jo ha så høgt turall for å trivesArcticTiger skrev:Jeg ville gått for GSX-en


Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Chevy1974 skrev:No har eg endeleg oppretta min egen blogg, så eg tenker vi tar resten av historien om min start på MC-karrieren der :-)
Takk for gode og mange råd i denne tråden. Håpar å treffe nokon av dykk på vegen etterkvart
Dette er jo din tråd - du kan bytte overskrift i første innlegget i tråden - men kanskje du skal endre den litt etter litt....
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Hva med en sånn som Carpa gikk for? Den har vel kreftene litt lavere i turtallsregisteret enn hva gsx'en har. Men kanskje du må litt opp i pris da?
Ellers vil jeg si at for å være en cuiser, så er Kawasaki VN800 ganske grei. Svigerfar har en slik, og jeg har kjørt den noen turer. Ikke en sykkel for meg, men jeg koste meg på de turene jeg hadde med den.

Ellers vil jeg si at for å være en cuiser, så er Kawasaki VN800 ganske grei. Svigerfar har en slik, og jeg har kjørt den noen turer. Ikke en sykkel for meg, men jeg koste meg på de turene jeg hadde med den.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Jepp, det er en Shadow :)Chevy1974 skrev: - Honda VT750 1999-mod (dette er vel ein Shadow?)
...
Er det farlig å suse av gårde i 80 km/t på norske småvegar med telehiv på ein slik sykkel?
Kor mykje må eg forresten ut med for å skifte bakdekk på ein slik sykkel?
Har ikke opplevd at det var skummelt å kjøre over hull i veien eller telehiv. Som alle andre (antar jeg) prøver jeg å inngå å treffe hull, men det er jo ikke alltid mulig. For å redusere støt stiger jeg ofte litt opp på fotpinnene, det hjelper mye. Men Det er da snakk om komfort, det har nok ikke så frrryktelig mye å si for sikkerheten. Sykkelen sitter ellers godt på veien.
I våres skiftet jeg begge dekk. Dekkene kostet meg under 2000,- (kjøpt på nett), verkstedet tok vel rundt 1100,- for jobben + nye slanger (husker ikke om det var inkl. moms...). Dvs. 2 nye dekk + 2 nye slanger + jobben: ca 3100,-.
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Intruder-Shadow-etc fra 80-90-tall har begrensede veiegenskaper, det begrenser seg naturlig med begrenset fjøringsvei og temmelig klumpete hjulopphengsdesign. Du kan endelig bytte div komponenter for å gjøre det bedre, men bra vil det aldri bli. Om det er farlig? Nei, det blir vel å dra det for langt. Men bra er det bare ikke. Da er sykler som CBF GSX etc langt bedre. Personlig synes jeg sittestillingen på Intruder-Shadow-klassen er grusom. Nå har jeg rett nok en ryggskade, men en time på en slik sykkel er nok til å få meg til å "hate"Chevy1974 skrev:Det var merkbart mindre treff på bloggen enn her inne, så eg fortsetter litt her likevel![]()
Særleg sidan eg endå har eit par spørsmål rundt valg av MC, så er det greitt å få svar frå flest mulig :-)
Kort oppsummert frå det eg la inn i bloggen, så prøvde eg:
- Honda VT750 1999-mod (dette er vel ein Shadow?)
- Suzuki GSX600 2002-mod
- Suzuki Intruder VS700 1987-mod
Eg synest både Shadown og Intruderen var veldig fine å køyre, mykje bedre enn eg hadde trudd. GSX var sjølvsagt ein heilt annen type sykkel, men eg er ikkje sikker på om den er så mykje bedre for meg.
Det eg la best merke til på cruiser-syklane var kort vandring på støtdemparane. Relativt små hull i vegen opplevdest som kraftige spark bak
Mulig at bakdemparane var dårlege. Kva er erfaringa til andre med denne typen syklar?
Er det farlig å suse av gårde i 80 km/t på norske småvegar med telehiv på ein slik sykkel?
Kor mykje må eg forresten ut med for å skifte bakdekk på ein slik sykkel? Kva forretning/verksted er best til å gjere denne jobben?


Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Kan sikkert få ein av tilsvarande type rimelegare, men denne typen trur eg ligg litt høgare i utgangspunktet enn cruiser ja.Snikkeren skrev:Hva med en sånn som Carpa gikk for? Den har vel kreftene litt lavere i turtallsregisteret enn hva gsx'en har. Men kanskje du må litt opp i pris da?
Etter å ha prøvd Intruderen kjenner eg at det er denne typen sykkel (cruiser) eg vil ha :-)
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Ja, eg prøvar jo gjerne å unngå hull i vegen, men på ein prøvetur for å finne ut litt om sykkeltypen var det veldig greitt å treffe "der det svei mest" for å finne ut korleis den varjolan skrev:Har ikke opplevd at det var skummelt å kjøre over hull i veien eller telehiv. Som alle andre (antar jeg) prøver jeg å inngå å treffe hull, men det er jo ikke alltid mulig. For å redusere støt stiger jeg ofte litt opp på fotpinnene, det hjelper mye. Men Det er da snakk om komfort, det har nok ikke så frrryktelig mye å si for sikkerheten. Sykkelen sitter ellers godt på veien.
I våres skiftet jeg begge dekk. Dekkene kostet meg under 2000,- (kjøpt på nett), verkstedet tok vel rundt 1100,- for jobben + nye slanger (husker ikke om det var inkl. moms...). Dvs. 2 nye dekk + 2 nye slanger + jobben: ca 3100,-.

Tru nok ikkje den er så verst når eg får vent meg til den skikkeleg. God lesing av vegbane og aktiv plassering er viktige stikkord som eg må lære meg å gjere automatisk. Som andre har sagt her inne før meg, det er no læringa startar :-)
Takk for info om dekk. Kva verksted brukte du til å legge om?
Er det mykje dyrare om eg kjøper dekk hos dei som legger om?
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Er det stor forskjell på denne tidsepoken og nyare av samme type?fikse skrev:Intruder-Shadow-etc fra 80-90-tall har begrensede veiegenskaper, det begrenser seg naturlig med begrenset fjøringsvei og temmelig klumpete hjulopphengsdesign. Du kan endelig bytte div komponenter for å gjøre det bedre, men bra vil det aldri bli. Om det er farlig? Nei, det blir vel å dra det for langt. Men bra er det bare ikke. Da er sykler som CBF GSX etc langt bedre. Personlig synes jeg sittestillingen på Intruder-Shadow-klassen er grusom. Nå har jeg rett nok en ryggskade, men en time på en slik sykkel er nok til å få meg til å "hate"Men for all del , det er de som kjører i åresvis med slike, og stortrives!
Eg har sett litt på tekniske spesifikasjonar og ser fort at det er mykje kortare vandring på demparane på desse enn ein typisk touring-sykkel, for ikkje å snakke om offroad der det gjerne er dobbelt så stor vandring.
Godt å vite at det ikkje er farleg, men det kjem jo sjølvsagt an på bruken. Dersom eg køyrer ein slik sykkel som om det var ein offroader blir det nok fort livsfarleg

Bruken min blir i all hovedsak kosekøyring på ettermiddag/helg, så får framtida vise kva eg vil ha om eit år eller to. Eg veit i alle fall at det er denne typen eg vil ha no :-)
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Har snart min første sykkel :D
Her er forresten annonsen på den Intruderen eg prøvde:
Annonse på finn
Snakka nettopp med selgaren, og det ser ut til at eg kjøper denne i morgon
Annonse på finn
Snakka nettopp med selgaren, og det ser ut til at eg kjøper denne i morgon

Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39828
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Har snart min første sykkel :D
Ser fin ut den derChevy1974 skrev:Her er forresten annonsen på den Intruderen eg prøvde:
Annonse på finn
Snakka nettopp med selgaren, og det ser ut til at eg kjøper denne i morgon

Men har du sett på denne?
Artig sak det også...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Har snart min første sykkel :D
Sjå der ja, artig sak det der :-)
Kunne gjerne tenkt meg å prøve ein slik. Tenker den blir litt meir oppreist enn dei som mange andre har anbefalt meg her inne

Nei, eg hadde faktisk ikkje oppdaga denne i det heile tatt.
Sidan eg skal ha ein rimeleg start og ikkje har hatt heilt klare fascit-svar på nøyaktig merke og modell, så har eg begrensa søket ganske kraftig, i alle fall geografisk.
Har stort sett filtrert vekk alt som ikkje er sentralt på Østlandet, så då gjekk denne glatt forbi

Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Har snart min første sykkel :D
Ikke for å være negativ, men se nøye på bildet av intruderen bakfra.
Det ser ut som ramma er skjev, se på sete i forhold til tanken.
Kan være bildet som gjør det......
Det ser ut som ramma er skjev, se på sete i forhold til tanken.
Kan være bildet som gjør det......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Har snart min første sykkel :D
Det er alltid veldig bra å få kritiske vurderingar, det er jo derfor eg spør om råd :-)Jompa skrev:Ikke for å være negativ, men se nøye på bildet av intruderen bakfra.
Det ser ut som ramma er skjev, se på sete i forhold til tanken.
Kan være bildet som gjør det......
I dette tilfellet trur eg nok det er bildet som gjer det. Har lagt merke til akkurat det samme på mange annonser for denne typen syklar. Det ser så skeivt ut når bildet blir tatt bakfrå på den måten. Når bildet er tatt litt til side for "rett bak" sykkelen, så trur eg det blir slik.
Denne sykkelen var eg og prøvde, og eg såg ingen ting som var skeivt med den. Eg skal uansett sjå ekstra godt etter akkurat dette når eg skal innom igjen i morgon. Eg nok greitt å sjekke sidestabilitet i ramma også.
Førersetet er riktignok litt skeivt, det la eg godt merke til når eg såg den "live". Det er rettare sagt dei tversgåande sømmane som er skeive. Dei skrår bittelitt bakover når du ser dei frå venstre mot høgre. Forma på setet ser heilt riktig ut, så det er berre desse sømmane som er sydd skeivt. Det er så gjennomført med heilt parallelle linjer at eg trur det er planlagt slik


EDIT:
Er det nokon som veit nyttelasten på denne? Er det mulig å ta med ein passasjer?
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Ja, det er stor forskjell fra f.eks Intruder som du ser på og den "nye" 800-en som finnes idag. Jeg har kjørt den nye noen få km, og kjørekomfort er av en helt annen klasse. Der begynner vi å nærme oss touring, samtidig som de har beholdt noenlunde det fine designet. På den nye er det bremser som biter "godt nok", overraskende "brukbar" fjøring...Chevy1974 skrev:Er det stor forskjell på denne tidsepoken og nyare av samme type?fikse skrev:Intruder-Shadow-etc fra 80-90-tall har begrensede veiegenskaper, det begrenser seg naturlig med begrenset fjøringsvei og temmelig klumpete hjulopphengsdesign. Du kan endelig bytte div komponenter for å gjøre det bedre, men bra vil det aldri bli. Om det er farlig? Nei, det blir vel å dra det for langt. Men bra er det bare ikke. Da er sykler som CBF GSX etc langt bedre. Personlig synes jeg sittestillingen på Intruder-Shadow-klassen er grusom. Nå har jeg rett nok en ryggskade, men en time på en slik sykkel er nok til å få meg til å "hate"Men for all del , det er de som kjører i åresvis med slike, og stortrives!
Eg har sett litt på tekniske spesifikasjonar og ser fort at det er mykje kortare vandring på demparane på desse enn ein typisk touring-sykkel, for ikkje å snakke om offroad der det gjerne er dobbelt så stor vandring.
Godt å vite at det ikkje er farleg, men det kjem jo sjølvsagt an på bruken. Dersom eg køyrer ein slik sykkel som om det var ein offroader blir det nok fort livsfarleg![]()
Bruken min blir i all hovedsak kosekøyring på ettermiddag/helg, så får framtida vise kva eg vil ha om eit år eller to. Eg veit i alle fall at det er denne typen eg vil ha no :-)
Men du, nå er jeg litt streng altså. Det er ikke slik at jeg vil fraråde kjøp av eldre Intrudere. Det er fine sykler med masse stil og sjel



Har sett litt på den du har lenket til. Dette ser bra ut. Nytt bakdekk, jojo, det er driftsutgifter. Men du får en henimot skuddsikker sykkel. Så jeg tipper du får en fin start på MClivet med denne.
AJ lenker til en Guzzi. Guzzi lager _nydelige_ sykler. Sykler som virkelig gir deg det STORE smilet. Som stortrives i svingene. Som kjeder seg rett fram i 80. Du vil bare kjøre rundt på jakt etter den ultimate svingen. Men jeg er ikke helt overbevist at det er sykkelen å starte med. Iallfall ikke i den prisklassen. Det er solide sykler, sånn totalt sett, men det elektriske er elendig, og generelt vil den kreve mer vedlikehold enn en Intruder. Mitt råd er at Guzzi lager noen flotte cruisere også, men du må litt opp i årsmodell/prisklasse for å finne noe som er driftssikkert. Men da får du også noe med det flotteste som finnes av cruisere. Kjøreegenskaper er inkludert. Kardang og

Men det blir neste gang. Nå skal du ut å handle Intruder, og kose deg med det. Hepp-hepp!

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Re: Kjøpsråd, nettopp tatt lappen
Den ser fin ut, denne Intruderen!fikse skrev:Men du må bare ha det i bakhodet at dette er ikke noe du gasser på i svingene med. Her tar du det lugnt, nyter livet og holder avstand til alt som er skummelt![]()

Man bør velge sykkel ut fra egen personlighet. Noen har behov for høyere adrenalinkick enn andre, også på sykkel. Er du innstilt på å jakte den perfekte sving og teste grenser for hvor fort du kan gå inn i en sving og langt ned du kan knekke sykkelen så er nok ikke cruiser noe for deg. Jeg hadde ingen kjøreerfaring whatsoever før jeg begynte med sykkel, og jeg hadde aldri vært i tvil, eller vurdert en annen type sykkel. Alle kjøreegenskaper tatt i betraktning har jeg aldri vurdert å bytte til noe annet heller. Jeg tar det pent og rolig og holder avstand til alt som er skummelt og har ingen problemer med å bli forbikjørt av alt fra veteranbiler til plastmopeder. Neida, så ille er det ikke

Noen kjører motorsykkel for å få en sånn moderat adrenalinkick




Sittestilling på cruiser har jeg også hørt mye dårlig om, men har aldri opplevd å få vondt, selv etter flere timers kjøring. Men nå må det sies at jeg har aftermarket-sete fra Mustang som visst nok er mye bedre enn originalsete. Tror ikke dette blir et problem ved kose- og helgekjøring...
Dekk byttet et ved et verksted på Vinterbro, husker ikke navnet i farta, men kan sikkert sjekke det og sende deg pm...
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Har snart min første sykkel :D
Det tror jeg du kun finner ut ved å se i vognkortet men det burde vel være mulig.Chevy1974 skrev:EDIT:
Er det nokon som veit nyttelasten på denne? Er det mulig å ta med ein passasjer?
Til sammenligning så har min Kawasaki en nyttelast på 105 kg, den veier 178 kg. Vet ikke om det kan sammenlignes men jeg ser at din veier ca 190
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Har snart min første sykkel :D
"Min"... Har jo ikkje kjøpt den enno dåCarpa skrev:Det tror jeg du kun finner ut ved å se i vognkortet men det burde vel være mulig.
Til sammenligning så har min Kawasaki en nyttelast på 105 kg, den veier 178 kg. Vet ikke om det kan sammenlignes men jeg ser at din veier ca 190


Men eg likar måten du seier det på likevel. Min sykkel

Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Har snart min første sykkel :D
http://www.disorientaticoppito.it/sito/ ... al_Eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, I'll break it.
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Har snart min første sykkel :D
No er den endeleg min 
Kjøpte den i ettermiddag og hadde ein fin 1-times-tur heimatt til Kongsberg.
Åhh, dette var gøy! Og så herleg å cruise med egen sykkel

[album]3757[/album]

Kjøpte den i ettermiddag og hadde ein fin 1-times-tur heimatt til Kongsberg.
Åhh, dette var gøy! Og så herleg å cruise med egen sykkel


[album]3757[/album]
Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39828
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Har snart min første sykkel :D
Gratulerer!Chevy1974 skrev:No er den endeleg min
Kjøpte den i ettermiddag og hadde ein fin 1-times-tur heimatt til Kongsberg.
Åhh, dette var gøy! Og så herleg å cruise med egen sykkel![]()
[album]3757[/album]
Vet litt om den gode følelsen av å hive seg på og ta første turen med egen ny sykkel

Flott å se det brede gliset på plass!


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Bosted: Ørsta
Re: Har snart min første sykkel :D
Gratulerer.
Tenker smilet går rundt i hjelmen no.

Tenker smilet går rundt i hjelmen no.

http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Har snart min første sykkel :D


Re: Har snart min første sykkel :D
Ser ut som usa-import? Miles-speedometer, gått 43000 miles, da, ikke kilometer. Blir vel ca 68000 KM det da... men det visste du sikkert. Så grei ut...
- Chevy1974
- Innlegg: 190
- Registrert: 27 aug 2012, 19:33
- Motorsykkelen din: Suzuki Intruder VS700
- Bosted: Kongsberg
Re: Har snart min første sykkel :D
Tak takk 
Hehe, ja det gliset er det vel ikkje å ta feil av. Var vanskeleg å sove i natt, og vanskeleg å konsentrere seg på jobb.
Er jo ein stor guttunge som har lyst til å gå ut i garasjen og starte den oppatt umiddelbart
Men, eg får i det minste vente til i morgon

Hehe, ja det gliset er det vel ikkje å ta feil av. Var vanskeleg å sove i natt, og vanskeleg å konsentrere seg på jobb.
Er jo ein stor guttunge som har lyst til å gå ut i garasjen og starte den oppatt umiddelbart

Men, eg får i det minste vente til i morgon

Suzuki Intruder VS700
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km
Blogg: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=4961
2012: Ca 1.700 km
2013: 900 km